شنبه ۲۹ دی | قیمت سکه طرح جدید، ۳میلیون و ۹۴۵ هزار تومان شد

Submitted on ش., 01/19/2019 - 18:57

قیمت طلا، قیمت سکه و قیمت ارز امروز شنبه ۹۷/۱۰/۲۹
قیمت سکه تمام‌بهار آزادی در بازار تهران امروز، به ۳ میلیون و ۹۶۹ هزار تومان رسید.
امروز در بازار آزاد قیمت انواع سکه و طلا نسبت به روز گذشته افزایش داشته است؛ برهمین اساس در بازار تهران سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در قیمت 3 میلیون و 969 هزار تومان معامله می‌شود.

در بازار آزاد هر قطعه نیم سکه بهار آزادی 2 میلیون و 68 هزار تومان، ربع سکه یک‌میلیون و 250 هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی 700 هزار تومان فروخته می‌شود.

هر گرم طلای 18عیار هم 363 هزار و 819 تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1281 دلار معامله می‌شود.

** قیمت های درج شده برای انواع سکه و طلا از اتحادیه طلا و جواهر گرفته شده است.

گفتنی است، صرافی‌های بانک ها قیمت دلار را برای روز جاری 11 هزار و 450 تومان اعلام کرده‌اند که نسبت به روز قبل کاهش داشته است. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 11 هزار و 350 تومان خریداری می‌کنند. نرخ فروش یورو نیز 13 هزار و 250 تومان و خرید یورو 13 هزار و 150 تومان اعلام شده است.

شنبه ۲۹ دی | قیمت سکه طرح جدید، ۳میلیون و ۹۴۵ هزار تومان شد
در جریان معاملات امروز(شنبه ۲۹ دی‌ماه) بازار آزاد تهران، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، سه میلیون و ۹۴۵ هزار تومان شد.

به گزارش مهر، در جریان معاملات امروز(شنبه ۲۹ دی‌ماه) بازار آزاد تهران، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید سه میلیون و ۹۴۵ هزار تومان، طرح قدیم سه میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۷۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۲۳۵ هزار تومان و سکه یک گرمی ۷۰۰ هزار تومان است.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۲۸۱ دلار و ۹۹ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۳۶۱هزار و ۹۷۳ تومان است.

هیچ کس مسئولیت ارز ۴۲۰۰ تومانی را قبول نمی‌کند
یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی مانع از افزایش قمیت کالای مشمول این ارز نشد، گفت: این ارز هیچ نفعی برای مردم ندارد و نفع و رانت آن به عده‌ای خاص می‌رسد.

به گزارش فارس، سیدبهاء‌الدین حسینی هاشمی با بیان اینکه تا زمانی که نرخ ارز بازار و دولتی یکسان نشود، رانت وجود خواهد داشت، اظهارداشت: نظام چند نرخی باعث فساد می‌شود و مخصوصا این فاصله با ارز دولت تامین می‌شود و زیان و ضرر آن به همه مردم تسری پیدا می‌کند.

وی افزود: مجلس در لایحه بودجه سال آینده می‌تواند با حذف ارز ۴۲۰۰ تومان ارز را تک نرخی کند اما اگر ارز ۴۲۰۰ تومانی را بپذیرد فضای رانت ارزی را حفظ خواهد کرد. ارز چند نرخی مشکلات و مسائل مفاسد متعددی دارد.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: رئیس جمهور می‌گوید ارز ۴۲۰۰ تومان نظر من نبود، رئیس کل سابق بانک مرکزی می‌گوید نظر من نبود و معاون اول رئیس جمهور هم می‌گوید تصمیم من نبود اما به من گفتند اعلام کن. بنابراین هیچ‌کسی حاضر به پذیرش تصمیم‌گیری برای ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست چون این نرخ سرتاسر ضرر است.

رانت‌جویان مسئولان را می‌ترسانند

وی درباره آثار منفی پرداخت ارز به نرخ ۴۲۰۰ تومان برای بودجه دولت، گفت: دولت کسری بودجه دارد و این کسری تورم تولید می‌کند اما دولت می‌خواهد منابعی را که می‌تواند درآمد حاصل از فروش آن کسری بودجه را کاهش دهد، به یک‌سوم قیمت بفروشد. این نگرانی برای برخی مسئولان را مافیای پشت صحنه این رانت به وجود می‌آورند و هشدار می‌دهند قیمت کالاهای اساسی با اصلاح نرخ ارز جهش خواهد کرد در حالی که اصلا چنین اتفاقی نمی‌افتد چون قبلا این اتفاق افتاده است.

حسینی هاشمی با اشاره به صحبت رئیس جمهور درباره پرداخت ۴۲۰۰ تومان، افزود: رئیس جمهور مدتی پیش گفت ما نهاده‌ها را با ارز ۴۲۰۰ تومان وارد می‌کنیم اما دام را به خارج از کشور قاچاق می‌کنند و بعد ارز می‌گیرند و گوشت وارد می‌کنند.

دریافت‌کنندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی رانت می‌گیرند و مالیات نمی‌دهند

وی با بیان اینکه چند دهه این مسائل تجربه شده است، تصریح کرد: واقعا ارز تک نرخی به نفع کشور و به نفع نظام است. همان زمان که فاصله ارز تک نرخی و آزاد نزدیک بود بارها گفتیم ارز را تک نرخی کنید اما نکردند. گیرندگان ارز ۴۲۰۰ تومان رانت می‌گیرند، مالیات نمی‌دهند و کالا را هم به قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده نمی‌رسانند؛ این مسائل حیات کشور و نظام را به خطر می‌اندازد.

این کارشناس ارزی ادامه داد: پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومان هیچ نفعی برای مردم ندارد به غیر از اینکه کسری بودجه دولت را افزایش دهد و رانت به برخی واردکنندگان بدهد و همین باعث می‌شود ارز کمیاب شود. توماس کرشون می‌گوید پول بد پول خوب را از دور خارج می‌کند و در نتیجه این سیاست یک زیان بزرگ برای کشور است و باید از بین برود.

ارز ۴۲۰۰ تومانی یک‌باره حذف شود و جبران کاهش خرید مردم در دستور کار قرار بگیرد

حسینی هاشمی در پاسخ به این سوال که حذف کالاهای مشمول ارز ۴۲۰۰ تومان یکباره انجام شود یا اینکه تدریجی صورت گیرد، گفت: باید یک‌باره انجام شود و بعد بازار را تقویت کنند. اگر بازار تقویت شود، در مدت کوتاهی نرخ ارز به تعادل می‌رسد.

وی درخصوص منابع حاصل از اصلاح قیمت ارز و جبران کاهش قدرت خرید مردم، اظهارداشت: باید مانند کشورهای توسعه یافته که به اقشار مختلف درآمدی اهمیت می‌دهند، نظام کمک و بازتوزیع منابع طراحی کنند و از افرادی که از این اصلاح قیمت‌ نرخ ارز آسیب می‌بینند، حمایت کنند.

این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: با حذف ۱۴ میلیارد تومان ارز ۴۲۰۰ تومانی، حداقل ۷۰ هزار میلیارد تومان درآمد جدید برای دولت به دست می‌آید و این معادل ۱۷ درصد از بودجه کل کشور است. این منابع هم می‌تواند بخشی از هزینه‌های دولت را پوشش دهد و هم دهک‌های درآمدی پایین حمایت کند.

حسینی هاشمی گفت: جلوگیری از خروج ارز از کشور، کنترل واردات، کاهش قاچاق کالا و ارز، حذف رانت و فساد از دیگر مزایای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است.

شنبه ۲۹ دی | چراغ پالایشی‌ها و پتروشیمی‌ها در بورس سبز شد
با شروع هفته جدید معاملاتی بورس تهران، سرمایه‌گذاران به سهم‌های پالایشی و پتروشیمی اقبال نشان دادند اما در گروه خودرو و بانک شرایط متفاوتی رقم خورد.

امروز بار دیگر قیمت سهم‌های خودرویی رو به کاهش رفت. البته این کاهش قیمت نسبت به روزهای پایانی هفته گذشته چندان چشمگیر نبود.

در کنار این موضوع، تعدادی از سهم‌های گروه خودرو و ساخت قطعات از جمله رینگ‌سازی مشهد، صنایع ریخته‌گری ایران، موتورسازان تراکتورسازی ایران با افزایش قیمت روبرو شدند. البته باید بر این موضوع تاکید کرد سهم‌هایی که در این گروه رشد قیمت داشتند عمدتا رشد فزاینده‌ای را تجربه نکردند.

به نظر می‌رسد در این روزها اخبار مربوط به افزایش قیمت خودروها علیرغم اعلام افزایش مجدد قیمت برخی از خودروها کاملا جذب بازار شده و نمی‌تواند سبب شود که سهامداران تصمیم تازه‌ای را بر اساس آن اخبار بگیرند.

همچنین در گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری با توجه به دستورالعمل‌های جدید بانک مرکزی که قرار است از ابتدای بهمن‌ماه سود سپرده بانک‌ها ماه‌شمار شوند و این موضوع در هزینه این شرکت‌ها تاثیر بسزایی دارد. براساس این تصمیم در هفته‌های گذشته شاهد رشد قیمت سهم‌های بانکی بودیم اما امروز با شروع هفته معاملاتی ورق برگشت و بانک‌ها و موسسات اعتباری با کاهش سهام روبرو شدند.

این موضوع نیز نشان می‌دهد که با نزدیک شدن به بهمن ماه واکنش سهامداران نسبت به این اخبار بسیار کم رنگ شده و باید در این مورد خاص منتظر کاهش واقعی هزینه بود تا سهامداران بار دیگر اقبالی به سهم های این گروه نشان دهند.

در عین حال در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای امروز سهام‌داران برای خرید سهم‌ها به صف شدند و این گروه با رشد قیمت روبرو بود. در گروه محصولات شیمیایی نیز تقریبا بیش از نیمی از سهم‌ها با افزایش قیمت مواجه شدند.

اما گروه تاثیرگذار دیگر بر معاملات بورس، فلزات اساسی بودند که بیشتر آنها با نوسان کمتر از دو درصد مواجه شدند. در این گروه نماد ملی صنایع مس ایران جزو تاثیرگذارترین‌ها روی شاخص‌های بازار سرمایه بود.

در اولین روز معاملات روز هفته برخی از نمادهای پتروشیمی، معدنی و در کنار عمده سهم‌های بانکی تاثیر کاهنده‌ای بر شاخص‌های بازار سرمایه داشتند که از جمله آنها می‌توان به نماد شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، بانک ملت، بانک تجارت، توسعه معادن و فلزات، بانک پارسیان، بانک پاسارگاد و بانک صادرات نام برد.

اما نمادهای نفتی و شیمیایی از جمله شرکت‌های پالایشی و پتروشیمی سعی کردند شاخص‌های بازار را تقویت کنند که از جمله آنها می‌توان به نماد شرکت‌های پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان، پتروشیمی پارس و پالایش نفت تهران نام برد.

امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۵۳۶ واحد رشد کرد و در تراز ۱۶۶ هزار و ۱۳۱ واحدی قرار گرفت. در عین حال شاخص کل هم‌وزن نیز با ۱۵۹ واحد رشد عدد ۲۹ هزار و ۴۵۱ واحدی را تجربه کرد.

شاخص آزاد شناور نیز با رشد ۵۴۲ واحد رقم ۱۸۱ هزار و ۳۹۹ را تجربه کرد و شاخص بازار اول و دوم هر کدام به ترتیب ۵۲۷ و ۴۲۸ واحد رشد کردند.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۵۰۳ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۱.۹ میلیارد سهم و اوراق مالی را به خود اختصاص داد. تعداد معاملات این بازار به رقم ۱۶۱ هزار و ۶۳۱ رسید.

آیفکس نیز با نزدیک به ۲۰ واحد رشد بعد از مدت‌ها کانال ۲۰۰۰ واحدی را پشت سر گذاشت و توانست در تراز ۲۰۰۳.۵۲ بنشیند. در ماه‌های گذشته بود که با افزایش قیمت ارزهای خارجی قیمت‌ها در بورس و فرابورس ایران به شدت رشد کرد و متعاقب آن شاخص‌های این دو بازار با رشد فزاینده‌ای مواجه بودند. در آن مدت شاخص کل فرابورس ایران برای اولین‌بار توانست کانال ۲۰۰۰ واحدی را پشت سر بگذارد، اما پس از اصلاح قیمت‌ها این شاخص به زیر کانال ۲۰۰۰ واحدی رفته بود.

ارزش معاملات فرابورس ایران امروز به رقم ۷۴۷ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات عدد سه میلیارد سهم و اوراق مالی را پشت سر گذاشت. همچنین تعداد دفعات معامله در این بازار به عدد ۱۰۵ هزار و ۲۶۴ رسید.

سایپا دوباره گران کرد/ پراید ۳۶ میلیون تومان؛ تیبا بالاتر از ۴۰ میلیون + لیست قیمت های جدید
گروه خودروسازی سایپا در اقدامی جدید قیمت برخی محصولات خود را دوباره گران کرد.

سایپا دوباره گران کرد/ پراید 36 میلیون تومان؛ تیبا بالاتر از 40 میلیون + لیست قیمت های جدید

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شرکت سایپا در جدیدترین اقدام لیست جدید انواع محصولات خود را اعلام کرد. براساس این لیست قیمت دو محصول پراید و تیبا بار دیگر افزایش پیدا کرده است.

مطابق اعلام شرکت سایپا قیمت پراید 111 از 29 میلیون و 525 هزار تومان به 36 میلیون 100 هزار تومان افزایش یافت.

همچنین قیمت پراید 132 از 28 میلیون و 765 هزار تومان به 34 میلیون و 200 هزار تومان و پراید 151 از 30 میلیون و 425 هزار تومان به 34 میلیون و 200 هزار تومان رسیده است.

قیمت تیبا sx هم در قیمت گذاری جدید شرکت سایپا از 35 میلیون 765 هزار تومان به 39 میلیون و 425 هزار تومان و تیبا 2 با رینگ فولادی از 39 میلیون و 165 هزار تومان به 42 میلیون و 275 هزار تومان افزایش یافته است.

علاوه بر این مطابق این لیست جدید، قیمت کوئیک گیربکس دستی ساده از 42 میلیون و 550 هزار تومان به 46 میلیون تومان و ساینا رینگ فولادی از 39 میلیون 840 هزار تومان به 44 میلیون 175 هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

لیست قیمت های جدید به شرح زیر است:

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز