درگیری مسلحانه شدید میان نیروهای ایران و افغانستان در مرز زرنج

Submitted on ش., 05/27/2023 - 14:13

منابع طالبان این اخبار را تأیید کردند و گفتند که راکت‌های توپخانه‌ای ایران حتی به شهر زرنج نیز اصابت کرده است.

کانال تلگرامی سپاه سایبری پاسداران ویدیوهایی را از این منطقه هم‌‌رسان کرد که در آنها صدای تیراندازی شدید شنیده می‌شود و نوشت که این تیراندازی‌ها متوقف نشده و صدای انفجار نیز به گوش می‌رسد.

این رسانه همچنین با اعلام پرواز پهپادهای شناسایی ایران بر فراز منطقه درگیری اعلام کرد که تبادل آتش دقیقا در روستای مامکی از ولسوالی کنگ‌ جریان دارد.

«حال وش»، پایگاه خبری محلی سیستان و بلوچستان نیز با انتشار ویدیوهایی از محل درگیری خبر داد که تبادل سنگین آتش توپخانه و خمپاره میان نیروهای جمهوری اسلامی در شهر دوست‌محمد ایران و نیروهای طالبان در ولسوالی کنگ افغانستان متوقف نشده است.

به گزارش حال وش/ ویدئوی دیگری از تداوم درگیری شدید مسلحانه و تبادل آتش سنگین بین نیروهای طالبان و جمهوری اسلامی در مرزی کنگ ولایت نیمروز افغانستان و شهر دوست محمد ایران ادامه دارد و طرفین از سلاح های سنگین و خمپاره استفاده میکنند.@Haalvsh#جمعه_خونین_زاهدان pic.twitter.com/4dBPwV3oVJ

یک گلوله سنگین نیز به محل فرودگاه (میدان هوایی) پیشین زرنج در افغانستان برخورد کرد. کانال تلگرامی سپاه سایبری می‌گوید این گلوله توسط ارتش ایران شلیک شد.

تاکنون به جز درگیری‌های کوچک پراکنده، چنین حجمی از درگیری با تبادل آتش سنگین میان ایران و نیروهای طالبان پیشینه نداشته است.

در روزهای اخیر، تنش دیپلماتیک میان دو کشور همسایه بر سر حق‌آبه رود هیرمند (هلمند) بالا گرفته بود.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز