در پی مرگ یک بی خانمان، شهردار مونترال خواستار معافیت افراد بی خانمان از مقررات منع تردد شد

Submitted on پ., 01/21/2021 - 01:09

دو روز پس از مرگ یک مرد بی خانمان در خارج از مونترال که احتمالاً به دلیل قوانین ممنوعیت تردد شبانه روی و مخفی شدن از دید پلیس روی داده، والری پلانت، شهردار مونترال خواستار معافیت بی خانمانان از این قوانین شد.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، والری پلانته روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «این خبر در حالی منتشر می‌شود که استرس زیادی در رابطه با بی خانمانی در مونترال به وجود آمده است».

رافائل آندره، ۵۱ ساله، صبح روز یکشنبه درحالی در داخل یك گلدان بزرگ در نزدیكی پناهگاهی در خیابان پارک پیدا شد که از سرما یخ زده بود. دفتر بازپرس کبک در این رابطه در حال تحقیق است.

پلانت با بیان اینکه از مرگ این مرد «شوکه شده» اظهار داشت: «این افراد با مشکلات مختلفی روبرو هستند که راه حل‌های مناسب برای آن‌ها وجود دارد».

شهردار مونترال در پاسخ به این سوال که آیا او معتقد است آندره هنگام مرگ خودش را از پلیس پنهان کرده بوده گفت که راهی برای دانستن و اطمینان از این موضوع وجود ندارد.

وی با بیان اینکه از تمام بی خانمان‌ها می‌خواهد که از این شرایط نهراسند بیان کرد: «بی خانمان‌های زیادی هستند که از پلیس ترس دارند».

پلانت ادامه داد: «پس از بروز نگرانی‌هایی برای بی خانمانان و حتی کسانی که با آن‌ها کار می‌کنند، تحمل مقررات رفت و آمد بسیار سخت است».

وی گفت: «واقعیت این است که مردم از شرایط فعلی خسته شده‌اند. مقررات منع رفت و آمد هم مشکلات را بیشتر کرده و خیلی‌ها احساس نا امنی می‌کنند. البته من فقط به فکر مونترال نیستم بلکه می‌خواهم تمام مردم در خیابان احساس امنیت کنند».

شهردار مونترال با اشاره به افزایش بی خانمانی در مونترال از نبود سرمایه گذاری استانی در احداث سرپناه برای بی خانمانان انتقاد کرد و از پناهگاهی با ۱۰۰ تخت توسط شهرداری در مونترال برای بی خانمانان خبر داد.

منبع: سی تی وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز