در پی حملۀ موشکی روسیه به رستورانی در شهر کراماتورسک در اوکراین، ۱۰ نفر کشته و ۶١ نفر زخمی شدند

Submitted on چ., 06/28/2023 - 08:31

بنا به گفتۀ مقامات اوکراین، رستوران «ریا پیتزا» واقع در شهر کراماتورسک در منطقۀ  شرقی دونتسک که محل رفت‌و‌آمد خبرنگاران، سربازان اوکراینی و  ساکنان این شهر بود، شامگاه سه‌شنبه ۲۷ ژوئن (۶ تیر) در اثر اصابت دو موشک «اس-٣۰۰» از سوی نیروهای روسیه، ویران شده است.

ادارۀ خدمات اضطراری اوکراین، روز چهارشنبه ۲۸ ژوئن (٧ تیر)، اعلام کرد که پس از حملۀ موشکی شبانۀ روسیه به این رستوران، تا کنون اجساد ۱٠ نفر از جمله ۳ کودک، توسط امدادگران از زیر آوار خارج شده است و دست‌کم ۶١ نفر از جمله یک نوزاد نیز مجروح شده‌اند.

ادارۀ خدمات اضطراری اوکراین، در ادامه تأکید کرد که عملیات جستجو برای نجات بازماندگان از زیر آوار رستورانِ ویران شده، همچنان ادامه دارد و تا کنون ۷ نفر توسط امدادگران از زیر آوار نجات یافته‌اند.

 

 

در همین حال، یکی از مقامات پلیس اوکراین اعلام کرد که روسیه در جریان این حمله، دو موشک زمین به هوای «اس-٣۰۰» را به سمت کراماتورسک، شهری که تا پیش از جنگ اوکراین ۱۵۰ هزار نفر جمعیت داشت، شلیک کرده است.  

 

⚡️Russian missile strike destroys popular restaurant in Kramatorsk, killing 3, injuring 25.President’s Office Head Andriy Yermak said at least three people were killed by a Russian June 27 missile strike at Kramatorsk, Donetsk Oblast.Video: Andriy Yermak / Telegram pic.twitter.com/mMWpes1UUr

 

بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه، سه شخصیت شناخته شدۀ کلمبیایی از جمله هکتور آباد نویسندۀ مشهور، سرجیو خارامیلو سیاستمدار و نیز کاتالینا گومز خبرنگار روزنامۀ «ال‌تمپو»، به هنگام صرف غذا در این رستوران به همراه ویکتوریا آملینا نویسندۀ اوکراینی، مجروح شده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ویکتوریا آملینا نویسندۀ ۳٧ سالۀ اوکراینی، در وضعیت وخیمی قرار دارد و سر او از ناحیۀ جمجمه آسیب دیده است.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین، در واکنش به حملۀ موشکی روسیه به این رستوران، تأکید کرد که مسکو محکوم به شکست است و باید دادگاه نظامی برای این کشور تشکیل شود.

این در حالی است که روسیه در واکنش به انهدام این رستوران در شهر کراماتورسک، مدعی شد که تنها اهداف نظامی را در اوکراین مورد حمله قرار داده است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین، در پاسخ به خبرنگاران در این زمینه گفت: «روسیه زیرساخت‌های غیرنظامی اوکراین را هدف قرار نمی‌دهد بلکه تأسیساتی را که به نوعی به زیرساخت‌های نظامی این کشور مربوط هستند، مورد حمله قرار می‌دهد».

پیش از این، در جریان حملۀ روسیه به ایستگاه راه آهن شهر کراماتورسک  در آوریل سال گذشته، بیش از ۶۰ نفر جان خود را از دست دادند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز