چرا قیمت دلار امروز اندکی گران شد؟

Submitted on جمعه, 03/15/2019 - 21:19

چرا قیمت دلار امروز اندکی گران شد؟
بازار ارز و قیمت دلار امروز هم با نوسان و افزایش نسبی قیمت‌ها همراه بود.

یکی از صرافان چهارراه استانبول گفت: تسویه حساب‌های آخر سال سبب افزایش تقاضا و افزایش قیمت‌ها در بازار ارز شده است.

احمدی ادامه داد: قیمت دلار در این هفته روند کاهشی داشت، اما در دو روز آخر هفته دوباره روند افزایشی به خود گرفت.

قیمت دلار در بازار با 200 تومان افزایش 13 هزار و 200 تومان فروخته و 13 هزار و صد تومان خریداری می‌شود.

همچنین قیمت یورو با افزایش 250تومانی 15 هزار تومان فروخته و 14 هزار و 900 تومان خریداری می‌شود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۷/۱۲/۲۴ |کاهش قیمت دلار، قیمت طلا را بالا برد
در حالی که ارزش دلار کاهش یافته و نگرانی ها در مورد کند شدن رشد اقتصاد جهانی بالا گرفته است، قیمت طلا امروز افزایش یافت.

به نقل از رویترز، در حالی که ارزش دلار کاهش یافته و نگرانی ها در مورد کند شدن رشد اقتصاد جهانی بالا گرفته است، قیمت طلا امروز افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.6 درصد افزایش به 1303 دلار و 30 سنت رسید. دیروز قیمت فلز زرد حدود یک درصد کاهش یافته بود. در حال حاضر طلا در مسیر ثبت دومین رشد قیمت هفتگی متوالی قرار دارد.

قیمت طلای آمریکا نیز امروز با 0.6 درصد افزایش به 1302 دلار و 90 سنت رسید.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز با 0.2 درصد کاهش مواجه بود و در آستان ثبت بزرگترین افت هفتگی از اوایل ماه دسامبر تاکنون قرار گرفت.

آجای کدیا، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «ارزش دلار کاهش بافته و بلاتکلیفی سرنوشت برگزیت تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا را افزایش داده است. تا زمانی که طلا بتواند در سطح 1290 دلار باقی بماند، می تواند تا سطح 1310 دلار نیز بالا برود.»

وی افزود، تا زمانی که تکلیف برگزیت مشخص نشود قیمت فلز زرد تقویت خواهد شد.

پارلمان انگلیس روز پنجشنبه رای به تعویق زمان خروج این کشور از اتحادیه اروپا داد و زمینه را برای تلاش مجدد نخست وزیر انگلیس جهت جلب نظر مساعد پارلمان با توافق مورد نظر خود را فراهم ساخت.

افزایش ناگهانی قیمت طلا و سکه منتفی است
دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه افزایش ناگهانی قیمت طلا و سکه منتفی است، به مردم توصیه کرد، خرید سکه و طلا را از واحد‌های مجوزدار که زیر نظر اتحادیه طلا و جواهر فعالیت می‌کنند، انجام دهند.

نادر بذرافشان گفت: بازار سکه و طلا در روز‌های پایانی سال روند عادی خود را سپری می‌کند و با وجود پیش‌بینی‌ها مبنی بر افزایش تقاضا در آستانه نوروز این تقاضا در بازار کمتر از پیش‌بینی‌ها افزایش یافته است.

وی افزایش قیمت طلا را دلیل اصلی رکود در بازار طلا عنوان کرد و افزود: برخلاف برخی شایعات مبنی بر افزایش قیمت سکه و طلا به دلیل افزایش تقاضا در روز‌های پایانی بازار روند طبیعی خود را سپری می‌کند و افزایش ناگهانی قیمت‌ طلا محتمل نیست.

این کارشناس صنعت طلا و جواهر در ادامه افزود: البته قیمت طلا به قیمت اونس جهانی و همچنین قیمت ارز بستگی دارد که امیدواریم با نظارت بیشتر بانک مرکزی بر بازار ارز و جلوگیری از نوسانات، همچنان شاهد ثبات در قیمت سکه و طلا باشیم.

دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه هم‌اکنون خریداران و متقاضیان در بازار بیشتر علاقمند به خرید سکه آن هم از نوع ربع سکه و نیم سکه هستند گفت: به مردم توصیه می‌کنیم حتما سکه‌های خود را از واحد‌های مجاز خریداری کنند و مشخصات وکیوم سکه را با مشخصات مغازه مطابقت دهند و درصورت عدم تطابق پرس سکه با تابلو مغازه از خرید خودداری کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه سکه‌های غیربانکی در بازار زیاد شده است گفت: برای یک خرید مطمئن داشتن هولوگرام اتحادیه طلا و جواهر تهران برروی وکیوم سکه ضروری است و به مردم توصیه می‌کنیم حتما سکه‌هایی را خریداری کنند که هولوگرام اتحادیه برروی آن حک شده باشد.

منبع
tasnim
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز