داده‌های CREA: فهرست‌های مسکن کانادا و حجم معاملات منتشر شده در ماه مارچ، قیمت مسکن دوباره کاهش یافت

Submitted on جمعه, 04/12/2024 - 20:40

طبق آخرین اخبار بلومبرگ، فروش خانه در کانادا در ماه مارچ اساسا ثابت بود، اما قیمت مسکن کاهش یافت. برخی از تحلیلگران بر این باورند که با نزدیک شدن بانک مرکزی کانادا به کاهش نرخ بهره، بازارها در بهار به سرعت بهبود خواهند یافت.

داده‌های منتشر شده ی روز جمعه توسط انجمن املاک و مستغلات کانادا نشان داد که تعداد معاملات مسکن در سراسر کشور پس از کاهش ۳/۱ درصدی در ماه فوریه، ۰/۵ درصد در ماه مارچ بر اساس تعدیل فصلی افزایش یافت.

قیمت مسکن معیار در ماه مارچ ۰/۳ درصد کاهش یافت و به 718400 دلار کانادا رسید. (در ماه فوریه، کاهش قیمت مسکن ملی کانادا برای پنج سال متوالی متوقف شد)

فروش فعلی حدود ۱۰ درصد کمتر از میانگین مدت مشابه در ۱۰ سال گذشته است. اما به نظر می رسد تقاضا برای مسکن در ماه های آینده افزایش یابد زیرا بانک مرکزی در نظر دارد هزینه های استقراض را کاهش دهد و کانادا هر سه ماه و در هر فصل سال از صدها هزار مهاجر جدید استقبال می کند.

اکثر اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی بلومبرگ انتظار دارند بانک مرکزی نرخ‌های بهره را در ماه جون کاهش دهد، در حالی که معامله‌گران در اولین کاهش در ماه جولای به طور کامل قیمت‌گذاری کرده‌اند. تیف ماکلم، رئیس بانک کانادا روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران گفت که کاهش نرخ بهره در ماه جون "ممکن" است، اما گفت که مقامات می خواهند شواهد بیشتری مبنی بر کاهش تورم ببینند.

تعداد فهرست های جدید در ماه مارچ ۱/۶ درصد کاهش یافت. نسبت فروش به فهرست‌های جدید ۵۷/۴ درصد بود، که کمی بالاتر از میانگین بلندمدت می باشد و مطابق با آنچه صنعت بازار متعادل می‌داند، رقم می خورد.

لری سرکوا، رئیس موسسه املاک و مستغلات در بیانیه‌ای گفت: «در حالی که داده‌های رسمی ماه مارچ نسبتاً ثابت بود، شواهد حکایتی از اواخر ماه گذشته و اوایل آپریل نشان می‌دهد که فعالیت‌ها در حال افزایش است.»

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز،‌ بانک مرکزی کانادا در اوایل سال ۲۰۲۲ شروع به افزایش نرخ بهره یک شبه خود کرد که باعث کاهش فروش مسکن و کاهش قیمت شد. قیمت مسکن در سال گذشته برای مدتی افزایش یافت و برخی ناظران بر این باورند که قیمت ها در آستانه بهبود هستند.

در گزارش سیاست پولی آپریل بانک مرکزی آمده است که "افزایش ملایم" قیمت مسکن در پیش بینی های اقتصادی آن لحاظ شده است. اما بانک مرکزی اعلام کرد که افزایش شدید و غیرمنتظره قیمت مسکن یک ریسک صعودی مهم برای چشم انداز تورم است.

سیاست‌گذاران انتظار «رشد قوی» در سرمایه‌گذاری مسکونی در چند سال آینده را دارند که تقاضای قوی برای مسکن ناشی از تسریع رشد جمعیت و عرضه محدود است.

در حالی که ساخت‌وسازهای جدید در سال‌های اخیر افزایش یافته است، ساخت مسکن با رکورد مهاجرت همگام نبوده است. Canada Mortgage & Housing Corp تخمین می زند که ۳/۵ میلیون خانه اضافی تا سال ۲۰۳۰، علاوه بر خانه هایی که قبلاً برنامه ریزی شده بود، برای بازگرداندن قیمت مسکن در کانادا باید ساخته شود.

بر اساس آخرین پیش بینی خود برای سال ۲۰۲۴، CREA انتظار دارد فروش خانه در سال جاری با رشد ۱۱ درصدی از سطح سال ۲۰۲۳ به 492083 تراکنش برسد. این گروه اعلام کرد که در سال آینده نرخ‌ها را ۷/۸ درصد افزایش می‌دهد، علاوه بر بازگشت به سطوح «عادی‌تر». پیش‌بینی می‌شود متوسط ​​قیمت مسکن در کشور تا سال ۲۰۲۵ به 760120 دلار افزایش یابد.
تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز