اسرائیل صدها موشک حزب‌الله در دمشق را منهدم کرد

Submitted on ی., 08/13/2023 - 05:44

با این حال، "سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه" تصریح کرد که انفجارهای شدید در انبار موشک های حزب الله لبنان، متحد اصلی رژیم‌های ایران و سوریه، صورت گرفته است، هر چند معلوم نیست که این انفجارها در نتیجۀ حملات موشکی روی داده یا عملیات انفجاری در خود محل. سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه تأکید کرده است که انبار حزب الله دربرگیرندۀ صدها موشک به مقصد لبنان بوده است. همین گزارش می افزاید که انبار موشک های حزب الله به کل نابود شده است.

Russian news agency Sputnik reports that Israel conducted an airstrike this morning in the Damascus area. A high-ranking security source said Syrian army air defenses intercepted most of the missiles. Earlier, Syrian state media reported explosions heard throughout the capital. pic.twitter.com/82ikD4IHzt

خبرگزاری فرانسه در گزارشی جداگانه دربارۀ انفجارهای امروز دمشق نوشت که دوشنبه گذشته در نتیجۀ حملات اسرائیل به مواضع نظامی و انبار مهمات در اطراف دمشق چهار نظامی سوری و دو شبه‌نظامی وابسته به حکومت ایران کشته شدند. خبرگزاری فرانسه سپس تصریح کرده است که در آن حمله دو سرباز سوری و پنج شبه نظامی غیرسوری زخمی شدند و انبار سلاح و مهمات شبه نظامیان وابسته به ایران در اطراف فرودگاه دمشق به کل نابود شد.

چهارشنبه گذشته، بشار اسد، رهبر رژیم دمشق در گفتگو با "اسکای نیوز" گفت که اسرائیل به بهانۀ حضور ایران در سوریه این کشور را بمباران می‌کند.

اسرائیل صدها بار طی سال‌های گذشته مواضع رژیم سوریه، حزب الله و نیروهای ایرانی مستقر در سوریه را بمباران کرده و گفته است که هدف آن جلوگیری از استقرار نیروهای نظامی و شبه نظامی وابسته به ایران در سوریه است.

ساعاتی پیش از حملات امروز به انبار موشک های حزب الله در نزدیکی دمشق، حسن نصر‌الله، رهبر حزب‌الله لبنان با شماری از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران، به ریاست وحید جلال‌زاده، ملاقات کرد. در این ملاقات مجتبی امانی، سفیر ایران در لبنان، نیز حضور داشت. به گزارش "المنار" در این ملاقات طرفین دربارۀ اوضاع لبنان و فلسطین گفتگو کردند.

از آنجا که حسن نصرالله از ژوئیه ۲٠٠٦ مخفیانه زندگی می‌کند، گزارشی دربارۀ محل ملاقات دیروز وی با نمایندگان مجلس ایران منتشر نشده است. سرپرست هیئت ایرانی که سرگرم دور سفری در لبنان است پنجشنبه گذشته با نبیه بری، رهبر حزب شیعه امل و رئیس مجلس لبنان، ملاقات و از او برای انجام سفر به ایران دعوت کرد.    

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز