کانادا قصد دارد تا پایان سال 2021 بیش از یک میلیون مهاجر جدید بپذیرد

Submitted on پ., 01/17/2019 - 00:04

کانادا قصد دارد تا پایان سال 2021 بیش از یک میلیون مهاجر جدید بپذیرد
دولت فدرال طبق برنامه چند ساله پذیرش مهاجر قصد دارد تا پایان سال 2021 بیش از یک میلیون مهاجر دائم در کانادا بپذیرد.

مطابق اعلام دولت کانادا، این برنامه بین سالهای 2019 تا 2021 برای تمامی کانادایی ها سودمند خواهد بود زیرا "مهاجران به رشد اقتصادی کانادا کمک میکنند و کانادا را در رقابت های جهانی نگه میدارند."

این برنامه که در سال 2018 اعلام شد، از سال 2017 برنامه ریزی شده، و اهداف قبلی را تنظیم میکند، همچنین تا سال سوم (2021) نیز به آن اضافه می شود.

طی این برنامه 330800 مهاجر در سال 2019، 34100 نفر در سال 2020 و 350000 نفر- حدود 1 درصد جمعیت کانادا- در سال 2021 پذیرفته خواهند شد.

دولت میگوید علاوه بر رشد اقتصادی، مهاجران به حل مشکل پیر شدن جمعیت نیز کمک می کنند.

احمد حوسن، وزیر مهاجرت در گزارشی فدرال نوشت: "کانادا با چالش هایی مثل بالا رفتن میانگین سنی و کاهش نرخ تولد روبرو شده است. مهاجران با مشارکت در اقتصاد به عنوان نیروی کار به حل این مشکل کمک کرده اند."

"با در نظر داشتن این مورد، کانادا در سال 2017 به 286000 مهاجر دائم خوش آمد گفت. این عدد همچنین شامل 44000 پناهجو، افراد تحت حفاظت و پناهنده بود."

بیشتر مهاجران واجد شرایط شهروندی کانادا دریافت می کنند.

"در سال 2018 بیش از 6.5 میلیون مهاجر واجد شرایط دریافت شهروندی کانادا بودند که از میان آنها 86% آنان آن را دریافت کردند.

در سال 2017، مجموعا 44747 نفر به عنوان پناهجو در کانادا اقامت دائم دریافت کردند.

کانادا از 185 کشور مختلف مهاجر پذیرفته است.

ماه ژانویه امکانات اقامت اولیه در تورنتو، به عنوان بخشی از برنامه مهاجرتی در کانادا افزایش یافت.

قبل از رسیدن پناهجویان یا افرادی که تازه وارد کشور کانادا میشوند، اطلاعاتی برای زندگی جدیدشان در کانادا، مثلا اینکه چگونه کار پیدا کنند داده میشود.

Bill Morneau، وزیر اقتصاد گفت "مهاجران در قلب جامعه تورنتو جای دارند، آنها به مقدار زیادی به اقتصاد و فرهنگ ما کمک میکنند."

تورنتو در رده اول شهرهای دارای حشره "ساس" در داخل منازل
امروزه مابین اخبار ناخوشایند و ناامیدانه، تورنتو با مشکل بزرگتری به نام "ساس" نیز مواجه گشته و در رده اول فهرست شهرهای کانادایی که با این مشکل مواجه هستند، قرار دارد.

شرکت Orkin، بزرگترین کمپانی کنترل آفات، دومین لیست سالانه خود در رابطه با "شهرهای دارای حشره ساس" را منتشر کرده که براساس تعداد آفات زدایی در تمام اماکن مسکونی و تجاری کانادا بین تاریخ 1 ژانویه 2018 و 31 دسامبر 2018 صورت گرفته است.

از آنجایی که تورنتو بزرگترین شهر کانادا به شمار می رود، منطقی بوده که با بیشترین میزان ساس و آفت زدایی حرفه ای روبه رو باشد، اما لزوما میزان آن با نرخ آلودگی همخوانی ندارد.

به عنوان مثال، طبق گزارشات Orkin، Winnipeg، در رده دوم این لیست، و پس از آن St. John's، Newfoundland، و ونکوور قرار داشته و مونترال و کلگری با وجود کسب رده دوم و چهارم پر جمعیت ترین شهرهای کانادا، در بین 10 شهر اول این لیست حضور ندارند.

طبق گزارشات Orkin، تکثیر این آفات جان سخت، طی 20 سال گذشته به شدت در آمریکای شمالی رو به گسترش بوده است.

"Orkin blog" اظهار داشته است: "ساس ها، مهاجمان بسیار کارآمدی بوده و قادرند به راحتی در اتاق حرکت کرده و بر روی تخت و هر آنچه بر روی آن قرار دارد، سکنی گزینند. البته لازم به ذکر است که این موجودات در هواپیما و قطار، اتوبوس یا خودروهای اجاره ای نیز یافت می شوند."

نام 10 شهر اول کانادا در رابطه با این مشکل در ذیل عنوان گشته است:
تورنتو (Toronto)
وینیپگ (Winnipeg)
سنت جانز (St. John's)
ونکوور (Vancouver)
هالیفاکس (Halifax)
اتاوا (Ottawa)
همیلتون (Hamilton)
سودبری (Sudbury)
ویندزور (Windsor)
اسکاربورو (Scarborough)

کارفرمایان در مونکتون و نیوبرانزویک جهت تامین نیروی کار مورد نیازشان به مهاجران رو آورده اند
تامین نیروی کار ماهر چالشی برای کارفرمایان در مونکتون و نیوبرونزویک است، بررسی های جدید نشان میدهد آنها برای فائق آمدن بر این چالش استفاده از نیروهای خارجی را بیشتر کرده اند.

این تحقیق که توسط (Chamber of Commerce of Greater Moncton (CCGM انجام شد نشان میدهد امری که حاصل رشد اقتصادی این ایالت ها می شود، تامین نیروی کار در مشاغل مورد نیاز است.

از میان 174 کسب و کاری که بین 23 نوامبر تا 9 دسامبر 2018 بررسی شدند، 38 درصد آنها اعلام کرند که "در پیدا کردن نیروی کار با توانایی های مناسب دچار مشکل هستند" و این مورد را به عنوان نگرانی اصلیشان بیان کردند. نیمی از آنها نیز اعلام کردند که دچار کمبود نیروی کار ماهر هستند، 48 درصد دیگر نیز اعلام کردند که استخدام یا نگه داشتن نیروها "سخت" یا "خیلی سخت" است.

55 درصد کارفرمایانی که با آنها مصاحبه شد اعلام کردند که در سال قبل فردی که به تازگی وارد ایالت شده را استخدام کرده اند.

کمبود نیروی کار در نیوبرانزویک به دلایل مختلفی مانند بالا رفتن میانگین سنی، مهاجرت به دیگر نقاط کانادا و نرخ پایین تولد است.

طی سالهای اخیر بسیاری از کسب و کارهای محلی در این مناطق رو به استفاده از طرح هایی مانند Atlantic Immigration Pilot برای تامین نیازهایشان اورده اند. در این طرح که از سال 2017 شروع به کار کرد، به کارفرمایان در نیوبرانزویک، نوااسکوشیا، پرینس ادوارد آیلند، نیوفاندلند و لابرادوار اجازه میدهد تا از کارگران خارجی واجد شرایط و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در قسمت های مورد نیازشان استفاده کنند.

رویداد کار برای تازه واردان
با وجود کمبود نیروی کار ماهر، حدود 60 درصد مشاغل در مونکتون پیش بینی کرده اند که نیروی کارشان در 6 ماهه اول سال 2019 افزایش یابد، این امر به علت دید مثبت عمومی به شرایط اقتصادی است.

در جهت تامین نیروی کار مورد نیاز، شهر مونکتون قصد داردکه رویداد شغلی برای تازه واردان با تجربه در IT، اقتصاد، خدمات مشتریان و کارهای دفتری در 25 ژانویه برگزار کند.

هدف این رویداد نشان دادن شغل های مختلف قابل دسترسی و فرصت های تحصیلی موجود به تازه واردان است. کارفرمایان نیز میتوانند از این فرصت استفاده کنند و نیروی کار مورد نیازشان را پیدا کنند.

گزارشی که به تازگی توسط شورای فرهنگی نیوبرانزویک منتشر شده اعلام میکند که آنها برای تامین نیروی کار موردنیازشان سالیانه به 7500 نیروی تازه نیاز دارند.

کانادا رتبه ششم را بین 167 کشور از لحاظ شاخص دموکراسی به خود اختصاص داد
کانادا با کسب نمره 10 از 10 در زمینه آزادی های مدنی توانست رتبه ششم را بین 167 کشور دموکراتیک کسب کند.

این مطالعه شاخص دموکراسی بر روی 167 کشور و در 5 شاخه انجام شده است، شامل: انتخابات و احزاب، آزادی مدنی، عملکرد دولت، مشارکت سیاسی، و فرهنگ سیاسی.

امتیاز کلی کانادا از سال 2017 تا به الان تغییری نکرده و 9.15 است، در حالی که امتیاز همسایه جنوبی ما، ایالات متحده، از 7.98 به 7.96 کاهش یافته است.

در این تحقیق کانادا یکی از 20 کشوری است که در آن دموکراسی کامل برقرار است. و ایالات متحده پس از سال 2016 که دموکراسی کامل داشت، اکنون دموکراسی ضعیفی دارد.

در این رتبه بندی کشورهای نروژ، ایسلند، سوئد، نیوزیلند و دانمارک در رتبه های اول تا پنجم بودند.

کانادا در کنار نیوزیلند، استرالیا و ایرلند یکی از 4 کشوری بود که در زمینه آزادی مدنی نمره کامل را کسب کردند.

تعریف آزادی مدنی در کانادا در این تحقیق بدین صورت آمده است: "آزادی بیان، مذهب و تفاوت های فرهنگی که مردم کانادا از آن حمایت می کنند. چیزی که برای جامعه بزرگ کانادایی های فرانسوی زبان و افراد محلی بسیار مهم است."

در این تحقیق کانادا کمترین نمره را در زمینه مشارکت های سیاسی کسب کرد. مشکلی که به گفته موسسه EUI در بسیاری از کشورهای پیشرفته دیده می شود. نمره کانادا در این زمینه 7.78 بود.

میزان مشارکت پایین در انتخابات، ضعیف بودن عضویت در احزاب سیاسی، و ضعف کلی در کاندیداتوری از جمله دلایل این نمره پایین کانادا بود.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز