وست جت و ایر کانادا افزایش هزینه چمدان های مسافران را اعلام کردند

Submitted on چ., 08/29/2018 - 21:03

وست جت و ایر کانادا افزایش هزینه چمدان های مسافران را اعلام کردند
مسافرانی که با وست جت و ایرکانادا قصد سفر دارند، باید در این پاییز مبلغی بیشتر در سفرهایشان پرداخت کنند، زیرا هردوی این شرکت ها افزایش هزینه برای قسمت بار را اعلام کرده اند.

هر دو شرکت قیمت ها را از 25 دلار به 30 دلار برای چمدان اول و از 30 دلار به 50 دلار برای چمدان دوم افزایش داده اند.

این افزایش قیمت برای پروازهای داخلی و خارجی خواهد بود. افزایش قیمت برای بلیط هایی از 28 آگوست به بعد و برای پروازهای 1 اکبتر و بعد از آن اعمال خواهد شد.

Lauren Stewart سخنگوی وست جت اعلام کرد که این افزایش قیمت برای جبران دیگر هزینه های رو به افزایش بوده است. و در عین حال آنها را در بازار رقابتی نگه میدارد، زیرا این افزایش قیمت در بخشی بوده که مسافران حق انتخاب دارند.

اولین تغییر ایرکانادا از 2014 تا به الان
ایرکانادا نیز دلیل این کارش را ماندن در بازار رقابتی قیمت بلیط ها اعلام کرده است.

Isabelle Arthur سخنگوی ایرکانادا نیز در مصاحبه ای گفت که "ایرکانادا نیز مانند بقیه شرکت ها هزینه حمل بار را به صورت منصفانه ای تغییر داده است." او همچنین اعلام کرد که این تغییر برای متعادل کردن هزینه ها و باقی ماندن در بازار رقابتی لازم است.

این قیمت جدید از 5 اکتبر، برای پروازهای داخلی، پروازهای به آمریکا، کارائیب و مکزیک خواهد بود. این تغییرات بر بلیط های Economy Flex و Economy Comfort اعمال نخواهد شد و آن ها همچنان میتوانند یک کیف را به صورت رایگان حمل کنند. این نرخ ها در موارد زیر نیز اعمال نخواهند شد: Altitude Prestige، اعضای Elite وSuper Elite، اعضای Star Alliance Silver and Gold و افرادی که پکیج تعطیلات را خریداری کنند.

مشتریان بیزنس کلاس همچنان میتوانند 2 ساک و اعضای نظامی نیز 3 ساک، بدون در نظر گرفتن مقصدشان حمل کنند.

آغاز برنامه جدید عضویت ماهیانه پرایم شرکت آمازون در کانادا
شرکت آمازون اعلام کرد به زودی طرح عضویت یک ماهه جدید پرایم را در کانادا به اجرا در می آورد.

هزینه این حق عضویت تنها 7.99 دلار است، در حالی حق عضویت یک ساله 79 دلار می باشد.

این شرکت در ژانویه 2013 برای اولین بار طرح حق عضویت سالیانه را در کانادا اجرا کرد که شامل سرویسها و خدمات گوناگون نظیر دسترسی نامحدود به فیلم ها و سریال ها در Prime Video، دسترسی به بیش از میلیون ها آهنگ در Prime Music و عرضه نامحدود عکس ها درPrime Photo می باشد.

طبق گزارشات متقاضیان عضویت در این طرح شرکت آمازون طی 18 ماه گذشته دو برابر شده اند.

نشست کانادا و ایالات متحده پس از اولتیماتوم از سوی ترامپ برای پیوستن به قرارداد نفتا/ ترامپ به کانادا 5 روز مهلت داد
دونالد ترامپ پس از اعلام توافق آمریکا و مکزیک بر سر مفاد جدید پیمان نفتا، 5 روز به کانادا برای پیوستن به این پیمان با نسخه جدید که جایگزین نسخه قبلی شده مهلت داد که تصمیم گیری کند.

به همین جهت، یک روز پس از آن، کریستیا فریلند، وزیر امور خارجه خود را به سرعت به واشنگتن رساند و پس از دیدار با نماینده تجاری ایالات متحده، بیان کرد: "این یک معامله واقعا بزرگ است." وی ابراز کرد: "ما از پیشرفتهایی که ایالات متحده و مکزیک به آن رسیده اند، به ویژه در مورد خودرو و بازار کار، خوشحال شده ایم" وی افزود "این امتیازات برای کارگران در کانادا و ایالات متحده ارزشمند خواهد بود."

کانادا اخیرا با یک اولتیماتوم از طرف دولت ترامپ روبرو شده است که ظرف 5 روز باید برای پیوستن خود به نفتا با قوانین جدید تصمیم گیری کند و این در حالیست که امریکا با مکزیک قرارداد تجاری با مفاد جدید را امضا کرده است. خانم فریلند، که سفر کوتاه مدت خود به اروپا را نیمه کاره رها کرد و به سمت واشنگتن پرواز کرد، در روز جمعه باید تصمیم بگیرد که در مذاکرات نفتا به توافق برسند یا اینکه بحران اقتصادی گریبانگیر کشورش شود.

وی پیش از برگزاری دیدار با مقامات مکزیک بیان کرد، "ما، همان طور که طی این مذاکرات انجام داده ایم، برای حفظ منافع ملی و ارزش های کانادا خواهیم ایستاد و به دنبال سازشی منطقی هستیم."

کانادا ممکن است انتخاب محدودی داشته باشد، و قرارداد را امضا کند. پس از اعمال نفتا، صنایع مختلفی مانند خودروسازان و تامین کنندگان مواد غذایی، زنجیره تامین در سراسر قاره را ایجاد کرده اند. کریستوفر ویلسون، معاون مدیر موسسه Wilson Center’s Mexico، بیان کرد: "اگر این پیوندها با توافقنامه های تجاری جدید از بین بروند، ما به وضوح بدتر از گذشته خواهیم شد."

این اثرات به ویژه برای صنعت خودرو سازی جهانی، که زنجیره عرضه آن را در اطراف آمریکای شمالی فراهم کرده است و به مواد و قطعات آن از کانادا تکیه کرده، بسیار شدید خواهد بود. گروه های صنعت خودرو هشدار دادند که نفتا بدون کانادا قیمت های تولید کنندگان آمریکایی را افزایش می دهد و آنها را کمتر در رقابت با شرکت های خارجی قرار میدهد.

جی تیممونس، رئیس و مدیر اجرایی انجمن ملی سازندگان، در بیانیه ای اظهار کرد: "ضروری است که یک توافق نامه سه جانبه امضاء شود."

ویلبر راس وزیر تجارت روز سه شنبه بیان کرد "خوب، این معامله به طور کامل با مکزیک صورت گرفته است. بنابراین، رییس جمهور آمریکا، همانطور که اشاره کرده، کاملا آماده است تا با کانادا یا بدون آن پیش برود. "و ما امیدواریم که کانادا وارد معامله شود."

آقای راس، طی سخنرانی اش در Fox Business، ذکر کرد که مطمئن است که کانادا در نهایت به این معامله می پیوندد، زیرا اقتصادش بدون «ایالات متحده آمریکا» به خوبی پیش نخواهد رفت.

استیون منوچین، وزیر امور مالی، در مصاحبه ای با CNBC پیشنهاد کرد که ایالات متحده و کانادا می توانند در صورت توافق تا روز جمعه، یک توافقنامه دوجانبه جداگانه را تصویب کنند.

آقای مانوچین گفت: "اهمیت بازار ایالات متحده و بازارهای کانادایی برای هردو کشور متقابل است. بنابرین هم برای آنها مهم است که این معامله صورت بگیرد، هم برای ما."

همچنین آقای ترامپ بیان کرد که ایالات متحده می تواند قراردادی را با کانادا در تاریخ بعدی امضا کند. اما اقتصاددانان هشدار دادند که یک توافق نصفه نیمه دو جانبه، نسبت به یک توافق جامع که در حال حاضر به آن رسیده اند، برای اقتصاد آمریکای شمالی بسیار متفاوت خواهد بود.

مذاکرات نفتا در طی یک سال گذشته به طور عمده بر قوانین مربوط به صنعت خودرو متمرکز شده است، از جمله اینکه چه میزان خودرو باید در آمریکای شمالی تولید شود تا واجد شرایط برای تعرفه های صفر توافق شده باشد. در مواجهه با دولت ترامپ، مکزیک با تعدادی قوانین جدید موافقت کرده است که طبق آن به تولید کنندگان خودروی بیشتری نیاز دارد تا حداقل 75 درصد میزان خودرو را تولید کند که از 62.5 درصد تولید شده قبلی بیشتر باشد.

همچنین قوانین جدید تصریح می کنند که خودروسازان باید از فولاد محلی، آلومینیوم، شیشه و قطعات خود استفاده کنند و 40 تا 45 درصد قطعات وسیله نقلیه را که توسط کارگران با دستمزد حداقل 16 دلار در ساعت تولید میشوند را داشته باشند.

جنیفر هیلمن، استاد مرکز حقوق جورجتاون، بیان کرد: این قوانین با مشارکت هر سه کشور انجام میشود. حذف کانادا از این توافق، که یکی از عمده فروشان آلومینیوم، فولاد، اجزای خودرو و سایر کالاهاست، می تواند محاسبات صنعت خودرو را ارتقا دهد و قوانین پیشنهادی دولت را به مراتب سنگین تر از آنچه قبلا بوده، نماید.

صنعت خودروسازی آمریکای شمالی در تمام سه کشور با هم هماهنگ است. به عنوان مثال، Ford F-150، اگر چه به عنوان یک کامیون آمریکایی کلاسیک شناخته شده است، دارای بدن آلومینیومی ساخته شده با فلز ساخت کبک و شیشه پاک کن و پیستون ساخت مکزیک، و همچنین یک موتور ساخت آمریکاست.

کانادا ملاحظات خود را در تصمیم گیری در مورد پیوستن به این معامله دارد. رهبران این کشور مجبور خواهند شد که شرایط را اندازبرانداز کنند، به شرطی که آنها به یک قرارداد نفتی مسلح برسند، به خصوص با توجه به عدم محبوبیت آقای ترمپ در کانادا و انتخابات آینده برای نخست وزیر جاستین تردو در کانادا این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است.

از آنجا که آقای ترامپ تعرفه ها را در فولاد و آلومینیوم به کانادا تحمیل می کند و آقای تردو را به شخصی "ضعیف" محکوم می کند، کل کشور در پشت رهبر خود قرار گرفته و این تصمیم گیری برای به دست آوردن معامله تجاری که برای کانادایی ها مناسب است، را سخت می کند. آقای ترودو نه تنها به دنبال به دست آوردن یک معامله خوب برای کارگران کاناداست، بلکه به دنبال توافقی برای مباحثی مربوط به محیط زیست، جنسیت و حقوق بومی است. او همچنین از برنامه مدیریت عرضه کانادا در زمینه لبنیات دفاع کرده و اصرار داشت که یک ماده غیروابسته در این معامله باشد.

با این حال، با توجه به اینکه کانادا تنها یک دهم همسایه اش است و حدود سه چهارم صادراتش به آمریکاست، در دستیابی به توافق با نخست وزیر این کشور دارای محدود است.

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز