بانک مرکزی کانادا نرخ بهره را ۰/۷۵ درصد افزایش می دهد، انتظار می رود نرخ بهره تا پایان اکتبر به ۴ درصد برسد

Submitted on پ., 09/08/2022 - 20:55

روز چهارشنبه، بانک مرکزی کانادا نرخ بهره معیار خود را ۷۵ واحد پایه دیگر از ۲/۵ درصد به ۳/۲۵ درصد افزایش داد. از ماه مارچ، بانک مرکزی در تلاش برای بازگرداندن تورم کانادا به هدف ۲ درصدی، نرخ سیاست خود را ۳۰۰ واحد پایه افزایش داده است گه سریعترین سرعت از اواسط دهه ۱۹۹۰ می باشد.

بانک مرکزی اعلام کرد که جنگ اوکراین، قرنطینه مداوم COVID-19 در چین و نوسانات قیمت کالاها دلایل اصلی افزایش تورم جهانی هستند.

بنا بر گزارش تورنتوپرشن، آمار کانادا گزارش داد که تورم در ماه جولای ۷/۶ درصد افزایش یافته است که نسبت به اوج ۸/۱ درصدی در ماه جون کاهش داشته است. این کاهش عمدتاً به دلیل کاهش قیمت بنزین بود؛ با این حال، تورم قیمت سایر مواد غذایی و خدمات همچنان بالا بوده است.

بانک مرکزی همچنین اعلام کرد که شاخص تورم اصلی کانادا همچنان در حال افزایش است و این خطر را افزایش می دهد که تورم ریشه دار شود. انتظار می رود بانک مرکزی برای کاهش نرخ تورم به هدف ۲ درصدی خود، باید نرخ های سیاستی را بیشتر افزایش دهد.

کوین پیج، رئیس و مدیر عامل مؤسسه مطالعات مالی و دموکراسی دانشگاه اتاوا، گفت: «آنها شرایط را برای افزایش بیشتر نرخ ها فراهم کرده اند، احتمالاً باید نرخ سیاست را تا ۴ درصد افزایش دهند.

در ماه جولای، بانک نرخ بهره خود را ۱۰۰ واحد پایه افزایش داد و به ۲/۵ درصد رساند که بیشترین میزان از آگوست ۱۹۹۸ می باشد. در یک کنفرانس خبری پس از این تصمیم، تیف ماکلم، رئیس بانک مرکزی کانادا، وعده "فرود نرم" برای اقتصاد کانادا و در عین حال دستیابی به هدف بانک برای کنترل مجدد تورم را داد.

او در آن زمان گفت: "ما فکر می کنیم راهی برای فرود نرم وجود دارد، اما در مورد آن بسیار صریح خواهم گفت، مسیر در حال تنگ شدن است."

تولید ناخالص داخلی کانادا در سه ماهه دوم ۳/۳ درصد رشد کرد که اندکی کمتر از پیش بینی بانک مرکزی ۴ درصدی بود.

بانک مرکزی انتظار دارد که رشد اقتصادی در نیمه دوم سال به کندی ادامه یابد و تقاضا در اقتصاد کانادا مطابق با عرضه باشد.

تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

اعلام نرخ بعدی بانک مرکزی کانادا برای 26 اکتبر برنامه ریزی شده است.

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز