آلمان، روند اخراج پناهجویانی که درخواست‌ پناهندگی‌شان رد می‌شود را سرعت می‌بخشد

Submitted on پ., 05/11/2023 - 15:11

در این نشست، اولاف شولز، نخست‌وزیر آلمان وعده کمک ۱ میلیارد یوروی دیگر را به ایالت‌هایی داد که در مقایسه با شمار روبه‌رو رشد مهاجران، با مشکل سرپناه، مدرسه و دیگر خدمات اساسی برای مهاجران روبه‌رو هستند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این وعده، بخشی از بسته‌ی اقداماتی بود که نخست‌وزیر آلمان و رؤسای ایالت‌های ۱۶ گانه آلمان که ماه‌ها بر سر اینکه چه کسی باید هزینه‌های رو به افزایش را بپردازد، بر آن توافق کرده بودند.

با این حال، نخست‌وزیر آلمان این نشست را «بسیار سازنده» خوانده است. نشستی که در آن بر دیجیتالی شدن روند رسیدگی به درخواست پناهندگی، سرعت بخشیدن به روند اخراج پناهندگان و نیز شدیدتر کردن کنترول مرزهای آلمان گفتگو شد.

در نسخه‌ای از پیش‌نویس توافقنامه‌‌ای که میان نخست‌وزیر آلمان و رؤسای ایالت‌های آلمان امضا شد، آمده که دولت آلمان در نظر دارد تا به هدف کم کردن فشار از روی شانه‌های مقام‌های محلی، کنترول مرزی را شدیدتر کند.

به بنیاد این طرح، قرار است آلمان، مفهوم امنیت مرزی موجود خود با اتریش را با کشورهای هم‌مرز دیگر نیز گسترش دهد. آلمان با کشورهای بلژیک، چک، دانمارک، فرانسه، لوگزامبورگ، هلند، لهستان و سوئیس مرز مشترک دارد.

در کنار این، حکومت فدرال آلمان در تلاش است تا برای رویارویی با هجوم مهاجران، با شماری از کشورها نیز توافقنامه‌هایی را امضا کند.

گفته شده که در ۲۰۲۲، بیش از ۲۴۴ هزار پناهجو در آلمان درخواست پناهندگی داده بودند، درحالی که تنها در ۴ ماه نخست ۲۰۲۳، بیش از ۱۰۱ هزار و ۹۸۰ درخواست پناهندگی در این کشور ثبت شده و برآورد شده که تا پایان سال جاری این رقم به ۳۰۰ هزار درخواست برسد.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز