آیا در زمان اوج قیمت خانه در کانادا خریده اید و ضرر کرده اید؟ به این داده توجه کنید!

Submitted on س., 08/02/2022 - 21:10

برای کسانی که در اوج قیمت بازار مسکن خانه خریده اند، اکنون اگر از اینکه در زمان گرانی خانه خریده اید و پشیمانید، آخرین گزارش آمار کانادا نشان می‌دهد قیمت خانه‌های نوساز در مقایسه با داده‌های مربوط به بازار مسکن دست دوم، هنوز هم گران است.

طبق گزارشی که هفته گذشته توسط اداره آمار منتشر شد، قیمت خانه های جدید در سراسر کشور گران تر می شود، به طوری که قیمت خانه های نوساز در ماه جون ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷/۹ درصد و نسبت به ماه می ۰/۲ درصد افزایش یافت.

در میان آنها، قیمت خانه های جدید در سه شهر بزرگ در بی سی افزایش یافت:

قیمت خانه های جدید در ونکوور بزرگ سالانه ۶/۸ درصد افزایش یافت.

قیمت خانه های جدید در ویکتوریا بزرگ ۱۰/۹ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت.

قیمت خانه های جدید در کلونا سالانه ۵ درصد افزایش یافت.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز، در سطح ملی، قیمت خانه های جدید در منطقه تورنتو که داغ ترین بازار مسکن کشور است، سالانه حدود ۵/۱ درصد افزایش یافته است و بیشترین افزایش در کلگری، آلبرتا، با افزایش سالانه ۱۵ درصد دیده می شود.

این تغییر داده قیمت مسکن جدید از شاخص قیمت مسکن جدید اداره آمار (NHPI) حاصل می شود که شامل خانه های مستقل، خانه های نیمه مستقل، خانه های قطاری، خانه های تراس دار، خانه باغ ها و انواع دیگر خانه می شود و مبنایی برای اندازه گیری تغییرات قیمت خانه های نوساز می باشد.

گزارش‌های قبلی آمار کانادا از قدرت بازار مسکن جدید در طول همه‌گیری خبر داده است: در طول بحران‌، قیمت مسکن معمولاً کاهش می‌یابد، زیرا مردم معمولاً در زمان عدم اطمینان از خریدهای بزرگ اجتناب می‌کنند.

نویسنده بحران مالی سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ را به عنوان مثال ذکر می‌کند، زمانی که قیمت‌های ملی خانه‌های نوساز در آگوست ۲۰۰۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳/۱ درصد کاهش یافت.

با این حال، از زمان شیوع COVID-19 در سال ۲۰۲۰، همه چیز تغییر کرده است.

این گزارش خاطرنشان کرد که قیمت خانه‌های جدید در شش ماه اول همه‌گیری افزایش یافت، زیرا کانادایی‌ها با واقعیت جدید کار و ماندن در خانه سازگار شدند و شش ماه پس از شیوع بیماری همه‌گیر از فوریه تا آگوست ۲۰۲۰، قیمت خانه‌های جدید ۱/۳ درصد افزایش یافت.

این در تضاد کامل با کاهش ۰/۲ درصدی در مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ است.

اگر چه، توجه زیادی به اصلاح مداوم در بازار فروش مجدد خانه، که هیجان بازار می باشد، متمرکز شده است. اما تغییرات قیمت خانه های جدید نیز قابل توجه است.

گزارش ۱۵ جون ۲۰۲۲ از انجمن املاک و مستغلات کانادا اشاره کرد که میانگین قیمت فروش مجدد مسکن در جون امسال ۱/۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت. در همین حال، قیمت معیار ملی برای چنین املاکی در ماه جون ۱/۹ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافت.

با این حال، شاخص معیار در جون ۲۰۲۲ همچنان ۱۴/۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت.

بر اساس تحلیل بازار CIBC در ۲۲ جولای، اصلاحات مداوم بازار در بازار فروش مجدد "بحران قیمت مسکن را حل نخواهد کرد."

بنجامین تال، اقتصاددان بانک CIBC خاطرنشان کرد که قیمت ها باید بیشتر کاهش یابد تا به سطوح قبل از COVID-19 برسد. اما حتی در سال ۲۰۱۹، هیچ کس هرگز احساس نکرد که ونکوور یک بازار قابل توان خرید شده است.

در کلانشهر ونکوور، قیمت معیار برای همه املاک مسکونی در جون ۲۰۲۲، 1,235,900 دلار است. این سطح نسبت به می ۲۰۲۲ به میزان ۲ درصد کاهش یافته است، اما نسبت به جون ۲۰۲۱ همچنان ۱۲/۴ درصد افزایش یافته است.

تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز