بانک مرکزی کانادا همچنان به افزایش نرخ بهره ادامه می دهد که بزرگترین افزایش ماهانه مورتگیج در ۳۰ سال گذشته را سبب شده است!

Submitted on جمعه, 05/27/2022 - 11:53

تورم اخیراً هزینه تقریباً همه چیز را افزایش داده است و خریداران مسکن جدید از افزایش نرخ بهره که هزینه وام مسکن آنها را افزایش داده مصون نیستند.

بعد از افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی اخیراً مبلغ واقعی پرداخت شده ی برای خرید خانه تکان دهنده است.

بر اساس تحلیلی که توسط Ben Rabidoux، رئیس مشاوران North Cove و Edge Realty Analytics انجام شده است، پرداخت ماهانه وام مسکن برای یک خانه معمولی بین اکتبر و آپریل ۸۰۰ دلار افزایش یافته است.

Rabidoux به CityNews گفت: «در طول شش ماه گذشته، ما شاهد افزایش شدید قیمت مسکن در سراسر کشور، از جمله در جنوب انتاریو بوده‌ایم.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز،‌ اخیراً شاهد افزایش بسیار زیادی در نرخ وام مسکن بوده‌ایم. وقتی این دو را با هم ترکیب کنید، می‌توانید ببینید که اگر برای خرید خانه وام بگیرید، وام ماهانه چقدر خواهد بود. وام های رهنی طی شش ماه گذشته به طور متوسط ​​حدود ۸۰۰ دلار در ماه افزایش یافته است.

رابیدو گفت که این بزرگترین افزایش هزینه های وام مسکن در سه دهه اخیر است.

Rabidoux گفت: "من از این موضوع تعجب نمی کنم. ما در حال حاضر با تورم جدی روبرو هستیم و بانک مرکزی کانادا در حال تنظیم سیاست هایی برای تحت کنترل درآوردن آن است. بخشی از آن تلاش آنها برای تشدید سیاست های پولی است. که تأثیر بسیار زیادی بر وام مسکن دارد." تأثیر واضحی دارد، بنابراین آنچه اتفاق می افتد غیرمنتظره نیست. اما آنچه واقعاً من را شگفت زده می کند این است که چگونه به نظر می رسد بازار مسکن علیرغم وخامت باورنکردنی در قیمت مناسب، دوام بیاورد. ، این موردی است که نمی دانم چقدر طول می کشد."

قیمت مسکن شروع به کاهش کرده است، اما این کاهش قابل توجه نیست.. Rabidoux این سوال را مطرح کرد که قیمت های بالای مسکن تا چه زمانی می تواند ادامه داشته باشد، به خصوص در جنوب انتاریو و بخش هایی از B.C که شاهد قیمت های هنگفت هستیم.

رابیدو گفت: «تصور راه حلی برای این مشکل به جز کاهش قیمت مسکن در کوتاه مدت واقعاً دشوار است. مگر اینکه بانک کانادا واقعاً در مورد سیاست نرخ بهره مصالحه کند.»

بانک مرکزی سیاست بعدی خود را در ماه آینده اعلام خواهد کرد و انتظار می‌رود که نرخ بهره کلیدی خود را مجدداً افزایش دهد زیرا تلاش می‌کند تورم به شدت در حال افزایش را مهار کند.

تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز