وزیر تحصیلات عالی طالبان: طالبی که بیشترین ماین را منفجر کرده از نگاه دانش دینی، ممتازتر است

Submitted on Mon, 12/05/2022 - 03:55

ملا ندا محمد ندیم، وزیر تحصیلات عالی طالبان در اظهاراتی تازه با اخذ امتحان تثبیت سطح دانش دینی اعضای گروه طالبان مخالت کرده و گفته که طالبی ممتازتر است که بمب‌های بیشتری انفجار داده باشد.

این مقام طالبان این اظهارات را به تازه‌گی در سخنرانی خود در نشستی در ولایت هرات گفته است که ویدیوی آن در شبکه‌های اجتماعی نشر شده است.

وزیر تحصیلات عالی طالبان در این نشست، گرفتن امتحان از عالمان دینی را «بی‌عزتی» خوانده و تاکید کرده که از عالمان سرشناس فقط باید مدرک تحصیلی‌شان پرسیده شود.

بیشتر اعضای طالبان را طلاب مدرسه‌های دینی در پاکستان تشکیل می‌دهند که برداشت نسبتا افراطی از دین دارند و سطح دانش اکثرشان نیز بالاتر از مدرسه‌های دینی که در آن تعلیم یافته‌اند، نیست.

این گروه پس از برگشت به قدرت در افغانستان، اقدام به ایجاد یک حکومت تک‌قومی و تک‌گروهی کردند و برخلاف درنظر گرفتن اصل شایسته‌سالاری، ملاهایی را در بالاترین پست‌های دولتی گماشته‌اند که هیچ دانشی در مورد کاری که باید پیش ببرند، ندارند.

پیش از این، از فارغان مدارس دینی در افغانستان، امتحان تثبیت سویه گرفته می‌شد که در تازه‌ترین مورد، رئیس استخبارات طالبان برای ولایت بامیان ناکام مانده بود.

اینک وزیر تحصیلات عالی طالبان می‌گوید نباید دیگر از اعضای طالبان، امتحان گرفته شود. این مقام طالبان تاکید کرده که از آن شمار از اعضای طالبان که دستاربندی کرده‌اند و حالا یا ولسوالی یا فرمانده نظامی هستند، نباید امتحان گرفته شود.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز