آخرین آمار رسمی کرونا؛ ایران از ترکیه پیشی گرفت

Submitted on س., 06/09/2020 - 11:58

آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و جهان | ایران از ترکیه پیشی گرفت | ۸ استان ایران در وضعیت هشدار
تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۷ میلیون و ۱۵۴ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۴۰۷ هزار نفر ثبت شد.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران از شناسایی ۲۰۴۳ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور خبر داد. کیانوش جهانپور گفت: از ۱۸ تا ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۴۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که ۷۱۳ مورد از آنها بستری شدند. وی افزود: به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۷۳ هزار و ۸۳۲ نفر رسید.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ایران، در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۸ هزار و ۳۵۱ نفر رسید. جهانپور ادامه داد: تا کنون ۱۳۶ هزار و ۳۶۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. این مسئول همچنین گفت: ۲۶۱۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ایران، تا کنون یک میلیون و ۱۰۷ هزار و ۲۵۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. جهانپور ادامه داد: خوزستان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد و استان‌های هرمزگان، کردستان، آذربایجان های شرقی و غربی، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، بوشهر و خراسان رضوی در وضعیت هشدار قرار دارند.

افزایش ناگهانی شمار مبتلایان به کرونا در لهستان
خبرها حاکی از آن است که در لهستان شمار مبتلایان به کرونا دوباره روند صعودی شدیدی به خود گرفته است. در مجموع در آخر هفته گذشته حدود ۱۱۵۱ مورد ابتلای جدید در این کشور گزارش شده است.

شمار مبتلایان در عراق از ۱۳ هزار نفر فراتر رفت
وزارت بهداشت عراق اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۱۵ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به ثبت رسیده است. تسنیم به نقل از الفرات‌نیوز نوشت: وزارت بهداشت عراق دوشنبه از ثبت ۱۱۱۵ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

وزارت بهداشت عراق همچنین از ثبت ۲۴ مورد جدید فوتی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داد. بر اساس این گزارش تاکنون ۱۳۴۸۱ نفر در عراق به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۳۷۰ نفر از آنها جان خود را از دست داده و ۵۵۷۲ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

هر ساعت چند ایرانی بر اثر ابتلا به کرونا می‌میرد؟
طبق اعلام وزارت بهداشت، ویروس کرونا تا ظهر امروز سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۷۵ هزار و ۹۲۷ نفر را مبتلا کرده و در مجموع تا ۸۴۲۵ نفر را تاکنون به کام مرگ کشانده است. از سوی دیگر، ۱۳۸ هزار و ۴۵۷ نفر تاکنون در کشور بهبود یافته‌اند.

بررسی آمارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد که طی ۱۰ روز اخیر (۱۰ تا ۲۰ خرداد) به طور متوسط در هر ساعت، حدود ۱۱۲ نفر در ایران مبتلا و ۲ تا ۳ نفر قربانی این ویروس شده‌اند. همچنین در هر ساعت ۹۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند. در اینفوگرافیک روند شیوع کرونا در ایران طی یک ماه اخیر (از ۲۰ اردیبهشت تا ۲۰ خرداد) را مشاهده می‌کنید.

جدیدترین آمار کرونا در ایران | شناسایی ۲۰۹۵ کرونایی جدید ؛ ۷۴ نفر دیگر جان باختند
سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۰۹۵ مورد جدید کووید-۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

دکتر سیما سادات لاری در توضیح آخرین وضعیت بروز کووید-۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته گفت: از دیروز تا امروز ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۹۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۰۱ مورد بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۷۵ هزار و ۹۲۷ نفر رسید.

به گفته وی، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری به ۸ هزار و ۴۲۵ نفر رسید.

به گفته لاری، خوشبختانه تا کنون ۱۳۸ هزار و ۴۵۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

وی همچنین گفت: ۲۶۳۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری ادامه داد: تا کنون یک میلیون و ۱۲۸ هزار و ۶۰۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی بر لزوم رعایت موازین بهداشت فردی و اجتماعی و همچنین فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید کرد.

دکتر کیانوش جهانپور - رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت نیز که تا کنون مسوولیت اعلام آمار و اخبار کرونا را بر عهده داشت، گفت: همدلی، هماهنگی و میثاق ملی سبب شد در مقابله با کرونا در سخت‌ترین شرایط در اوج تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی، توفیق نسبی و وضعیت مدیریت شده امروز حاصل شود. ادامه این مسیر نیز منوط به همدلی، همنوایی و هماهنگی است که در همه روزها و هفته‌های گذشته،‌ مردم عزیزمان مبذول داشتند.

وی افزود: از امروز و در روز صد و دهم مقابله با بیماری، زحمت انتشار آمار و اخبار بیماری کووید ۱۹ را به دستور مقام عالی وزارت و البته خوشبختانه تقدیم سرکار خانم دکتر لاری خواهیم کرد. امروز روز اولی است که از حضور ایشان برای ارائه ‌آمار بهره‌مند می‌شویم. امیدوارم در کنار یکدیگر بتوانیم مقابله با کرونا را طی کنیم و هر روز و هر هفته یک گام به سمت مهار کرونا نزدیک‌تر شویم. ان‌شاالله در کنار شما مردم و به مدد الهی کرونا را شکست خواهیم داد.

منبع
isna
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز