آمریکا ۸ مقام ارشد یک شرکت ایرانی تولید کنندۀ پهپاد را تحریم کرد

Submitted on ش., 02/04/2023 - 05:56

وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) شامگاه جمعه ۳ فوریه/ ۱۴ بهمن، طی بیانیه ای اعلام کرد که ۸ نفر از اعضای هیأت مدیرۀ شرکت ایرانی پهپادسازی «پرآور پارس» را تحریم کرده است.

به گزارش رویترز، دلیل تحریم مقامات ارشد این شرکت تولیدکنندۀ پهپاد، استفادۀ روسیه از پهپادهای ایرانی برای حمله به زیرساخت های حیاتی اوکراین بوده است.

بر اساس بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، تمام دارایی ها و اموال این افراد در ایالات متحده مسدود خواهد شد و افرادی که با این مقاماتِ مورد تحریم، معامله می کنند نیز ممکن است هدف تحریم قرار گیرند.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، این شرکت ایرانی سازندۀ پهپاد، پیشتر از سوی ایالات متحدۀ آمریکا و اتحادیه اروپا به دلیل ساخت پهپاد برای نیروی هوافضای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران تحریم شده بود.

برایان نلسون مقام ارشد وزارت خزانه‌داری آمریکا در امور مبارزه با تروریسم و اطلاعات مالی، در این زمینه گفت: «شرکت‌های ایرانی همچنان به تولید پهپاد برای سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ادامه می‌دهند و نیز پهپادهای به کار گرفته شده توسط روسیه برای هدف‌ قرار دادن زیرساخت‌های حیاتی اوکراین را تأمین می کنند».

تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا، شامل مقاماتی چون علیرضا تنگسیری رئیس هیئت مدیره شرکت پهپادسازی «پرآور پارس» و فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران و نیز حسین شمس‌آبادی مدیرعامل این شرکت می‌شود.

همچنین به غیر از دو فرد یاد شده، ۶ نفر دیگر از مقامات ارشد شرکت «پرآور پارس» از جمله ابوالفضل ناظری، محمد صادق حیدری موسی عضو نیروی دریایی سپاه پاسداران، ابوالفضل صالح‌نژاد، ابوالقاسم والاگهر، محسن اسدی، ابوالفضل ناظری و محمدرضا محمدی، در فهرست تحریم های جدید ایالات متحده قرار گرفته‌اند.

در همین حال، دو ناو نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به نام‌های «مکران» و «دنا» نیز مورد تحریم وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته‌اند.

تحریم های جدید آمریکا علیه شرکت ایرانی تولیدکنندۀ پهپاد در حالی صورت گرفته است که دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک، اخیراً اعلام کرد که تحریم ها هیچ تأثیری بر ظرفیت تولید پهپاد ایران ندارد.

 

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز