برای بیمه بیکاری (EI) قوانین جدیدی وضع شده است

Submitted on ی., 09/26/2021 - 19:18

از امروز (۲۶ سپتامبر) ، کانادا یک سیستم بیمه اشتغال جدید معرفی می کند. طبق مقررات جدید ، مبلغی که کانادایی ها می توانند دریافت کنند به میزان قابل توجهی کمتر از قبل خواهد بود.

چه کسانی که مشمول بیمه ی بیکاری می شوند؟
درخواست کنندگان EI برای دریافت مزایای بیمه بیکاری باید تعداد ساعت حداقل را کار کرده باشند. قبلاً حداقل ۶۰۰ ساعت کار برای دریافت بیمه بیکاری لازم بود. اگرچه این میزان ساعت کار در قسمت های مختلف کشور بر اساس شرایط بازار کار محلی متفاوت است.
در زمان پندمیک بسیاری از افراد شاغل ساعت کاری خود را کاهش دادند و این به این معنی است که ساعت کاری کافی برای دریافت بیمه بیکاری ندارند.

در سال گذشته به متقاضیان دریافت EI ساعاتی توسط دولت اضافه شد تا به دریافت کنندگان بیمه بیکاری کمک کند ولی از امروز یکشنبه ۲۶ سپتامبر این تمدید به پایان می رسد و
و با یک الزام ۴۲۰ ساعته کار واحد جایگزین می شود.

این الزام به مدت یک سال تا ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۲ اجرا می شود.
دولت همچنین به یک مدرک دیگر نیاز دارد که نشان دهد درخواست کننده ی بیمه بیکاری مریض است و نمی تواند برای دریافت و مزایای EI کار کند.
این شرط سال گذشته به علت شیوع ویروس کوید ۱۹ به طور موقت لغو شد.
مزایا
سقف مزایای بیمه از هفته ای ۵۰۰ دلار به هفته ای ۳۰۰ دلار تقلیل یافت.
این ۳۰۰ دلار مطابق با ارزش پرداخت های تحت نظارت Canada Recovery Benefit برای مشمول بودن EI پرداخت می شود.

برنامه حداقل یارانه هفتگی برای برنامه هایی که بین ۲۶ سپتامبر تا ۲۰ نوامبر ارسال شده اند قابل اجرا است. مدت و میزان دریافت بیمه ی بیکاری مجدداً با استفاده از نرخ بیکاری منطقه ای محاسبه می شود ، که در سال گذشته با ۱۳/۱ درصد واحد جایگزین شده بود.

مقامات EI همچنین از قوانین ساده ای در مورد بازنشستگی و حقوق مرخصی استفاده خواهند کرد تا درخواست کنندگان بتوانند زودتر مزایای خود را دریافت کنند.
پرداخت ها می تواند شروع و ارزش مزایا را به تأخیر بیندازد.
با این حال ، یک بار دیگر یک هفته منتظر می مانند تا مزایای هر گونه درخواست جدید EI پس از لغو دوره انتظار در سال گذشته ، جاری شود.

اگرچه بیمه نامه اشتغال از فردا تغییر می کند ، اما افرادی که EI دریافت می کنند تحت هیچ گونه تغییری در میزان و زمان پرداخت قرار نمی گیرند.

چه چیزی تغییر نخواهد کرد؟
هر کسی که در حال حاضر EI دریافت می کند هیچگونه تغییری در دریافتی خود نخواهد دید و میزان دریافتی و مدتی که پول را دریافت می کند با قوانین جدید تغییر نخواهد کرد.
همچنان شاغلان فصلی در ۱۳ منطقه هنوز برای دریافت ۵ هفته ی اضافی بیمه بیکاری تا ۲۲ اکتبر واجد شرایط می باشند.
تورنتوپرشنز
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians

بیشترین بازدید اخبار امروز