آلمان شرایط دریافت ویزا برای برخی از زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه را تسهیل می کند

Submitted on ی., 02/12/2023 - 10:34

نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان، اواخر روز شنبه در توییتی نوشت: "در اینجا کمک ها در مواقع اضطراری مطرح است. ما می‌خواهیم این امکان را برای خانواده های ترکیه ای و سوریه ای در آلمان فراهم کنیم تا بتوانند اقوام نزدیک خود را از منطقه فاجعه زده نزد خود بیاورند". نانسی فایزر همچنین تصریح کرد که این افراد می توانند با ویزاهای معمولی که به سرعت صادر می شوند و سه ماه اعتبار دارند در آلمان پناه گرفته و تحت درمان پزشکی قرار گیرند. 

از آنجا که آلمان غربی بیش از ٦‬٠ سال پیش، برای کمک به پیشرفت اقتصادی کشور، "کارگران مهمان" را از ترکیه و کشورهای دیگر استخدام کرد، هم اکنون چندین میلیون نفر شهروند ترک تبار، ساکن آلمان هستند.

Unkomplizierte #Visa für Erdbebenopfer. Bundesinnenministerin Nancy #Faeser: "Es geht um Hilfe in der Not. Wir wollen ermöglichen, dass türkische oder syrische Familien in Deutschland enge Verwandte aus der Katastrophenregion unbürokratisch zu sich holen können." pic.twitter.com/Rl76NAeAUL

بنا بر گزارش اسوشیتدپرس، دولت آلمان اعلام کرده است که شرایط معمول بوروکراتیک ویزا که در حال حاضر بسیار سختگیرانه می باشد به زودی تسهیل شده و وزارت خارجه این کشور، هم ظرفیت مراکز پذیرش ویزا و هم شمار کارکنان خود در ترکیه را افزایش داده است.

با این حال، الزامات روادید معمولی برای این دسته از زلزله‌زدگان لغو نشده است. درخواست کنندگان ویزا باید ثابت کنند که اعضای خانواده نزدیک اشخاصی هستند که در آلمان تابعیت یا حق اقامت دائم دارند. عضو میزبان خانواده در آلمان نیز باید اظهارنامه ای مبنی بر پرداخت هزینه های زندگی و خروج بعدی شخص پذیرفته شده ارائه دهد.

متقاضیان ویزا همچنین باید بتوانند یک پاسپورت معتبر ارائه دهند. امری که احتمالاً مانعی خواهد بود برای افرادی که از ساختمان های در حال فروریختن با دست خالی فرار کرده اند.

 

 

 

 

 

 

 

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز