ادامه هتاکی به قرآن در سوئد و دانمارک

Submitted on جمعه, 08/04/2023 - 08:32

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک گروه راست‌گرای افراطی و اسلام‌ستیز در دانمارک روز گذشته بار دیگر اقدام به هتاکی به کتاب آسمانی مسلمانان کرد.

طبق گزارش شبکه خبری آناتولی، این گروه افراطی که «میهن‌پرستان دانمارک» نام دارند روز پنجشنبه برای چهارمین روز متوالی اقدام به اهانت به کتاب قرآن در کپنهاگ کردند.

«میهن‌پرستان دانمارک» تحت حمایت کامل پلیس ضمن سر دادن شعارهای ضد اسلامی اقدام به سوزندان کتاب مقدس مسلمانان مقابل سفارتخانه کشورهای ترکیه، عراق، مصر، عربستان سعودی و ایران کرد.

در سوئد یک زن در استکهلم و با حمایت کامل پلیس این کشور قرآن را آتش زد. گفته می‌شود یک زن ایرانی‌تبار به نام «مرجان بایرامی» این اقدام شنیع را انجام داده است.

 پلیس دانمارک امروز (جمعه) اعلام کرد مجبور به تشدید تدابیر امنیتی و کنترل مرز‌های این کشور شده است. این اقدام پس از آن گرفته شده است که دولت سوئد نیز در اوایل هفته جاری به دلیل اهانت شهروندان این کشور به قرآن کریم تصمیمی مشابه گرفته و تدابیر امنیتی را در کشور افزایش داد. 

دانمارک در بیانیه‌ای که در این باره منتشر کرده، آورده است: مقامات کشور امروز به این جمع بندی رسیدند که در شرایط فعلی نیازمند افزایش توجهات به مرز‌ها و ورود افراد به کشور به منظور آمادگی برای مقابله با تهدیدات احتمالی هستیم. 

انتهای پیام/

منبع
tasnim
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز