درپی گلوله باران خرسون اوکراین، ۱۰ نفر کشته و ۵۵ نفر مجروح شدند

Submitted on ی., 12/25/2022 - 13:19

درپی گلوله باران خرسون اوکراین، ۱۰ نفر کشته و ۵۵ نفر مجروح شدند

روز شنبه درپی گلوله باران شهر خرسون در جنوب اوکراین، شهری که نیروهای مسکو ماه گذشته مجبور به ترک آن شدند، دست کم ۱۰ نفر کشته و ۵۵ نفر زخمی شدند.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین که به تازگی از سفر به واشنگتن برگشته بود، عکس‌هایی از لاشه هواپیماهای روسی را در حساب‌های اجتماعی خود منتشر و خاطرنشان کرد که این حمله همزمان با آغاز جشن‌های کریسمس که برای بسیاری از مسیحیان ارتدوکس مقدس است صورت گرفته است.

این مطلب احساسی نیست بلکه زندگی واقعی در خرسون است. این تصاویر ماشین‌های به آتش کشیده، اجساد در خیابان ریخته و شیشه‌های منفجر شده منازل اوکراینی‌ها نشان می‌دهد.

یاروسلاو یانوشویچ، فرماندار منطقه خرسون اوکراین در یک گفتگوی تلویزیونی گفت که تعداد کشته‌های اوکراین در آخرین گلوله باران شهر خرسون از هفت به ۱۰ نفر افزایش یافته است.

وی افزود: ۵۵ نفر نیز در این گلوله باران زخمی شدند که حال ۱۸ نفر آن‌ها وخیم است.

به گفته یانوشویچ، ده‌ها تن دیگر از جمله یک دختر ۶ ساله در اثر گلوله باران روز قبل از این حمله نیز زخمی شدند.

اوکراین از اوایل اکتبر تاکنون با حمله توپخانه‌ای، موشکی، گلوله‌‌ای و حملات پهپادی روسیه روبه‌رو بوده است که بسیاری از آن‌ها زیرساخت‌های انرژی این کشور را با پیشروی زمستان و یخبندان، برای کاهش خدمات برق و سامانه گرمایشی مردم در تلاش هستند هدف قرار داده‌اند.

از زمان عقب‌نشینی نیروهای روسیه و بازپس گیری شهر خرسون اوکراین توسط ارتش اوکراین در ماه نوامبر، گلوله باران در اینجا شدیدتر بوده است.

اوایل روز شنبه، پاولو کیریلنکو، فرماندار منطقه دونتسک، گفت که در گلوله باران اخیر دونتسک نیز دو نفر کشته و پنج نفر زخمی شدند.

کشته شدگان از ساکنان کوراخوف، شهری با حدود ۲۰ هزار نفر در حد فاصل ۳۰ کیلومتری غرب شهر دونتسک تحت کنترل روسیه بودند.

والنتین رزنیچنکو، فرماندار منطقه دنیپروپتروفسک، گفت که حدود ۶۰ گلوله در طول شب به سه منطقه در منطقه نیکوپل اصابت کرده است.

زلنسکی پس از سفر خود به واشنگتن که در آن بسته کمک نظامی ۱.۸ میلیارد دلاری دیگری را دریافت کرد، به کیف بازگشت.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز جمعه گفت، زمانی که روسیه به اهداف «عملیات نظامی ویژه» خود برسد، جنگ بر سر میز مذاکره پایان خواهد یافت. بنابراین هیچ طرح صلحی در اوکراینی بدون در نظر گرفتن «واقعیت‌های امروزی که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت» نمی‌تواند موفق شود.

قطعات ساخت کانادا در پهپادهای تهاجمی ایران در اوکراین شناسایی شدند

ترودو در رابطه با کشف قطعات کانادایی در پهپاد شاهد۱۳۶ ایرانی ابراز ناراحتی کرد

حملات پهپادهای انتحاری به پایتخت اوکراین، ۴ کشته برجای گذاشت

منبع: سی‌تی‌وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز