داروسازان انتاریو مجاز به نسخه پیچی مستقیم برای درمان ۱۳ بیماری رایج شدند

Submitted on س., 01/03/2023 - 14:00

داروسازان انتاریو مجاز به نسخه پیچی مستقیم برای درمان ۱۳ بیماری رایج شدند / بیمارستان کودکان تورنتو دو وب سایتش را غیرفعال کرد

مردم انتاریو از این پس می‌توانند در رابطه با ۱۳ بیماری رایج بدون مراجعه به پزشک، داروی مورد نیازشان را به طور مستقیم از داروخانه تهیه کنند.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، به گفته دولت استانی داروسازان انتاریو اکنون این قدرت را دارند که درمان‌هایی را برای بیماری‌هایی از جمله التهاب ملتحمه یا کنژنکتیویت (این بیماری به دلیل عفونی یا غیر عفونی رخ می‌دهد) هموروئید و عفونت‌های دستگاه ادراری تجویز کنند.

جاستین بیتس، رئیس انجمن داروسازان انتاریو نیز با بیان اینکه مردم باید قبل از مراجعه به داروخانه از وجود داروی مورد نظرشان مطمئن شوند افزود:

مردم انتاریو برای تهیه داروهای مورد نظرشان باید با داروخانه‌ها تماس گرفته یا به وب‌سایت‌های آن‌ها مراجعه کنند. تا بدانند آیا آن‌ها آماده ارائه خدمات جدید هستند یا خیر.

به گفته دولت استانی این برنامه جدید هنوز برای مردم انتاریا هزینه اضافی دربر ندارد و فقط کمی از تراکم مراجعات به پزشکان را کاهش می‌دهد.

بیمارستان کودکان تورنتو اعلام کرد که دو وب سایت خود را پس از شناسایی «فعالیت غیرمعمول» غیرفعال کرده است.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، این اقدام پس از آن انجام شد که این بیمارستان بدلیل حمله باج افزاری، نتایج آزمایشگاهی و تصویربرداری آن به تاخیر افتاد. سپس خطوط تلفن آن قطع و سیستم حقوق و دستمزد کارکنان آن خاموش شدند.

این بیمارستان پیش از این اعلام کرد که حدود ۵۰ درصد از سیستم‌های اولویت‌دار آن از جمله سیستم‌های مرتبط با تشخیصی و درمانی بازسازی شده‌اند. با این وجود جدول زمانی برای بازسازی کامل اعلام نکرد.

بیمارستان کودکان تورنتو گفت اکنون دو وب‌سایت‌ فعال در فروش تخصصی غذا و ارتقای سلامت روانی نوزادان را که تحت نظر این بیمارستان بود را غیرفعال کرده ولی در تلاش است تا هردوی این دو وب سایت را دوباره آنلاین کند.

نوری در دل تاریکی: واردات دارو و جبران کمبود موجودی ۳ قلم داروی مخصوص کودکان

به علت کمبود آموکسی سیلین در سراسر کانادا، داروسازان به دنبال داروهای جایگزین هستند

نکاتی برای کسانی که نگران وضعیت کمبود داروهای کودکان هستند

منبع: سی‌تی‌وی، سی‌تی‌وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز