پلیس : آتش‌سوزی مشکوک‌ و‌غیر عادی آرایشگاه ایرانی در تورن هیل

Submitted on Mon, 09/03/2018 - 20:01

پلیس : آتش‌سوزی مشکوک‌ و‌غیر عادی آرایشگاه ایرانی در تورن هیل
پلیس ناحیه‌ی York و آتش‌نشانان منطقه‌ای، صبح روز دوشنبه سوم سپتامبر، از یک آتش‌سوزی در یک سالن آرایش مو در منطقه‌ی تورنتو باخبر شده، و به منطقه اعزام شدند. بنا بر گزارش پلیس، آتش سوزی در حوالی ساعت سه و نیم بامداد، در این آرایشگاه آغاز شد. این آرایشگاه Inception Hair Studio نام دارد، در شماره‌ی 7575 خیابان و نزدیک ورودی خیابان Elgin قرار گرفته و با مدیریت و کادر ایرانی اداره می‌شود. سخنگوی پلیس منطقه‌ی تایید کرده که این آتش‌سوزی، خسارات عمده‌ای به این واحد تجاری وارد کرده است. پلیس همچنین گفته که این آتش‌سوزی، هیچ مجروح و زخمی به دنبال نداشته و نیازی به تخیله محل نیز، وجود نداشته است.

پس از رسیدن نیروهای پلیس به محل حادثه، و بررسی‌های لازم، در ساعات نخستین صبح روز دوشنبه، یک خودروی گشتی پلیس در منطقه مستقر شد و منطقه‌ی سوخته با نوارهای امنیتی پلیس، نشانه‌گذاری گردید.

سخنگوی پلیس در خبر اعلام شده می‌گوید: .

قیمت گذاری خانه های کانادایی بیش از ارزش واقعی
تورنتو- به گزارش اکونومیست، خانه های کانادایی، پس از نیوزیلند و استرالیا 56 درصد بیش از ارزش واقعی قیمت گذاری می شوند. در این پروژه مطالعاتی، میانگین قیمت مسکن با میانگین درآمد خانواده در 22 بازار عمده جهانی مقایسه شد. ونکوور تنها شهر کانادا بود که پس از هنگ کنگ، اوکلند، پاریس و بروکسل قرار گرفت.

املاک و مستغلات در ونکوور 65 درصد گران تر ارزش واقعی قیمت گذاری شده اند. میانگین قیمت مسکن در این شهر از سال 2011 حدود 12.3 درصد و طی 5 سال گذشته 60.4 درصد افزایش یافته است.

طی چند سال اخیر، رشد قیمت مسکن و سهم مالکیت خارجی، بازار ونکوور را به یکی از بزرگترین محرک های اقتصادی استان تبدیل کرده است.

برنامه کانادا برای تشویق مشارکت سیاسی زنان افغان، ناکارآمد است!
اتاوا- پروژه 5.6 میلیون دلاری که توسط دولت استیون هارپر و با هدف تشویق زنان افغان به ورود به عرصه سیاست به اجرا گذاشته شد، با شکست روبرو شده است. نتایج ارزیابی های مستقل نشان می دهد که برنامه تشویق مشارکت سیاسی در افغانستان که در سال 2013 به تصویب دولت محافظه کار رسید و در فاصله ماه می 2014 تا ماه جولای 2016 به اجرا گذاشته شد، تاثیر اندکی در تشویق زنان افغان داشت.

پروژه مورد اشاره، پس از خروج نیروهای کانادایی از افغانستان در سال 2011 و همچنین پایان ماموریت نظامی کانادا در آن کشور برای آموزش سربازان افغان، به اجرا گذاشته شد. وزارت امور خارجه کانادا اجرای این برنامه را به National Democratic Institute مستقر در واشنگتن دی سی، واگذار کرد. بر اساس این برنامه، دولت قرار بود دوره های آموزشی به زنانی که به نمایندگی شورای استانی افغانستان انتخاب می شدند، ارائه نماید.

وزارت امور خارجه، اکتبر گذشته، یک شرکت مشاوره ای ایتالیایی مستقر در میلان را استخدام کرد تا در ازای دریافت 114 هزار دلار، پروژه را از نظر کارآمدی و میزان تاثیر آن مورد ارزیابی قرار بدهد. نتیجه بررسی ها، آوریل سال جاری به دولت فدرال ارائه شد و اخیرا با استفاده از قانون آزادی دسترسی به اطلاعات در اختیار CBC قرار گرفت. کارشناسان این برنامه را دارای نواقص متعدد تشخیص داده و اعلام کردند که متاسفانه بخش اعظم بودجه صرف پرداخت دستمزد و مزایای کارکنان NDI شده است.

لازم به ذکر است که دولت لیبرال با توجه به گزارش هیئت کارشناسی، لغو یا ادامه برنامه مورد اشاره را بررسی کرده و در نهایت تصمیم به ادامه آن گرفت. کریستیا هامیک، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: علیرغم چالش ها، وزارت امور خارجه معتقد است که لغو این برنامه بر مشارکت سیاسی زنان افغان تاثیر منفی خواهد گذاشت.

کاهش ارزش خانه های ونکوور به دلیل افزایش سطح آب اقیانوس
ونکوور- شاید ندانید ولی حدود 820 هزار خانه در مناطق ساحلی آمریکا (از جمله 384 خانه در فلوریدا) به دلیل افزایش سطح آب اقیانوس و آب گرفتگی ناشی از آن ارزش خود را از دست داده اند. تغییرات آب و هوایی و پیامدهای آن، مناطق ساحلی ونکوور را نیز تهدید می کند.

نتایج تحقیقات اخیر سازمان غیرانتفاعی آمریکایی First Street Foundation، از سال 2005 به این سو، صاحبخانه ها در 8 ایالت ساحلی آمریکا حدود 14.1 میلیارد دلار از ارزش ملک شان را به دلیل جاری شدن سیل ناشی از بالا آمدن سطح آب، از دست داده اند.

همانطور که گفته شد این مشکل تنها به شهرهای ساحلی آمریکا محدود نمی شود و ونکوور را نیز تهدید می کند.

به گفته کارشناسان محیط زیست، حتی افزایش 1 درجه ای دمای هوا در منطقه می تواند سطح آب اقیانوس را به میزان خطرناکی افزایش داده و سبب جاری شدن سیل در مناطق جنوبی ونکوور بشود. البته در آن سوی کشور، یعنی بندر هلیفکس، چندین منطقه در شارلوت تاون و بخش هایی از نیوبرانزویک نیز با مشکل مشابه روبرو هستند. اما بیشترین آسیب متوجه ساکنان مناطق ساحلی ونکوور خواهد شد. حدود 250 هزار نفر از ساکنان حومه شهر ریچموند-بریتیش کلمبیا در ارتفاع 1 متری سطح دریا زندگی می کنند.

موافقت هیئت املاک و مستغلات تورنتو با افشای آنلاین قیمت فروش قبلی ملک
تورنتو- در پی حکم دادگاه عالی انتاریو مبنی بر اینکه هیئت املاک و مستغلات تورنتو (TREB) بایستی به مشاوران املاک اجازه افشای قیمت فروش قبلی یک ملک به صورت آنلاین از 22 اکتبر را بدهد، هیئت، مجوز لازم را برای اعضایش صادر کرد. TREB کماکان بر نحوه استفاده حدود 50 هزار مشاور خود از نظارت خواهد کرد.

مشاوران املاک در تورنتو، سکوت هیئت املاک و مستغلات در مورد حکم دادگاه را مورد انتقاد قرار داده و معتقد بودند که هیئت در رفع ابهام و ارائه دستورالعمل واضح و روشن به اعضایش کوتاهی کرده است.

حکم دادگاه عالی به تلاش های هفت ساله TREB برای محرمانه نگه داشتن سوابق فروش قبلی املاک مسکونی از خریداران پایان داد. با توجه به حکم و موافقت TREB، مشتریان بروکریج بایستی برای دسترسی به سابقه فروش قبلی ملک، در وب سایت بروکر وارد شده و پس از ثبت نام کد رمز را وارد کنند.

شکست داگ فورد؛ حکم قاضی انتاریویی به نفع تسلا در جدال حقوقی با دولت
تورنتو- تسلا به یک پیروزی حقوقی در انتاریو دست یافت. فردریک ال مایرز، قاضی دادگاه عالی انتاریو، تصریح کرد که تصمیم دولت استانی برای محروم کردن تسلا از یک مهلت زمانی برای لغو برنامه تخفیف خرید وسیله نقلیه الکتریکی، خودسرانه بوده و به تسلا آسیب رسانده است.

تسلا شکایت خود بر علیه دولت محافظه کار انتاریو را پس از اینکه دولت اعلام کرد rebate یا تخفیف ویژه 14 هزار دلاری خرید اتومبیل الکتریکی را لغو می کند، به جریان انداخت. دولت محافظه کار اعلام کرد که اتومبیل هایی که ظرف مدت 60 روز از طریق نمایندگی خریداری شده و یا تحویل داده شوند، کماکان مشمول تخفیف ویژه خواهند بود.

قاضی مایرز گفت که دولت با تاکید بر اتومبیل هایی که از طریق نمایندگی خریداری شده اند، قصد حذف تسلا از تخفیف را داشت و وقتی متوجه شد که تسلا نیز اتومبیل هایش را از طریق نمایندگی اش فروخته، اصرار کرد که تنها نمایندگی های مجاز (فرنچایز) مشمول تخفیف خواهند بود.

الون ماسک، مدیر عامل تسلا بارها از مدل دفاع کرده است. ماسک با انتشار پیامی در بلاگ خود نوشت: نمایندگی های مجاز انگیزه کافی برای فروش اتومبیل های الکتریکی را ندارند. شرکت باید مکان های فروش خود را در مناطقی که می تواند مشتریان بالقوه را به خود جذب کند، تاسیس کند.

دولت محافظه کار انتاریو می گوید که با هدف حمایت از نمایندگی های کوچک و متوسط، شرط فرنچایز بودن نمایندگی را برای برخورداری از مهلت زمانی تعیین شده، تعیین کرده است. تسلا نیز در دفاع از خود مدعی شد که بسیاری از نمایندگی های مجاز در انتاریو متعلق به شرکت های بزرگ و صاحب فرنچایزهای متعدد می باشند.

تسلا سه مدل اتومبیل برقی گرانقیمت تولید می کند که تنها Model 3 آن مشمول تخفیف یا rebate بود. این تخفیف برخلاف ادعاهای داگ فورد در کمپین انتخاباتی تنها شامل اتومبیل های برقی زیر 75 هزار دلار بود و نه اتومبیل های 80 هزار یا 100 هزار دلاری!

تسلا، هنگامی که محافظه کاران دستور لغو rebate را صادر کردند، حدود 600 اتومبیل Model 3 چهل و شش هزار دلاری را سفارش گرفته بود.

دولت داگ فورد به سایر نمایندگی های فروش اتومبیل های برقی دو ماه وقت داد تا اتومبیل های سفارش شده را از سازنده تحویل گرفته و به خریداران تحویل بدهند. اما تسلا را از این مهلت دو ماهه محروم کرد.

مسوولین تسلا از حکم دادگاه استقبال و تاکید کردند که با طرح دادخواست، خواهان رفتار عادلانه و یکسان دولت انتاریو با خریداران اتومبیل هایشان بودند.

امیدواری شرکت های امنیت سایبری کانادا به عقد قراردادهای نظامی با دولت فدرال
اتاوا- شرکت های کانادایی که در زمینه امنیت سایبری کار می کنند، امیدوارند که دولت فدرال عقد قراردادهای نظامی با دولت فدرال را تسهیل کند.

جودی توماس، معاون وزیر دفاع ملی اوایل سال جاری قول بازنگری سیستم گزینش را داد. شرکت های امنیتی سایبری که محصولاتی مانند فایروال ها و سیستم های شناسایی سرقت اطلاعاتی را عرضه می کنند، مشتاقانه در انتظار بازنگری سیستم گزینش و حذف بوروکراسی که شرکت های داخلی کوچک را از عقد قراردادهای نظامی محروم می کند، می باشند.

ایان پترسون، مدیر عامل شرکت مشاوره سایبری Cycura Inc. مستقر در تورنتو می گوید:

جان لیندسی، دانشمند علوم سیاسی دانشگاه تورنتو معتقد است که کسب و کارهای کوچک دارای مهارت های منحصر به فردی هستند که می توانند در برنامه های نظامی مفید باشند. پروفسور لیندسی که 10 سال سابقه خدمت در نیروی دریایی آمریکا را دارد و مدرک فوق لیسانس علوم کامپیوتر را از دانشگاه استنفورد دریافت کرده می گوید که شرکت های کوچک تر قادر به پاسخگویی سریع تر و ابتکاری به مشکلات کوچک تر، بخصوص در زمینه هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل داده ها هستند.

آغاز دوئل دو نامزد مقام شهردار تورنتو با حملات لفظی بر علیه یکدیگر
تورنتو- جنیفر کیزمات و جان توری، رقبای اصلی کسب مقام شهردار تورنتو کمپین ویدیویی خود را به راه انداخته و حملات لفظی بر علیه یکدیگر را آغاز کردند.

کمپین کیزمت با انتشار ویدیویی در رسانه های اجتماعی، به یکی از استراتژی های توری در انتخابات 2014 یعنی پروژه ترانزیت SmartTrack حمله کرد و مدعی شد که برنامه پیشنهادی اولیه که بر اساس آن قرار بود 53 کیلومتر خط آهن و 22 ایستگاه ترانزیت جدید ایجاد شود، به مراتب بلندپروازانه تر از پروژه نهایی بود که آوریل سال جاری توسط شورای شهر تصویب شد.

کیزمت در سخنانی که در ایستگاه یونیون تورنتو ایراد کرد، گفت: کیزمت افزود:

از سوی دیگر کمپین جان توری، کیزمت را متهم به دورویی می کند، زیرا هنگامی که کیزمت سمت Chief Planner تورنتو را به عهده داشت، شخصا از پروژه حمایت کرده بود!

کمپین توری همچنین با انتشار ویدیویی در توییتر و یوتیوب از پیشنهاد کیزمت مبنی بر جداسازی تورنتو از انتاریو انتقاد کرد و آن را احمقانه و پیشنهادی بسیار بد توصیف کرد.

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز