ایران با رونمایی از پهپاد «مهاجر ۱۰» مدعی افزایش بُرد پرواز تا اسرائیل شد؛ آسوشیتدپرس: ادعای ایران قابل تایید نیست

Submitted on س., 08/22/2023 - 10:49

وزارت دفاع ایران، روز سه‌شنبه ۳۱ مرداد، همزمان با بازدید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی از نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنایع دفاعی ایران، از پهپاد «مهاجر ۱۰» رونمایی کرد.

پهپاد مهاجر ۱۰، بر اساس اعلام وزارت دفاع ایران، «قابلیت ۲۴ ساعت پرواز مداوم با شعاع عملیاتی ۲ هزار کیلومتری» را دارد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از تهران، پهپاد «مهاجر ۱۰ » که بر اساس پهپاد آمریکایی «ام‌کیو-۹ ریاپر» شبیه‌سازی شده است، قابلیت رسیدن به خاک اسرائیل را دارد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس، در گزارش روز سه‌شنبه خود ۳۱ مرداد /۲۲ اوت، درباره رونمایی از پهپاد مهاجر ۱۰ و قابلیت‌های این پهپاد، نوشت: گرچه تلویزیون دولتی ایران ویدئویی از برخاستن پهپاد مهاجر ۱۰ را پخش کرد، اما این خبرگزاری نمی‌تواند ادعاهای مربوط به قابلیت‌های پهپاد مهاجر ۱۰ را تایید کند.  

خبرگزاری دولتی ایران، نیز در گزارش خود با اشاره به مشخصات فنی پهپاد مهاجر ۱۰، اعلام کرد: این پهپاد «قابلیت حمل انواع مهمات و بمب‌های قائم، الماس و دستواره را دارا بوده و مجهز به سامانه‌های جنگ الکترونیک و اشراف اطلاعاتی است».

ابراهیم رئیسی، همزمان با رونمایی از پهپاد مهاجر ۱۰، در اظهارات خود که از تلویزیون دولتی ایران پخش شد، گفت: «امروز می‌توانیم ایران را به عنوان یک کشور پیشرفته در فناوری به جهان معرفی کنیم».

رئیس‌جمهوری اسلامی، در بخشی از سخنان خود ضمن تاکید بر اینکه «جمهوری اسلامی ایران به دنبال تعامل با همه کشورهای جهان است»، هشدار داد: «اما نیروهای مسلح توانمند ما دستی را که برای تعرض و تعدی به سوی ایران دراز شود، قطع خواهند کرد».

ابراهیم رئیسی بر لزوم در اظهارات خود بر «جدیت در مقابله با فتنه و نفوذ دشمن» تاکید کرد.

نام پهپاد‌های «مهاجر»، پیش از این، نیز در خبرگزاری‌های جهانی انعکاس یافته بود. حدود ۴۰ روز پیش، مقام‌های اوکراین گفته بودند این احتمال وجود دارد که ایران بار دیگر «پهپادهای مهاجر ۶» خود را به روسیه برساند. 

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز