کمبود شدید کاندومینیوم های مناسب خانواده در تورنتو

Submitted on پ., 11/09/2017 - 22:57

GTA تورنتو- علیرغم رونق کاندوسازی در
این بخش با کمبود شدید کاندوهای مناسب زندگی خانواده، روبروست.

محققین دانشگاه رایرسون تورنتو، می گویند که تنها 41 درصد از کاندومینیوم های در حال ساخت در GTA، دارای 2 اتاق خواب می باشند. در حالی که 65 درصد کاندوهای تکمیل شده در سال های 1990، دو خوابه بودند.
تورنتو پس از یک دهه خدمات رسانی به نسل جوان 25 تا 34 ساله با ساخت استودیو آپارتمان ها و یا کاندوهای 1 خوابه، به دلیل تشکیل خانواده و صاحب فرزند شدن نسل جوان، با کمبود شدید کاندوهای مناسب روبرو شده است. طی یک دهه آینده، GTA محل زندگی 207 هزار شهروند جدید 35 تا 44 ساله خواهد بود، که بیشترین رشد جمعیت طی 20 سال گذشته می باشد.

بسیاری از افراد نسل جوان به دنبال یافتن واحدهای بزرگتر و مقرون به صرفه تر هستند تا بتوانند خانواده شان را در تورنتو اسکان بدهند. اگر در یافتن مکان مناسب موفق نشوند، ممکن است مجبور به نقل مکان به مناطق حومه شوند.
بر اساس آخرین گزارش ها، تورنتو گران ترین بازار مسکن کانادا می باشد. به گفته اداره آمار، 33.4 درصد از خانوارهای ساکن تورنتو، در سال 2016 بیش از 30 درصد از درآمدشان را برای مسکن هزینه کردند.
گروه دیگری که رقیب جدی برای نسل جوان در بازار کاندومینیوم محسوب می شوند، سالمندان هستند. طی یک دهه آینده، 484 هزار نفر در GTA به 65 سالگی خواهند رسید.
تلاش های شهرداری برای بهبود عرضه کاندومینیوم های 2 یا 3 خوابه، تا حدی نتیجه داده است، ولی کافی نیست. اما از آنجایی که متوسط قیمت کاندوهای 3 خوابه 918 هزار دلار می باشد، بسیاری از خانواده ها توانایی مالی خرید این واحدها را ندارند.
مشکل دیگر اینجاست که بسیاری از ساختمان سازان، کاندوهای 2 خوابه را به حدی تنگ و کوچک می سازند که عملا فقط برای زندگی زوج فاقد فرزند مناسب است.

منبع
iranjavan
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز