اعتراف رسانه‌های رژیم صهیونیستی درباره موشک‌های مقاومت  

Submitted on پ., 05/11/2023 - 11:11

به گزارش همشهری آنلاین، رسانه‌های صهیونیستی امروز (پنجشنبه) اعلام کردند که شرایط هشدار و تنش‌های امنیتی که هر چند وقت یکبار در اسراییل (سرزمین‌های اشغالی) اتفاق می‌افتد، درخواست شهرک نشینان صهیونیست برای دریافت خدمات روانپزشکی را افزایش داده است.

دکتر «دیکل تالیاز» صاحب شرکت فناورانه پزشکی «تالیاز» در سرزمین‌های اشغالی فلسطین در گفتگو با روزنامه صهیونیستی «معاریو» در خصوص الگوریتم طراحی شده توسط این شرکت اعلام کرد: این فناوری‌ها می‌تواند دسترسی به نظام سلامت روان را آسان‌تر نموده و مشکلات پزشکان این عرصه را کاهش دهد.

این پزشک اسرائیلی افزود: سامانه‌هایی که در حالت عادی با مشکل مواجه می‌شوند، نمی‌توانند در شرایط اضطراری افزایش ترافیک کاری را تحمل کنند و ما در هر دور از درگیری‌های نظامی بین نیروهای فلسطینی و نظامیان (رژیم) اسرائیل شاهد افزایش ۳۰ درصدی درخواست برای معالجات روانپزشکی هستیم.

وی با اشاره به اینکه در داخل سرزمین‌های اشغالی فلسطین به ازای هر ۱۰۰ نفر ۱۶ روانپزشک وجود دارد، تصریح کرد که اسرائیلی‌ها از ۴ تا ۱۶ ماه برای دریافت نوبت پزشک در انتظار هستند.

دکتر «دیکل تالیاز» ادامه داد: حتی زمانی که بیمار موفق به ملاقات با پزشک می‌شود نیز ممکن است تعیین داروی مناسب و در نتیجه دوران درمان بیمار چند ماه بطول انجامد.

پیشتر نیز رسانه‌های رسمی رژیم صهیونیستی گزارش داده بودند که خودکشی در بین نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی هر سال روند رو به رشد به خود می‌گیرد.

به گزارش ارتش رژیم صهیونیستی، با وجود تلاش طرف‌های مسئول برای مقابله با این پدیده، سالانه حداقل ۳۰ نظامی اسرائیلی خودکشی می‌کنند.

فرماندهان ستاد ارتش رژیم صهیونیستی بارها برای کاهش خودکشی نظامیان این رژیم با صدور دستورهایی خواستار کاهش سلاح‌های در دسترس آنها شده بودند.

بر اساس گزارش‌ها، خوردن دارو با ۶۹ درصد شایع‌ترین شیوه خودکشی در نزد نظامیان صهیونیست است، قطع رگ با ۸ درصد و دار زدن با ۶ درصد از دیگر روش‌های خودکشی در بین نظامیان این رژیم است.

دو روز قبل نیز روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نوشت که بیش از ۲ هزار شهرک‌نشین صهیونیست از ترس حملات راکتی مقاومت از مناطق مجاور باریکه غزه به سمت مناطق مرکزی و شمال اراضی اشغالی متواری شده‌اند.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز