اجاره در اکثر مناطق در حال حاضر بزرگترین افزایش در نزدیک به سه سال را دارد، آپارتمان ها در کمتر از ۴ روز اجاره داده می شوند

Submitted on Mon, 07/04/2022 - 20:09

.طبق آخرین گزارش، سطح اجاره بها در منطقه تورنتو بزرگ در ماه می و در بحبوحه کمبود مسکن و افزایش تقاضا، بیشترین افزایش خود را در بیش از سه سال گذشته داشته است.

این گزارش نشان داد که میانگین اجاره بها در منطقه بزرگ تورنتو در ماه می نسبت به سال گذشته ۱۶/۵ درصد افزایش یافته است. در ماه می ۲۰۲۱، متوسط ​​اجاره ماهانه در منطقه تورنتو بزرگ ۱۹۹۸ دلار بود و تا می ۲۰۲۲ اجاره بها به ۲۳۲۷ دلار رسیده بود. با این حال، سطح اجاره بها در ماه می هنوز کمی پایین تر از قبل از همه گیری بود. در می ۲۰۱۹، متوسط ​​اجاره ماهانه در جی تی ای ۲۳۶۵ دلار بود.

بن مایرز، رئیس بخش تحقیقات و مشاوره بولپن، در بیانیه‌ای گفت: اجاره آپارتمان‌های عمدتاً تحت مالکیت سرمایه‌گذاران امسال شاهد افزایش سالانه قابل توجهی بوده است که ۲۵ درصد نسبت به ماه می سال گذشته افزایش یافته است.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز،‌ تقاضای زیاد برای املاک اجاره ای در مرکز شهر و کاهش مسکن جدید به دلیل افزایش نرخ بهره و کمبود نیروی کار، مشکلات زنجیره تامین و تاخیر در زنجیره تامین همگی به رشد اجاره کمک کرده است."

در این گزارش آمده است که افزایش تقاضا عمدتاً ناشی از مهاجرت، دانشجویان و فارغ التحصیلان اخیر بوده که از خانه والدین خود نقل مکان کرده اند.

علاوه بر این، افراد کمتری مایل به جابجایی در زمان عدم اطمینان اقتصادی هستند و خریداران احتمالی بیشتری تصمیم می‌گیرند در بازار اجاره بمانند، که منجر به خشک شدن فهرست‌ها می‌شود.

جردن رازبری، یکی از بنیانگذاران و کارگزاری Core Assets Real Estate، گفت که انتظار دارد این روند افزایش سریع اجاره بها تا ماه های سپتامبر و اکتبر قبل از سقوط ادامه یابد.

تورنتو بالاترین میانگین اجاره آپارتمان در ماه می را داشت که اکنون با ۲۴۳۸ دلار در ماه،۱۹/۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

برلینگتون و اتوبیکوک به ترتیب با اجاره ماهانه ۲۲۳۳ دلار و ۲۲۶۳ دلار در پشت سر قرار دارند. بین ماه می ۲۰۲۱ و می ۲۰۲۲، اجاره ماهانه در برلینگتون ۱۸/۳ درصد و در Etobicoke به میزان ۱۷ درصد افزایش یافت.

اجاره ماهانه یک آپارتمان در می سی ساگا در یک سال ۱۲/۹ درصد افزایش یافته است و اکنون به ۲۲۲۴ دلار رسیده است؛ اوشاوا در یک سال ۱۲/۴ درصد افزایش یافته است و اجاره ماهانه ۱۸۰۷ دلار است؛ اجاره آپارتمان در منطقه یورک ۲۰۸۳ دلار است که افزایش ۱۲/۲ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است؛ اجاره در شهرOakville به میزان ۲۲۹۹ دلاربا افزایش سالانه ی ۱۱/۲ درصد، نورث یورک ۲۱۰۲ دلار با افزایش ۱۰/۲ درصد، East York افرایش ۸ درصدی د اشته است و میانگین اجاره اکنون ۱۸۹۸ دلار است.

وان تنها جایی بود که اجاره آپارتمان نسبت به سال گذشته کاهش یافت. اکنون اجاره ماهانه ۲۰۷۲ دلار است که ۶/۶ درصد کمتر از سال گذشته است.

رازبری گفت که تغییرات در بازار اجاره در ماه می تغییر عمده ای را نسبت به بازار قبل از همه گیری نشان می دهد که اکنون رقابتی تر است.

در سال ۲۰۱۹، بازار اجاره در ماه های آگوست و سپتامبر قبل از شروع کاهش به اوج خود رسید. پس از شیوع این بیماری همه گیر در ماه مارچ ۲۰۲۰، اجاره بها کاهش بیشتری یافت.

بین اکتبر ۲۰۱۹ و مارچ ۲۰۲۰، قبل از شروع همه‌گیری، بازار اجاره بسیار سست‌تر بود. بیشتر املاک پیشنهادات زیادی دریافت نکردند و میانگین زمان آنها برای بازار بسیار طولانی‌تر از الان بود. اکنون در مرکز شهر تورنتو رازبری گفت: لیست های بهتر به طور متوسط ​​ظرف یک تا چهار روز اجاره داده می شوند.

برای افرادی که به دنبال اجاره هستند، این زمان ناامیدکننده‌تر است.»

تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز