بانک‌ های مواد غذایی افزایش ۶۰ درصدی تقاضا در سال ۲۰۲۳ را پیش‌بینی می‌کنند

Submitted on ش., 01/14/2023 - 17:06

بانک‌ های مواد غذایی افزایش ۶۰ درصدی تقاضا در سال ۲۰۲۳ را پیش‌بینی می‌کنند

یک گزارش جدید نشان می‌دهد با توجه به رشد ۱۳۴ درصدی وابستگی مردم به بانک‌ های مواد غذایی و سایر موسسات خیریه غذایی در سال ۲۰۲۲، پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۳ وابستگی مردم به برنامه غذایی ۶۰ درصد افزایش یابد.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، بیش از ۱۳۰۰ سازمان خیریه غذایی کانادایی در پایان سال ۲۰۲۲ مورد بررسی قرار گرفتند تا مشخص شود که در سال ۲۰۲۳ چه انتظاراتی از ناامنی غذایی در جوامع وجود دارد.

این نظرسنجی توسط Second Harvest، بزرگترین سازمان نجات غذا در کانادا و با هدف بررسی پیش‌بینی میزان غذای مورد نیاز برای سال جدید صورت گرفته است.

سال جدیدی پیش روست، اما هیچ راه حلی برای مشکل ناامنی غذایی کانادا وجود ندارد و البته پایان حمایت‌های مالی کووید، تورم غذا و دستمزد ثابت، همگی به افزایش اتکا مردم به موسسات خیریه مواد غذایی کمک می‌کنند بنابراین ناامنی غذایی بدون تغییر سیستماتیک در کانادا بدتر خواهد شد.

بر اساس این گزارش، مؤسسات غیرانتفاعی مجری این تحقیق ۹۴ میلیون دلار کسری بودجه را برای برآورده کردن تقاضای مردم در سال جاری را پیش‌بینی کرده‌اند که به طور متوسط به هر سازمان خیریه ۷۰ هزار دلار می‌رسد.

سومن روی، مدیر عامل ابتکار امنیت غذایی اسکاربورو، در این رابطه گفت:

در کوتاه‌مدت، موسسات غیرانتفاعی نیز به حمایت مالی نیاز دارند زیرا اکنون تقاضا از عرضه پیشی گرفته است.

او با اشاره به افزایش ۲۱۴ درصدی مراجعات به موسسات خیریه غیرانتفاعی در دوران شیوع بیماری همه‌گیری کرونا اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود میزان این مراجعات به بانک‌ های مواد غذایی در سال ۲۰۲۳ حدود ۶۰ درصد افزایش یابد.

۳۹ درصد از سازمان‌ها در سال آینده به ۵۰ درصد یا بیشتر مواد غذایی فاسد شدنی نیاز خواهند داشت تا جوابگوی تقاضای فزاینده مراجعه کنندگان باشند. و ۴۴ درصد از برنامه‌های غذایی گفته‌اند که در سال آینده به ۵۰ درصد یا بیشتر مواد غذایی فاسد نشدنی نیاز خواهند داشت.

بیش از ۷۰ درصد از سازمان‌های مورد بررسی گفته‌اند که هم به مواد غذایی فاسد شدنی هم به غذاهای فاسدنشدنی و بودجه برای تامین تجهیزات نیاز دارند.

یک گزارش قیمت مواد غذایی از دانشگاه دالهوسی پیش‌بینی کرده که در سال ۲۰۲۳ هزینه مواد غذایی تا هفت درصد بیشتر افزایش یابد. به طوری که میانگین هزینه غذایی یک خانواده چهار نفره سالانه بیش از ۱۶ هزار دلار برسد.

علاوه بر این، هزینه بالای مسکن و بنزین نیز بر طوفان تورم افزوده است. و پرداخت هزینه غذا را برای کانادایی‌ها بسیار دشوار خواهد کرد.

منبع: سی‌تی‌وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز