پیتر ناوارو بابت سخنان خود که گفته بود "جای ترودو در جهنم است" عذرخواهی کرد

Submitted on پ., 06/14/2018 - 19:29

پیتر ناوارو بابت سخنان خود که گفته بود "جای ترودو در جهنم است" عذرخواهی کرد
پیتر ناوارو، مشاور تجاری ترامپ، در مصاحبه ای با خبرنگار وال استریت در کنفرانس سالانه CFO، گفت: "من کلمات نامناسبی را برای رساندن مقصودم استفاده کردم و مشخصا قدرت این سخن از بین رفت. من مسئول این کار هستم. این اشتباه من است و این کلمات من تحت تاثیر احساساتی که در هواپیما داشتم، بیان شد. "وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار که آیا به خاطر این اظهار نظر عذرخواهی می کنید؟ جواب داد: "بله، قطعا"

در پی نشست سران جی 7، و در ادامه انتقادات کاخ سفید از جاستین ترودو، پیتر ناوارو روز یکشنبه در مصاحبه با فاکس نیوز گفته بود: "در جهنم جایگاه ویژه ای برای رهبران خارجی که با دیپلماسی بد با دونالد ترامپ برخورد می کنند، وجود دارد. جایگاهی برای افرادی که از پشت به ترامپ خنجر می زنند، و این همان کاری است که ترودو ضعیف و متقلب در آن کنفرانس خبری انجام داد."

این سخنان ناوارو بی درنگ با انتقادات جمهوری خواهان Capitol Hill روبرو شد. Orrin Hatch، نماینده ایالت یوتا، روز دوشنبه در مصاحبه با CNN گفت: "بهتر است ناوارو دهن گشادش را بسته نگه دارد چراکه فکر نمی کنم این کار کمکی به سیاست ما بکند و صادقانه بگویم او خط قرمزها را رد کرده است."

Jeff Flake، نماینده آریزونا نیز در پاسخ به این سخنان گفت: "این رفتار بدی در مقابل متحدانمان است. من معتقدم حتی با بدترین دشمنانمان نیز نباید اینگونه رفتارکنیم چه برسد به متحدانمان."

وزیر امور خارجه کاخ سفید نیز خود را از این قضیه دور نگاه داشته و تنها بیان کرد من هیچگاه از چنین کلماتی استفاده نمی کنم.

حضور کریستیا فریلند در واشینگتن جهت رفع تعرفه اعمال شده از سوی آمریکا
کریستیا فریلند وزیر امور خارجه کانادا چندین جلسه با قانونگذاران آمریکا داشته است اما او امیدوار است در جلسه پیش رو بتواند به نتایج خوبی برسد. در حالی که قصد وی انتقاد از مدیریت ترامپ بر خاک آمریکا نیست، اما او از کانادا در جهت چندجانبه گرایی حمایت می کند و مخالفتش با تعرفه هایی که اخیرا توسط آمریکا اعمال شده است را بیان می کند.

ترامپ در یکم ماه ژوئن تعرفه هایی را برای صادرات فولاد و آلومینیوم به کشورهایی مانند کانادا، مکزیک و اتحادیه اروپا اعمال کرد. این تصمیم، رهبران گروه هفت را که تلاش در عوض کردن سیاست رئیس جمهور ترامپ داشتند را ناکام گذاشت.

اکنون فریلند قصد دارد تا با همتای امریکایی خود، رابرت لایسیزر، نماینده تجاری آمریکا ملاقاتی داشته باشد وی همچنین با اعضای مجلس سنای آمریکا جلسه ای خواهد داشت. این جلسه پشت درهای بسته برگزار می شود اما پیغام او در جهت مخالفت با تعرفه و موافقت با قرارداد تجارت آزاد امریکای شمالی توسط رئیس کمیسیون، باب کورکر که شخصا فریلند را دعوت کرد، پذیرفته می شود.

کورکر از ترامپ درخواست کرد تا تعرفه ها را لغو کند و حتی در جستجوی راههای قانونی جهت محدود کردن قدرت تصمیم رئیس جمهور ترامپ در مسائل تجاری بود. اما تلاشهایش بی نتیجه ماند و بعضی از جمهوری خواهان با شکست مواجه شدند.

دولت کانادا در تلاش است تا این تعرفه ها را رفع کند. اتاوا قصد دارد تا به کانادایی ها و رهبران تجاری در طی این بحران اطمینان بدهد و بحث های تجاری مانند مذاکرات نفتا را قوت ببخشد. فریلند بعد از بازگشت به کانادا به تورنتو سفر خواهد کرد تا با داگ فورد، نخست وزیر منتخب انتاریو دیدار کند.

حمایت "تصادفی" ترامپ از نفتا در جدیدترین توئیت خود
در حالی که هیچ کس، مخصوصا کانادا، انتظارش را نداشت رئیس جمهور ترامپ در توئیتی به طور ضمنی از نفتا حمایت کرد. اما چه چیزی سبب شد پس از حملات لفظی ترامپ به ترودو که وی را ضعیف و متقلب خوانده بود، دوباره از همکاری با کانادا خوشحال شود؟

FIFA روز چهارشنبه به صورت رسمی اعلام کرد که میزبانی جام جهانی2026 مشترکاً به ایالات متحده آمریکا-مکزیک و کانادا تعلق گرفته است. این اولین بار است که سه کشور مشترکاً میزبان جام جهانی می شوند و همچنین پس از 32 سال اولین بار است که جام جهانی در آمریکای شمالی برگزار می گردد. مشخصاً این خوشحالی توانسته خشم ترامپ در توئیت های اخیر وی را فرو بنشاند، او در جدیدترین توئیت خود نوشت: "آمریکا همراه با مکزیک و کانادا، پیش به سوی جام جهانی. تبریک می گویم، نتیجه ای عالی برای کاری سخت!"

بسیار جالب است، ترامپ در زمینه ورزش با کشورهایی کار می کند که در زمینه نفتا همان کشورها را "بسیار سرسخت" می داند.

چند روز گذشته ترامپ، جاستین ترودو را ضعیف و متقلب نامید.

و همچنان بر ساخت دیوار بین مکزیک و کانادا اصرار می ورزد.

توئیت حمایتی ترامپ در روز چهارشنبه همه را گیج کرده است. شاید لازم است یک نفر به او یادآوری کند کانادا ومکزیک کشورهای عضو نفتا هستند...

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز