آپارتمان لوکس تورنتو یک میلیون زیر قیمت به حراج گذاشته شد

Submitted on چ., 07/05/2023 - 21:03

نرخ بهره وام مسکن بالای تورنتو و قیمت مداوم در حال سقوط آپارتمان سرمایه گذاری امن را به تله برای به دام انداختن پول تبدیل کرده است. اخیراً ، یکی از لوکس ترین ساختمانهای این شهر به مدت ۴ ماه برای فروش در مارکت بوده است.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز،‌ این آپارتمان در طبقه 47 (address Unit 4704-311 Bay Street)، در محل اتصال خیابان بی و آدلایز واقع شده است. این آپارتمان دو اتاق خواب و دو حمام دارد. آخرین معامله این واحد با قیمت بیش از ۲ میلیون دلار کانادایی بود که در سال ۲۰۲۰ خریداری شد و اکنون به قیمت ۱/۵۸ میلیون دلار توسط بانک به حراج گذاشته شده است.

پیش از این ، صاحب خانه سعی خود را کرد در ماه مارچ ۲۰۲۳ این آپارتمان را با قیمت 2.588 میلیون دلار درلیست قرار دهد ، اما نتوانست خریداران را به خود جلب کند. در تاریخ ۴ جولای ، این واحد به زور به حراج گذاشته شد و با قیمت 1.58 میلیون دلار که بیش از ۱ میلیون دلار ارزان تر از ۴ ماه پیش بود ، دوباره ثبت شد.

طبق "قانون وام های انتاریو" در انتاریو ، اگر وام وام مسکن بیش از سه ماه عقب بیفتد ، وام دهنده حق دارد خانه را حراج کند. پس از حراج با موفقیت خانه ، وام دهنده مبلغ بدهی خود را از فروش ملک می پردازد و مانده متعلق به مالک خواهد بود.

به دلیل افزایش نرخ بهره مداوم وام در سال ۲۰۲۲ ، بسیاری از صاحبان آپارتمان لوکس در تورنتو احساس می کنند که پتانسیل سرمایه گذاری آنها به تدریج ضعیف شده است ، به خصوص پس از آنکه بانک کانادا نرخ بهره معیار را در ماه جون به ۴/۷۵ ٪ رساند.

اجاره چنین آپارتمان لوکس دشوار است زیرا هزینه های مدیریتی و مالیات های محلی بالا است. شارژ ماهانه به ۳۲۰۰ دلار می رسد ، همراه با که علاوه بر مالیات ملک نزدیک به 12000 دلار در سال می شود، کل هزینه های پرداختی برای این آپارتمان بیش از 38،000 دلار کانادا در سال است.

این آپارتمان نمونه ی بارزی است که کاملاً ثابت کرده است بازار آپارتمان لوکس تورنتو از زمان اوج خود در سال ۲۰۱۰ به شدت کاهش یافته است.
تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز