حمله مجدد سپاه پاسداران ایران به مقر گروه‌های کرد ایرانی شمال عراق

Submitted on س., 09/27/2022 - 10:04

سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، امروز سه‌شنبه، پنجم مهر، همزمان با یازدهمین روز از اعتراضات مردم در ده‌ها شهر ایران، با هدف ضربه زدن به مقر گروه‌های کرد ایرانی، به شمال عراق حمله کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری‌ مهر، حملات سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، پس از آن‌ که روز دوشنبه ارتفاعات کوهستانی اقلیم کردستان عراق را هدف حمله قرار داد، امروز نیز ادامه یافته و نیروی زمینی سپاه، صبح سه‌شنبه «مواضع گروه تروریستی پژاک در منطقه چومان در نوار مرزی ایران و عراق را منهدم کرد».

نیروی زمینی سپاه پاسداران ایران، صبح روز دوشنبه، ٢٦‬ سپتامبر ٢٠٢٢، دور جدیدی از حملات توپخانه ای به اقلیم کردستان شمال عراق را آغاز کرده و حملات توپخانه‌ای و پهپادی خود به مواضع گروههای کرد مستقر در اقلیم شمال عراق را از سر گرفته بود.

گفتنی است یگان‌های نیروی زمینی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، روز شنبه نیز، گروههای کرد مستقر در اقلیم شمال را هدف قرار داده و برخی اهداف در شمال عراق را زیر آتش توپخانه گرفته بودند.

بنابر اطلاعیه ای که پیشتر توسط روابط عمومی سپاه پاسداران ایران منتشر شده بود، این حملات که از دوم مهرماه آغاز شده، در پاسخ به حمایت کومله ها از ناآرامی‌های اخیر و همچنین تلاش برای وارد کردن سلاح به ایران بوده است.

در روزهای چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت و سه شنبه ۲۵ مرداد سال جاری نیز توپخانه سپاه، مواضع گروههای کرد ایرانی را در مناطقی نظیر سیدکان، بربزین، هلگورد و آلانه در استان اربیل عراق هدف قرار داده بود.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز