۸ شهر در تورنتوی بزرگ "مالیات بر ملک" را افزایش می دهند! این مکان ۱۰۰% سر به فلک کشیده است!

Submitted on پ., 02/02/2023 - 20:59

یک سوم از شهرداری های تورنتو بزرگ می گویند که قصد دارند مالیات بر دارایی را برای پوشش هزینه های توسعه ی شهری از دست رفته را افزایش دهند.

اواخر سال گذشته، دولت انتاریو لایحه ۲۳ را تصویب کرد،این لایحه قانون سریع‌تر ساخت خانه‌های بیشتر است که برخی از هزینه‌هایی را که شهرداری‌ها از سازندگان در ازای حق ساخت انواع خاصی از خانه‌ها دریافت می‌کنند، حذف می‌کند.

شهرداری ها می گویند که برای خدماتی مانند جاده ها و فاضلاب، حمل و نقل عمومی، پارک ها و کتابخانه ها به این پول متکی هستند.

اکثر شهرداری های مناطق بیست و پنج گانه ی GTA می گویند هنوز مشخص نیست که اگر هزینه های توسعه را دریافت نکنند، چگونه با درآمدهای از دست رفته مقابله خواهند کرد و مجبورند مالیات بر دارایی را افزایش دهند.

تام مرکاس، شهردار آرورا، گفت: "ما به نوعی بین دو صخره سنگ زیر فشاریم. این چیزی است که من از شهرهای دیگر نیز شنیده ام."

او گفت که در حال بررسی افزایش ۶ درصدی مالیات بر دارایی در سال آینده یا کاهش خدمات برای کمک به رفع کسری درآمد ۲۹ میلیون دلاری در ۱۰ سال آینده است.

Aurora، Brampton، East Guilin، Mississauga، Newtown، Toronto، Vaughan و Whitchurch-Stoufville می گویند که با ضررهای جدی روبرو هستند و برای جبران این تفاوت، افزایش مالیات را در نظر دارند.

این افزایش مالیات در شرق East Gwillimbury به میزان بیش از ۱۰۰ درصد و در نیومارکت بین ۵ تا ۱۵ درصد است.

زمانی که دولت محافظه‌کار انتاریو لایحه ی ۲۳ را در ماه گذشته معرفی کرد، گفت که قصد دارد به هدف خود برای ساخت ۱/۵ میلیون خانه جدید در ۱۰ سال آینده کمک کند. این استان معتقد است با حذف هزینه های توسعه ی شهری برای شهرداری ها، می تواند سازندگان را تشویق کند تا خانه های بیشتری با هزینه کمتر برای خریداران بسازند.

استیون کلارک، وزیر امور شهری، شهرداری‌هایی مانند تورنتو را متهم کرده است که هزینه‌های توسعه را به جای صرف هزینه‌های مربوط به بهبود محله‌ها و افزایش هزینه‌های توسعه به سطوح گزاف در صندوق‌ها ذخیره می‌کنند.

کلارک گفت: «برای مثال، در بخش‌هایی از تورنتو بزرگ، هزینه‌های توسعه ی شهری بیش از ۶۰۰ درصد در ۱۳ سال گذشته افزایش یافته است.

تورنتو با وجود صندوق ذخیره هزینه‌های توسعه شهر که بیش از ۲/۳ میلیارد دلار است پیشنهاد افزایش ۴۶ درصدی اضافی را طی دو سال آینده داده است . در واقع، استان تخمین می‌زند که دولت‌های واقع در استان اونتاریو حدود ۹ میلیارد دلار پول هزینه نشده در صندوق ذخیره ی مالی خود دارد. اما برخی از شهرداران GTA این موضوع را رد می کنند.

جان توری، شهردار تورنتو گفت: «ما هزینه های توسعه خود را در قلک نمی گذاریم.

ما پولی را که قانون استانی از ما می‌خواهد مصرف نکنیم را کنار بگذاریم و بقیه را به کارهای عمرانی از قبیل ساخت فاضلاب یا پارکینگ اختصاص می دهیم، صرف این پول از قبل غیرمسئولانه است.»

شهردار GTA از دولت استانی می خواهد که این لایحه را لغو کند
بسیاری از شهرداران اصرار دارند که باید مالیات ها را افزایش دهند یا خدمات را کاهش دهند تا پس از لایحه ی ۲۳ سرپا بمانند.

کلارک گفت: "باید روشن بگویم که این بدان معنا نیست که شوراها از خانه های جدید درآمد کسب نخواهند کرد."

با این حال، برخی از شهرداری‌ها استدلال می‌کنند که این لزوماً مالکیت خانه را آسان‌تر نمی‌کند، زیرا ساکنان ممکن است با مالیات بر دارایی بیشتری مواجه شوند.

ویرجینیا هاکسون، شهردار، با انتشار خبری لایحه ی ۲۳ استان را وحشتناک و توهین آمیز خواند که تنها هزینه رشد را ازسازندگان به ساکنان منتقل می کند.

شهردار استان در بیانیه‌ای گفت: از استان می‌خواهیم تمام مفاد این لایحه را که مربوط به هزینه‌های عمرانی است لغو کند.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز،‌ شهردار ماریان مید وارد در برلینگتون، که کارکنان آن هنوز افزایش مالیات لازم را محاسبه نکرده اند، گفت که این اقدام استان، بودجه شهرداری و توانایی ما برای خدمات رسانی به پارک ها، مراکز اجتماعی، حمل و نقل و موارد دیگر را از بین می برد. این هزینه ها از سازندگان انتفاعی به مالیات دهندگان منتقل می شود.

پاسخ های نظرسنجی نشان می دهد که در حالی که ساکنان East Gwillimbury احتمالاً بیشترین ضربه را خواهند دید، انتظار می رود شهرهای دیگر نیز شاهد افزایش شدید باشند:

پیش بینی می شود که وان سالانه ۱۶۹ تا ۱۷۴ میلیون دلار ضرر کند و مالیات بر دارایی با ۷۷ درصد به ۸۸ درصد افزایش خواهد یافت.

Whitchurch-Stouffville انتظار زیان ۱۹/۶ میلیون دلاری را طی پنج سال دارد، با افزایش مالیات در مجموع ۵۲/۳ درصد طی چهار سال و افزایش ۲۰/۳ درصدی از سال ۲۰۲۴ آغاز شده است.

پیش بینی می شود مالیات ملک برای ساکنان شهر جدید بین ۵ تا ۱۵ درصد افزایش یابد.

انتظار می رود که میسیساگا حدود ۱ میلیارد دلار از درآمد خود را از دست بدهد و باعث افزایش ۸ تا ۱۰ درصدی مالیات بر دارایی شود.

کارکنان برامپتون گفتند که لایحه ۲۳ باعث از بین رفتن حدود ۴۴۰ میلیون دلار هزینه توسعه ی شهری و افزایش حداقل ۹ درصدی مالیات بر دارایی می شود.

آرورا و تورنتو ممکن است با افزایش حدود ۶ درصدی مالیات بر دارایی مواجه شوند.

در سراسر استان، انجمن شهرداری‌های انتاریو گفت که تغییرات هزینه توسعه ی شهری، مناطق استان را با کمبود ۵ میلیارد دلاری مواجه می‌کند و مالیات‌دهندگان را در قالب مالیات بر دارایی بالاتر یا کاهش خدمات روبرو خواهد کرد.

کلارک اصرار دارد که تغییرات ضروری است. او نوامبر گذشته در نامه‌ای به انجمن شهرداری‌های انتاریو نوشت: «در حال حاضر، عوارض و مالیات‌های شهرداری به طور متوسط ​​116900 دلار به هزینه یک خانه تک‌خانواری در منطقه تورنتو بزرگ اضافه می‌کند.

دیو ویلکس، مدیر اجرایی انجمن صنعت ساختمان و توسعه زمین تورنتو بزرگ (BILD)، با سازندگانی که هزینه های توسعه ی شهری را به قیمت خانه اضافه می کنند، موافق است. اما او گفت: "ما شاهد تغییر هزینه های مسکن یا تثبیت هزینه های مسکن یک شبه نخواهیم بود."

مشخص نیست چه زمانی تغییرات مالیاتی اعمال خواهد شد که بستگی به بودجه مصوب هر شورا دارد. برخی از شهرها اجرای آن را در سال ۲۰۲۳ پیشنهاد می کنند، در حالی که برخی دیگر سال ۲۰۲۴ را پیشنهاد می کنند.

تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز