استرالیا روند رسیدگی به درخواست پناهندگی شهروندان افغانستان را «متوقف» کرده است

Submitted on پ., 03/16/2023 - 05:01

شبکه خبری اس‌بی‌اس روز چهارشنبه  ۱۵ مارس/ ۲۴ اسفندماه، با انتشار این خبر اعلام کرد که وزارت امور خارجه استرالیا بدون ارائه جزئیات٬ دلیل تصمیم اخیر دولت این کشور را عدم امکان بررسی سوابق متقاضیان پناهندگی در افغانستان عنوان کرده است. 

گلن کولومیتز، وکیل مدافع آسترالیایی که در خروج صدها همکار سابق نیروهای نظامی استرالیایی از افغانستان کمک کرده است می‌گوید مقامات وزارت کشور به او اطلاع داده‌اند که درخواست‌های پناهندگی داخل افغانستان را مورد بررسی قرار نخواهند داد.

این در حالیست که دولت‌های کشورهای غربی از جمله استرالیا٬ پس از تسلط مجدد گروه افراطی طالبان بر افغانستان در ۱۵ اوت سال ۲۰۲۱ میلادی٬ وعده داده بودند که مترجمان و کارمندان سابق نهاد‌های بین‌المللی را از این کشور خارج خواهند کرد.  

با این وجود٬ حدود ۱۷ ماه پس از خروج نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا و ناتو از افغانستان٬ هزاران نفر از مترجمان و افرادی که با نیروهای بین‌المللی در این کشور همکاری کرده‌اند همچنان در انتظار  دریافت ویزا بسر می‌برند. 

طبق آمار اعلام شده از سوی وزارت کشور استرالیا٬ بیش از  ۳۱ هزار پناهجوی افغانستانی طی ۱۷ ماه گذشته در استرالیا اسکان داده‌اند٬ اما مشخص نیست که این افراد از افغانستان و یا از بیرون از این کشور به استرالیا منتقل شده‌اند. 

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز