پذیرش بیش از 1 میلیون مهاجر طی سه سال آتی در کانادا

Submitted on چ., 12/19/2018 - 20:24

پذیرش بیش از 1 میلیون مهاجر طی سه سال آتی در کانادا
آیا به دنبال کار و سکونت در کانادا هستید؟ با اطلاعیه ای از سوی دولت کانادا مبنی بر پذیرش بیش از 1 میلیون مهاجر طی سه سال آتی این رویا به واقعیت تبدیل می شود.

Ahmed Hussen، وزیر امور مهاجرتی کشور کانادا در رابطه با برنامه مهاجرت این دولت از پذیرش 1,080,000 شهروند دائمی در سال های 2019 الی 2021 خبر داد.

مهاجران و فرزندانشان سهم بی حد و اندازه ای در کشور کانادا دارند و دستاوردهای آتی ما بسته به این امر است که اطمینان حاصل شود آنها مورد حمایت و پشتیبانی این دولت قرار گیرند.

Government of Canada

بر اساس شواهد آماری این گزارش، از هر 5 نفر که ساکن کانادا هستند 1 نفرشان در خارج از این کشور متولد شده است و این در حالی است که بیشتر از 6 میلیون مهاجر جدید از سال 1990 تابه حال وارد خاک کانادا شده‌اند.

پیر شدن جمعیت
در راستای مقابله با چالش پیر شدن جمعیت، مسئله مهاجرت و مهاجرپذیری به عنوان شالوده ای برای توانمندسازی هر چه بیشتر وضعیت اقتصادی کانادا در نظر گرفته شده است. پیش بینی می شود تا سال 2036 تعداد کارگران به بازنشستگان 2 به 1 برسد در حالی که این نسبت در سال 2012، با نسبت 4.2 به 1 براورد شده بود.

حدود نیمی از مهاجران (48 درصد) برای سال 2021 از پوشش های اقتصادی برخوردار خواهند شد تا کمبود مهارت ها در بازار کار تامین شود.

با ادامه روند پیر شدن جمعیت و کاهش زاد و ولد، مهاجرت نقش مهمی در رشد مستمر جمعیت کانادا و همچنین گسترش نیروی کار این کشور ایفا می‌کند. با رشد سطح مهاجرت به‌ ویژه در بخش اقتصادی می توانیم انسجام نیروی کار را حفظ کنیم و در نهایت از رشد اقتصادی جهت پیشرفت کشور حمایت می شود.

گزارش جهانی World Economic Forum’s Global Competitiveness Report 2018، کانادا را در رتبه 12 فهرست قرار داده است که در این میان ثبات اقتصادی کشور کانادا با امتیاز عالی 100، در رأس کشورهایی قرار گرفته است که دارای بیشترین تنوع نژادی در نیروی کارشان هستند.

برنامه کشور در بخش پذیرش مهاجر برای سال‌های 2019 الی 2021 شامل میزان گسترده‌ ای از پناهندگان و افراد تبعید شده خواهد بود به طوری که از حداقل 43,000 نفر در سال 2019 به حداکثر 64,500 نفر در سال 2021 خواهد رسید.

کانادا به دلیل پرداخت به سیاست‌های مهاجرتی یک پیشروی جهانی در امر مهاجرت‌پذیری به شمار می‌رود به طوری که Filippo Grandi، مامور عالی رتبه سازمان ملل در امور مهاجرت، کانادا را جهت جایگاه دادن به مردم آواره مورد تحسین قرار داده است.

تعهد جدید کانادا در این رابطه در مقایسه با تعداد افرادی که نیاز به سکنای مجدد دارند صرفا یک قطره از اقیانوس محسوب می‌شود. طبق اطلاعات آماری مجموع افرادی که به اجبار از کشور خود رانده شده اند و آواره هستند 5/68 میلیون نفر در سال 2017 بوده و این در حالی است که تعداد پناهندگان نیازمند به اسکان مجدد در پایان سال2017 به 1/19 میلیون نفر رسید.

بررسی وضعیت آب شیرین کانادا
کانادایی ها نگران فراوانی و کیفیت منابع آب شیرین بوده، اما اطلاعات در این رابطه پراکنده بوده و دستیابی به آن دشوار می باشد. مطالعه حاضر به بررسی طیف گسترده ای از داده ها و گزارش های دولتی جهت تخمین وضعیت منابع آب شیرین کانادا می پردازد.

کانادا دارای سومین میزان عرضه آب شیرین تجدید پذیر سالیانه در جهان بوده، اما با وجود فراوانی، منابع آب شیرین کانادا به طور مساوی در سراسر کشور توزیع نگشته است. اکثر منابع آب شیرین کانادا به سمت شمال جاری بوده و به اقیانوس اطلس و خلیج هادسون سرازیر می گردد که دسترسی به آن را در جنوب کشور که دارای اکثریت جمعیت می باشد، محدود می سازد. با این وجود، کانادایی ها تنها بخش کوچکی (حدود 1٪) از ذخیره آب سالانه را مصرف می کنند. علاوه بر این، طبق آنالیزهای Environment Canada پیرامون جریان آب در سراسر کشور، در سال 2015، اکثر رودخانه های کانادا (65٪) دارای مقدار آب نرمال بوده و تنها 10٪ دارای مقداری کمتر از حد طبیعی می باشند. در این گزارش با نگاهی به مناطق دارای مشکل، به توصیف وضعیت فعلی ذخایر آب و شرایط کیفی آن پرداخته و آنالیز های سیاسی و توصیه ای را به نشریات دیگر خواهیم سپرد.

به طور کلی، کیفیت آب شیرین کانادا نسبتا خوب بوده، چرا که اکثر شاخص ها نشان دهنده ثبات یا پیشرفت های جزئی در طی چند سال گذشته می باشند. اکثر منابع اصلی آلودگی آب کانادا شناسایی گشته و فرایندهایی جهت کاهش میزان ورود آلودگی به آبراه ها صورت گرفته است. بهبودهای مشاهده شده مربوط به مناطق زیر می باشد: تصفیه فاضلاب شهری، استفاده خانواده ها از کودهای شیمیایی و آفت کش، تطبیق مقررات عملیات استخراجی معادن و انتشار فلزاتی نظیر سرب، کادمیم و جیوه به آب از طریق کارخانه های خمیر و کاغذ و کارخانجات تصفیه فاضلاب.

طبق آنالیزهای اخیر Environment Canada که کیفیت آب رودخانه های کانادا را در دوره 2014-2016 بررسی کرده است، کیفیت آب حدود 82 درصد نقاط نظارت شده در سراسر کشور عالی بوده که نشان می دهد آبراه های کانادا به خوبی محافظت می گردند. تنها 2 درصد مراکز کشور دارای کیفیت ضعیف بوده و کیفیت 16 درصد مراکز نیز روی مرز می باشد. آنالیزهای منطقه ای نشان می دهد که آب های با کیفیت خوب یا عالی در رودخانه های منتهی به اقیانوس قطب شمال و اقیانوس اطلس بوده و آب های دارای کیفیت ضعیف یا مرزی در رودخانه هایی منتهی به Great Lakes و St. Lawrence River رایج می باشد.

بررسی تک تک ایستگاه‌های نظارتی در طول زمان نشان می‌دهد که از سال 2002 تا 2016، کیفیت آب در حدود 81٪ نقاط کشور ثابت باقی مانده، در 10٪ از نقاط بهبود و در 9٪ نقاط نیز کاهش یافته است.

تجزیه و تحلیل بافت ماهی ها جهت کشف مواد سمی و غلظت آن در مناطق مختلف زهکشی نشان می دهد که بین سال های 2013 تا 2015، غلظت دی فنیل اتر (PBDEs) در اکثر نمونه های سراسر کشور مطابق با دستورالعمل های فدرال بوده است. به طور مشابه، نمونه هایی از 9 منطقه زهکشی، از جمله ساحل اقیانوس آرام، Great Lakes و St. Lawrence، بین سال های 2001 تا 2016، هیچ گونه تخلفی از دستورالعمل ها برای غلظت (Perfluorooctane sulfonate (PFOS در آب نشان نداده اند. ارزیابی فلزات و مواد سمی، از جمله جیوه و PBDE، درGreat Lakes نشان می دهد که غلظت به طور کلی طی چهار دهه گذشته کاهش یافته است. مثال دیگری از بهبود کيفيت آب، کاهش شدید آلودگی ماهی های آب شیرین در رودخانه St. Lawrence از دهه 1970 می باشد.

علاوه بر این، شواهد موجود در رابطه با آزمایش باکتری های آب در زیستگاه حلزون های صدف دار در سراسر کشور، نشان می دهد که اکثرا از کیفیت آب ثابتی در این مناطق برخوردار بوده، و 68 درصد از کل این مناطق جهت مصرف انسان مورد تایید قرار گرفته اند.

علیرغم بهبود کیفیت آب کانادا، همچنان به نظارت و یا اقدام مداوم نیاز است. گرچه غلظت PBDE به طور کلی کاهش یافته است، اما برخی شاخص ها نشان می دهند که سطح PBDE در مناطق Great Lakes، سواحل اقیانوس آرام و St. Lawrence River همچنان بالاتر از دستورالعمل می باشد. سطوح مغذی بخش جنوبی Lake Winnipeg در سال 2016، به ویژه در نزدیکی جریان ورودی Red River بیش از حد شدید می باشد. غلظت بیش از حد مواد مغذی Great Lakes، مخصوصا Lake Erie و سواحل Lakes Ontario and Huron، سبب زاد و ولد دوباره جلبک های خطرناک در این مناطق گشته است. با وجود کاهش قابل توجه میزان جیوه در Lake Erie واقع در انتاریو از سال 1970، تجزیه و تحلیل های اخیر غلظت جیوه در آلایش ماهی ها در این دریاچه نشانگر توقف کاهش یا شروع افزایش این سطح می باشد. علیرغم کاهش میزان مواد مغذی در سال های اخیر، غلظت بیش از حد مواد مغذی در St. Lawrence River و شاخه های اصلی آن همچنان موجب بروز مشکل می گردد.

سازمان آمار کانادا از میزان بالای بدهی خانوار خبر داد
مطابق گزارشی که توسط سازمان آمار منتشر شد، مشخص شد که هر کانادایی به طور میانگین به ازای هر دلار حقوق دریافتی اش 1.74 دلار در حساب کارت اعتباری اش بدهی دارد. این آمار شامل کارت های اعتباری، وام ماشین، رهن خانه و موارد دیگر است.

این عدد در محاسبات قبلی حدود 1.69 دلار بود، رقمی که کافی بود تا مردم کانادا را به مقروض ترین مردم در میان شهروندان کشورهای عضو G7 مشخص کند.

اما این بازبینی به این معنی نیست که شهروندان کانادا بیشتر از آنچه که قبلا فکر میشد مقروض هستند، بلکه سازمان آمار تغییر میزان درآمد خانوار که مشمول پرداخت قرض است را در نظر گرفته است.

این سازمان در پیامی که روز جمعه منتشر شد اعلام کرد "نسبت قرض کارت های اعتباری به درآمد، تحت تاثیر بررسی درآمد خانه در میزان کمتری در سال 2016 بود. این بررسی دوباره در نتیجه اطلاعات به دست آمده در آخرین اظهارنامه مالیاتی T4 بود."

Priscilla Thiagamoorthy اقتصاددان بانک مونترال اعلام کرد که "بدهی خانوار همچنان نقطه ای آسیب پذیر در اقتصاد کانادایی ها است". او همچنین گفت که در حال حاضر پرداخت بدهی، بیشترین هزینه کانادایی ها از سال 2008 است.

این خبر همراه با افزایش نرخ سود بانکی همراه است. بانک مرکزی کانادا نرخ بهره را طی یک سال و نیم گذشته پنج برابر کرده است. نرخ سود بازار نیز از اول سال تغییر کرده است.

این خبر که مردم کانادا بیش از درآمدشان بدهی دارند فشار را بر روی بانک ها برای پایین نگه داشتن نرخ بهره افزایش داده است.

با تثبیت بازار مسکن و کم کردن حداکثر میزانی که مشتریان می توانند قرض بگیرند، رشد میزان بدهی مربوط به مسکن کمترین سرعت رشد را در 35 سال اخیر داشته است.

اولین هتل ماریجوآنا در تورنتو، پیچیده تر از آن است که به نظر می رسد
به نظر می رسد اولین هتل، مخصوص مسافرانی که ماریجوآنا حمل می کنند، درست در قلب تورنتو افتتاح شده است. و اگر انتظار دارید در این هتل پوسترهای گروه Grateful Dead بر دیوار و موکت های پرمو بر زمین ببینید، این هتل به طرز شگفت انگیزی متوسط رو به بالا است. تنها مشکل این است که اطلاعات زیادی از این هتل، که اولین هتل ماریجوآنا در دنیا با اتاق هایی مخصوص کشیدن ماریجوآنا است، در دست نیست.

طبق اطلاعاتی که از وبسایت اصلی این هتل با نام Cannabis Air به دست آورده ایم، این استراحتگاه در خیابان 53 McCaul به عنوان یک مکان تجاری قرار دارد. بنا به گفته یکی از کارکنان هتل، تمامی میهمانان باید 19 سال به بالا باشند، گرچه در گزینه های رزرو، امکان افزودن نام کودکان به فهرست نیز هست. همچنین در این هتل کارت اعتباری قبول نمی کنند، اما می گویند سرویسهای تجاری به زودی راه اندازی خواهند شد.

"سالن های ماریجوآنا" به صورت فضاهای خصوصی روباز مخصوص هر اتاق، برای استعمال ماریجوآنا هستند. طبق قوانین ایالت انتاریو، که سیگار کشیدن در یک محیط تجاری و اماکن اداری را ممنوع می کند، سیگار کشیدن در فضای هتل نیز ممنوع است. صفحه تجاری این هتل در فیسبوک، اینستاگرام و توئیتر عکس هایی از امکانات رفاهی هتل و نواحی مجاور را منتشر کرده است که شامل کتابخانه، استخر روباز و میز پینگ پنگ است.

دیگر امکانات لوکس این هتل شامل مرکز بدنسازی، تمرینات شخصی، استخر و اتاق بازی، سالن برگزاری جلسات ونشست ها، وای فای رایگان، بهارخواب های خصوصی، منظره زیبای شهری، رختشورخانه، و مجموعه مخصوص نگهداری حیوانات خانگی می شود.

همچنین یک مرکز پاسخگویی 24 ساعته جهت پاسخ دهی به سوالات مشتریان در مورد ماریجوآنا نیز دارد.

هزینه یک شب اقامت در این هتل، 249 دلار برای اتاق یک خوابه، و 299 دلار برای اتاق دوخوابه می باشد.

شواهد حاکی از آن است که این ساختمان، در واقع بخش کوچکی از ساختمان های Village by the Grange یا به اختصار (VBTG) است. یکی از کارکنان VBTG تائید کرد که قسمتی از ساختمان برای امور تجاری به اجاره داده شده است، و معمولا از آن قسمت بویی شبیه ماریجوآنا به مشام می رسد.

منبع
internet

بیشترین بازدید اخبار امروز