اعمال تحریم‌های تازه اتحادیه اروپا و بریتانیا علیه سرکوبگران اعتراضات سراسری ایران

Submitted on Mon, 11/14/2022 - 18:51

در پی اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ٢۹ مقام جمهوری اسلامی ایران و سه نهاد حکومتی، جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت: در کنار مردم ایران هستیم و از آنها برای حق تظاهرات مسالمت‌آمیز و آزادی بیان و عقیده حمایت می‌کنیم.

احمد وحیدی، وزیر کشور ایران، کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش، شبکه پرس‌ تی‌وی، شرکت ابرآروان و بنیاد تعاون بسیج از جمله اشخاص و نهادهای تحریم شده از سوی اتحادیه اروپا هستند.

همچنین به گزارش خبرگزاری فرانسه، نام چهار تن از ماموران نیروی انتظامی که در جریان دستگیری مهسا امینی دخالت داشتند در میان ٢۹ شخصیت حقیقی و حقوقی هدف تحریم اتحادیه اروپا دیده می‌شود.

شماری از اعضا ارشد سپاه پاسداران، فرماندهان استانی سپاه پاسداران و نیروی انتظامی که در سرکوب معترضان ایران نقش داشتند، نیز از تحریم‌شدگان اخیر اتحادیه اروپا هستند.

بنا بر اعلام اتحادیه اروپا، این تحریم‌ها شامل ممنوعیت سفر و مسدود کردن دارایی‌های این افراد است.

همزمان، بریتانیا، با تحریم ٢۴ مقام و نهاد جمهوری اسلامی ایران، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی ایران، را هدف تحریم قرار داد.

پیش از اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا و بریتانیا، آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان، در بدو ورود به بروکسل به منظور دیدار با همتایان اروپایی خود، گفت: این تحریم‌ها با هدف ارسال پیامی واضح به تمامی افرادی است که فکر می‌کنند می‌توانند مردم خود را بدون هراس از عواقب آن سرکوب کرده یا به ارعاب بکشانند، در حالیکه نمی‌توانند و جهان نظاره‌گر اعمال آنان است.

در ماه اکتبر نیز اتحادیه اروپا، نخستین دور تحریم‌ها علیه سرکوبگران اعتراضات سراسری در ایران را به اجرا گذارد.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز