اختصاصی| تمرّد نظامی به واحد اطلاعات نیروی هوایی اسرائیل رسید

Submitted on ی., 08/13/2023 - 05:44

سایت عبری خبرگزاری تسنیم به نقل از منابع مطلع نوشت: طی روزهای اخیر و پس از گسترش اعتراضات در سرزمین‌های اشغالی که دامنه آن به یگان‌های مختلف سازمان‌های نظامی و امنیتی این رژیم نیز کشیده شده است، 4 افسر ارشد در اداره اطلاعات نیروی هوایی رژیم صهیونیستی طی دیدار با «تومر بار» فرمانده نیروی هوایی این رژیم هشدار دادند که ادامه اصلاحات قضایی مدنظر دولت، به سطح آمادگی این اداره آسیب جدی خواهد زد.

اداره اطلاعات در نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی، مسئولیت جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز برای انجام عملیات‌های هوایی را به‌عهده دارد.

به گزارش سایت عبری تسنیم، این دیدار روز پنجشنبه انجام شده است و علاوه بر آن، برخی منابع در ارتش رژیم صهیونیستی نیز گفته‌اند که چند افسر ارشد از واحد مالام (اطلاعات مأموریت‌ها) و واحد جمع‌آوری اطلاعات بصری به سرتیپ تومر بار یادآور شدند که هفته گذشته چند افسر به آنها مراجعه کرده‌ و هشدار داده‌اند که اداره اطلاعات نیروی هوایی در آستانه تمرد قرار دارد.

این افسران ارشد گفتند: طی دو هفته اخیر جلساتی بین نیروها در یک گروه واتس‌آپی شکل گرفته است که در آنها ده‌ها افسر جزء نگرانی خود را از اصلاحات قضایی ابراز داشته‌اند.

به‌گفته این افسران، اصرار بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر اصلاحات مدنظرش در حوزه قضایی، به حمایت آمریکا از اسرائیل آسیب جدی می‌زند و همزمان اعتماد سربازان به فرماندهان را از بین می‌برد.

به گزارش تسنیم، اعتراضات گسترده به اصلاحات قضایی نتانیاهو و ائتلاف حاضر در دولت که مخالفین آن را کودتای قضایی دولت می‌نامند، در حالی سی و یکمین هفته متوالی خود را پشت‌سر می‌گذارد که همزمان با حضور صدها هزار نفر از مخالفین در خیابان‌های تل‌آویو، اورشلیم (قدس) و بسیاری شهرهای دیگر، موج اعتراضات و اعتصابات به بدنه ارتش و دستگاه‌های امنیتی نیز کشیده شده است.

در هفته‌های اخیر صدها نفر از افسران ارتش به‌خصوص خلبانان ذخیره این رژیم در مخالفت با این طرح دست به اعتصاب زدند و اعلام کردند که خدمت خود در ارتش را به حالت تعلیق درمی‌آورند.

این اعتصابات در تاریخ رژیم اسرائیل به‌خصوص در ارتش که اصلی‌ترین رکن امنیت این رژیم است بی‌سابقه بوده و نگرانی بسیاری را میان سران سابق و فعلی رژیم صهیونیستی برانگیخته است.

حالا فرماندهان اداره اطلاعات نیروی هوایی نگران هستند که موج این تمردها به این یگان نیز کشیده شود.

سرتیپ تومر بار فرمانده نیروی هوایی ارتش اسرائیل نیز روز جمعه در گفتگو با 60 نفر از افسران و خلبانان حاضر در پایگاه هکریا،‌ گفته است: اتفاقات اخیر به آمادگی ارتش، مخصوصاً نیروی هوایی آسیب جدی زده است.

انتهای پیام/+

منبع
tasnim
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز