امانوئل ماکرون از مبارزۀ زنان ایران برای زندگی و آزادی دفاع کرد

Submitted on س., 11/15/2022 - 04:52

هفتۀ گذشته، امانوئل ماکرون در دیدار با مسیح علینژاد، لادن برومند، رؤیا پیرایی و شیما بابایی، در سخنانی بی سابقه از آنچه "انقلاب ایران به رهبری زنان" نامید دفاع کرد و به میهمانان خود قول داد که کلیه متحدان فرانسه را در اروپا و جهان به همدلی با این انقلاب و حمایت از آن فرابخواند.

Au nom de toutes les femmes qui se battent pour la vie et la liberté en Iran et partout dans le monde.On behalf of all women who are fighting for life and freedom in Iran and around the world.به نمایندگی از همه زنانی که برای زندگی و آزادی در ایران و سراسر جهان می جنگند. pic.twitter.com/OXxdXqimfv

رئیس جمهوری فرانسه همزمان با این ملاقات در مصاحبه ای رادیویی "انقلاب جاری در ایران" را ادامۀ ارزش های بزرگ و بنیانگذار جمهوری و انقلاب کبیر فرانسه دانست و گفت که زنان و جوانان ایران فقط برای آزادی و حقوق اساسی خود مبارزه نمی کنند، آنان برای ارزش های بزرگ حقوق بشر و حقوق زنان در دیگر جاها نیز به نبرد با حکومت ایران برخاسته اند.

رئیس جمهوری فرانسه همچنین قول داد که در بیست و چهارم نوامبر آینده در شورای حقوق بشر سازمان ملل قطعنامه‌ای جهت ایجاد سازوکارهای تحقیق دربارۀ نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران به تصویب برسد.

در ملاقات با رئیس جمهوری فرانسه، مسیح علینژاد، خبرنگار و فعال حقوق بشر، خواستار قطع مناسبات سیاسی کشورهای اروپایی با جمهوری اسلامی ایران، اخراج "دیپلمات‌های" تهران از پایتخت‌های اروپایی، قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست گروه های تروریستی... شد.   

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز