بودجه فدرال کانادا ممنوعیت خرید خانه توسط خارجی ها را به مدت دو سال اعلام می کند

Submitted on ش., 04/16/2022 - 00:07

به نظر می رسد که دولت لیبرال فدرال در واقع در تلاش است تا خریداران خارجی را از بازار املاک و مستغلات کانادا دور نگه دارد. به گفته جویس ناپیر، رئیس سی تی وی نیوز اتاوا، بودجه فدرال ممنوعیت دو ساله ای را برای خارجی ها از خرید خانه منتشر خواهد کرد.

اقامتگاه هایی که اتباع خارجی از خرید آن ها منع می شوند شامل آپارتمان ها، کانکس ها، خانه های مستقل و غیره از هر نوع است. در عین حال، چند دسته از افراد از این ممنوعیت مستثنی هستند: مقیم دائم، کارگران خارجی، دانشجویان و غیره مشمول این اقدام جدید نیستند. خارجی هایی که خانه ی خریداری شده محل سکونت آنهاست و جهت سرمایه گذاری نمی باشد، معاف خواهند بود.

در این گزارش آمده است: «افرادی که از خرید خانه منع می‌شوند کسانی هستند که خانه‌ای را خریده‌اند اما هرگز برای زندگی در کانادا نیامده‌اند و زمانی که خانه ی موجود کم بود و مردم توانایی خرید آن را نداشتند، آن را خالی گذاشته‌اند».

به گفته منابع دولتی، تغییر سیاست شامل قوانینی می‌شود که دولت را برای اعمال مجازات‌ها و قدرت‌های قضایی بالقوه برای مقابله با عدم انطباق را قادر می‌سازد. هیچ داده هزینه ای در مورد اقداماتی که خریداران خارجی را هدف قرار می دهد وجود ندارد.

بخش مهم دیگر بودجه ۲۰۲۲ این است که دولت به یک سری وعده های سال ۲۰۲۱ حزب لیبرال عمل خواهد کرد، از جمله اجرای یک "حساب پس انداز خانه اول بدون مالیات" که به کانادایی های زیر ۴۰ سال اجازه می دهد تا حداکثر ۴۰۰۰۰ دلار برای خانه اولشان پس انداز کنند. .

پیش بینی می شود کل برنامه مسکن در بودجه در پنج سال آینده حدود ۱۰ میلیارد دلار هزینه داشته باشد.

بنا به گزارش تورنتوپرشنر، با توجه به انقباض بازار مسکن، موجودی کم و قیمت های سرسام آور، CTV News می داند که بودجه روز نیز شامل موارد زیر خواهد بود:

۴ میلیارد دلار برای کمک به شهرداری ها برای به روز رسانی سیستم های منطقه بندی و مجوز برای تسریع در ساخت املاک مسکونی.
۱ میلیارد دلار برای ساخت واحدهای مسکونی مقرون به صرفه؛
۱/۵ میلیارد دلار وام و بودجه برای مسکن تعاونی.

مشخص نیست که چه تعداد خانه جدید تحت این اقدامات هزینه ساخته خواهد شد.

مقامات دولتی به CTV گفتند: "هدف دولت این است که خانه های کانادا را به کانادایی ها بسپارد." با این حال، مشخص نیست که خریداران و سرمایه گذاران خارجی واقعاً چه مقدار سرمایه در بازار کانادا دارند.

هفته گذشته، دولت انتاریو اعلام کرد که مالیات بر سوداگران غیرمقیم استان را از ۱۵ درصد به ۲۰ درصد افزایش می دهد و مالیات را از نعل اسب طلایی بزرگ در سراسر استان افزایش می دهد، که انتقادهای جهان خارج را برانگیخت.

داده‌های رسمی در مورد خریداران خارجی زیاد در دسترس نیست ، اما جامع‌ترین داده‌ها از برنامه آمار مسکن کانادا در سال ۲۰۱۸، در انتاریو، بزرگترین بازار مسکن کشور، مالکیت خانه ی خارجیان غیرمقیم را تنها ۲/۲ درصد اغلام کرد.

کریستیا فریلند، خزانه‌دار فدرال، بودجه را معرفی کرد.

تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز