باهنر : مجلس و صدا و سیما با بزرگنمایی دزدی ها ناامیدی و بی اعتمادی مردم را تشدید می کنند

Submitted on Mon, 10/26/2020 - 13:15

او با اشاره به اعتراض های آبان ماه سال گذشته گفت : وقتی مطالبات مردم روی هم انباشت می شوند و مردم "احساس می کنند که حق شان ادا نشده و یا مطالبات شان پاسخی دریافت نکرده و از طرف حاکمیت ظلمی به آنها روا شده است، طبیعی است که [...] اینها به یک سری کینه و عقده ها و در نهایت به یک بشکۀ باروت تبدیل می شوند" و با جرقۀ "یک چاشنی" منفجر می شوند.

محمدرضا باهنر در جای دیگری از سخنانش رفتارهای دولت حسن روحانی، یعنی افزایش بهای بنزین، را در برانگیختن این انفجار در آبان ماه سال گذشته نامناسب و نابخردانه خوانده و افزوده است که "سه پارامتر ناکارآمدی، رانت خواری و دزدی و عدم پاسخگویی به مطالبات مردم در کشور وجود دارد". اما، به ادعای باهنر، "رقابت های غیرضروری سیاسی" این سه عامل را ده برابر واقعیت آنها در اذهان جامعه القاء می کند.

به گفتۀ محمدرضا باهنر ناآرامی های آبان ماه سال گذشته می توانست به انقلابی غیر قابل مهار در کشور منجر شود، اما، اگر این اتفاق نیفتاد به ادعای باهنر علتش نپیوستن مردم به اعتراض های سراسری بود، زیرا، به گفتۀ باهنر "مردم می بینند و می فهمند که برخی دارند امنیت کشور را به هم می ریزند." باهنر در سخنانش اشاره ای به سرکوب خونین اعتراض های آبان ماه سال گذشته نکرد که در نتیجۀ آن هزاران نفر کشته، زخمی و زندانی شدند.  

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز