با پوشیدن ماسک به این طریق از ابتلا به اومیکرون جلوگیری کنید

Submitted on چ., 12/22/2021 - 18:14

از آنجایی که سویه Omicron به سرعت در انتاریو و حتی جهان در حال گسترش است، نوع ماسک و نحوه استفاده از ماسک یک بار دیگر به یک سوال در جامعه پزشکی تبدیل شده است. چند روز پیش، بسیاری از متخصصان پزشکی به مردم یادآوری کردند که استفاده از ماسک خوب در این زمان اهمیت ویژه‌ای دارد، زیرا می‌تواند به طور موثر شیوع ویروس را کاهش دهد.

دکتر Shazeen Sulleman، استادیار دانشکده پزشکی دانشگاه تورنتو و متخصص اطفال در بیمارستان St. Michael’s Hospital می گوید؛ بنابراین باید از پوشیدن ماسک مناسب اطمینان حاصل کنید و ماسک باید چندین لایه داشته باشد و بینی و چانه شما را بپوشاند.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز،‌ هفته گذشته، رئیس گروه مشاوره تحقیقاتی Ontario New Crown به تازگی اشاره کرد که یک ماسک پارچه ای تک لایه نمی تواند سویه Omicron را که بسیار مسری است، متوقف کند.

"حداقل باید دو لایه ماسک پارچه ای بپوشید که تمیز و متناسب با صورت شما باشد تا تراکم و فیلتراسیون کافی داشته باشد. بهتر از این، داخل ماسک طبی و بیرون ماسک پارچه ای استفاده کنید. دکتر پیتر جونی گفت: مردم خود باید متوجه باشند ماسکی که میزنند به اندازه کافی از ورود ویروس امیکرون به مجاری تنفسی آن ها محافظت می کند.

سلیمان همچنین در این خصوص خاطرنشان کرد که بهترین اقدام حفاظتی استفاده از ماسک چند لایه است.

یکی از گزینه ها استفاده از یک ماسک سه لایه آبی غیر طبی در داخل و یک ماسک پارچه ای در خارج است. (این نکته با دیدگاه دکتر جونی مطابقت دارد)

"حتما به یاد داشته باشید که ماسک می تواند بینی و چانه شما را بپوشاند. سپس باید ماسک را متناسب با بینی خود قرار دهید. ماسک را نیشگون نگیرید، بلکه روی پل بینی خود فشار دهید تا صاف شود. اگر ماسک را فشار دهید. ماسک، وجود خواهد داشت، ممکن است باعث نشتی شود."


دکتر شازین سلیمان

وی افزود: "اگر ماسک دیگری را به قسمت بیرونی این ماسک اضافه کنم و آن را سفت کنم، ماسکم بهتر می شود، زیرا در این صورت هوابندی ماسک بهتر می شود. افزودن این دو ماسک نیزقابلیت فیلتر شدن و اثربخشی ماسک را افزایش می دهد. ."

علاوه بر این، او یادآور شد که پس از پوشیدن ماسک، آزمایش آن را فراموش نکنید. برای بررسی اینکه آیا ماسک به درستی استفاده شده است، می توانید پس از پوشیدن آن هوا را باد کنید.اگر می توانید هوا را از چشم ها یا زیر چشم ها احساس کنید، پس باید ماسک را در گوش ها سفت کنید.

علاوه بر این انتخاب، سلیمان همچنین توصیه می کند که افراد می توانند از ماسک های KN95، N95 و FN95 استفاده کنند، زیرا این ماسک ها می توانند 95 درصد ذرات معلق در هوا را فیلتر کنند.


دکتر شازین سلیمان

وی افزود: لازم به یادآوری است که این نوع ماسک نیاز به پوشاندن بینی و چانه را نیز دارد. پس از پوشیدن آن راحتی و تناسب بهتری خواهد داشت.

سلیمان معتقد است برای برخی از افرادی که دوست ندارند از ماسک استفاده کنند و می خواهند از ماسک پلاستیکی به عنوان وسیله ای محافظتی استفاده کنند، ماسک صورت نمی تواند جایگزین ماسک چسبان به صورت شود و نمی تواند همان محافظت را انجام دهد زیرا نمی تواند صورت را کاملاً بپوشاند.

سلیمان در پایان گفت: بهترین ماسک همان ماسکی است که می‌زنید، حتی اگر ماسکی که می‌خواهید استفاده کنید کامل نیست، اگر گزینه دیگری در حال حاضر وجود ندارد، پیشنهاد می‌کنم شما هم آن را بپوشید. ”
تورنتوپرشنز
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز