BMO به سرمایه گذاران اطلاع می دهد که قیمت خانه در کانادا افزایش خواهد یافت

Submitted on پ., 05/25/2023 - 20:58

BMO بر این باور است که با افزایش شدید قیمت خانه ممکن است اصلاح املاک و مستغلات متوقف شود.

BMO Capital Markets این هفته به سرمایه گذاران نامه نوشت و توضیح داد که چرا آنها معتقدند قیمت مسکن در کوتاه مدت افزایش خواهد یافت. این بانک در مدت کوتاهی پس از هشدار بانک مرکزی کانادا نسبت به افزایش بیشتر نرخ بهره، کاهش ناگهانی موجودی‌های جدید را مشاهده کرد، زیرا خریداران با بودجه‌های بیشتر بازگشتند. قوی ترین شاخص های قیمت در حال حاضر حاکی از افزایش شدید قیمت مسکن در ماه های آینده است

بانک مرکزی کانادا می گوید دوران بحران اعتباری به پایان رسیده است
اصلاح قیمت مسکن در کانادا ممکن است زودگذرتر از آن چیزی باشد که بسیاری امیدوارند. ماه گذشته سومین ماه متوالی بود که قیمت خانه در تورنتو و ونکوور افزایش یافت و این افزایش اندک نبوده است تا حدی که همین ماه گذشته، قیمت خانه بیش از 20000 دلار افزایش یافت. قیمت مسکن در کمتر از یک سال پس از تجربه بزرگترین افزایش تاریخ اصلاح شده است.

رابرت کاوچیچ، اقتصاددان ارشد BMO، می‌نویسد: «تصادفی نیست که قیمت مسکن در تورنتو (و در سایر نقاط کانادا) تقریباً در لحظه‌ای که بانک مرکزی کانادا اعلام کرد دیگر افزایش نرخ‌ها را نخواهد داشت، به پایین‌ترین حد خود می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد که هم حجم و هم قیمت ها به دنبال سیگنال بانک مرکزی تقویت شده است. این تعدیل فقط یک مکث کوتاه است، اما موجودی به سرعت در حال ته کشیدن است، که به معنای افزایش قیمت خانه است.

شاخص های املاک و مستغلات کانادا به قیمت های بالاتر اشاره دارد
یکی از بهترین شاخص های قیمت مسکن، نسبت فروش به لیست جدید (SNLR) است. SNLR نسبت فروش خانه به تعداد لیست های جدید است. این یک شاخص ساده اما قدرتمند است که معمولاً توسط صنعت املاک برای شناسایی بازار خریدار یا بازار فروشنده استفاده می شود.

Kavcic از SNLR برای پیش‌بینی اینکه چه زمانی قیمت مسکن در سال گذشته به رشد صفر درصدی می‌رسد، استفاده کرد و بسیار دقیق بود. اکنون در جهت مخالف است و نشان می دهد که قیمت مسکن در سال جاری به سرعت افزایش خواهد یافت.

کاوچیچ گفت که احتمالاً بزرگترین عامل افزایش قیمت ها فقدان فهرست های جدید است. در حالی که فروش در تورنتو در ماه آپریل نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵/۲ درصد کاهش یافت، فهرست های جدید نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸ درصد کاهش یافت. این موضوع به سرعت تعادل بازار را که اکنون دوباره شبیه بازار فروشندگان به نظر می رسد را رقم زد.

آیا اصلاح املاک در کانادا به پایان رسیده است؟
اصلاح املاک و مستغلات کانادا ممکن است هنوز تمام نشده باشد، زیرا هر اصلاح عمده ای با یک مکث انجام می شود. دوره ای وجود دارد که به عنوان "بازگشت به حالت عادی" شناخته می شود که در آن بازارها باور ندارند که قیمت ها بیشتر از این کاهش خواهد یافت. قیمت خانه در تورنتو از اوج به پایین (اگر واقعاً پایین باشد)، ۱۸٪ کاهش یافت که هنوز از منظر تاریخی یک اصلاح شدید و ناگهانی را نشان می دهد.

فروش اجباری، افزایش بیکاری و رکود نشان دهنده یک اصلاح معمولی قیمت مسکن است. هیچ یک از این عوامل باعث نمی شود که افراد به این تعدیل به عنوان یک مشکل موقت نگاه کنند. این با اخباری از بانک مرکزی کانادا تقویت شد که نشان می‌دهد اقتصاد کنونی به اندازه کافی قوی نیست تا نرخ‌های بهره بالاتر را اتخاذ کند.

Kavcic گفت: «ماهیت بازار وام مسکن ما هرگونه فروش اجباری را محدود می‌کند، بازار کار همچنان مستحکم است و برخی از فروشندگان بالقوه ممکن است به سادگی منتظر شرایط بهتر بازار باشند.

با این حال، شایان ذکر است که اقتصاد کانادا در حال کاهش است و همه چیز می تواند به سرعت تغییر کند. در اوایل این هفته، RBC هشدار داد که شاهد عقب افتادن پرداخت وام های خانواده های کانادایی در پرداخت اعتبار هستیم. آنها اکنون رشد اقتصادی کندتر در سال آینده، بیکاری بیشتر و نرخ بزهکاری بالاتر را پیش بینی می کنند. بزرگترین بانک کانادا نیز گفت روند رکود اقتصادی فقط برای سال آینده نخواهد بود بلکه طی چندین سال ادامه خواهد داشت.
تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز