وزیر مهاجرت کانادا از آپدیت و تسریع پرونده متقاضیان ایرانی در برنامه سرمایه گذاری کبک خبر داد

Submitted on س., 01/01/2019 - 20:20

‌وزیر مهاجرت کانادا از آپدیت و تسریع پرونده متقاضیان ایرانی در برنامه سرمایه گذاری کبک خبر داد
برنامه سرمایه گذاری کبک در حال حاضر به عنوان محبوب ترین برنامه مهاجرت سرمایه گذاری کانادا شناخته می شود. استان کبک دارای برنامه های متنوعی جهت جذب مهاجر است که فقط "برنامه سرمایه گذاری کبک" (Quebec Investor Program) به فرد و خانواده از ابتدای ورود به خاک کانادا اقامت دائم اعطا می کند.

در راستای تقاضای رسیدگی به آن دسته از پرونده های درخواست اقامت ایرانیان در کانادا به خصوص پرونده های متقاضیانی که در برنامه سرمایه گذاری کبک آنها (Quebec Investor Program) قبول شده اند پیگیری های بسیاری به عمل آمده و با همکاری آقای مجید جوهری نماینده ایرانی پارلمان کانادا از طریق انجمن مشاوران ایرانی کانادایی در تاریخ 23 نوامبر 2018 نامه ای رسمی از سوی احمد حوسن وزیر امور مهاجرت کانادا دریافت شده است که محتوای نامه در بخش سرمایه گذاری کبک منتشر گردیده است.

مدتی پس از گذشت این پیگیری، دریافت نامه های مدیکال و آپدیت موکلین ایرانی آغاز شد که به واسطه برنامه کارآفرینی استانی اقدام کرده بودند.

در رابطه با متقاضیان برنامه سرمایه گذاری کبک، خود کانادا نیز در هفته گذشته نامه های آپدیت پرونده، درخواست مدارک مورد نیاز و اطلاعات به روز از اداره مربوطه دریافت شد.

این خبر خوشی برای اقدام به موقع اداره مهاجرت کانادا و تسریع پیگیری پرونده های اقامتی ایرانیان می باشد لذا امید است هرچه سریعتر شاهد مراحل پایانی و صدور ویزاهای اقامتی باشیم.

با موکلین برنامه سرمایه گذاری کبک به ترتیب اولویت دریافت نامه آپدیت جهت ارائه مدارک تماس گرفته خواهد شد.

‌شهروند کانادایی که از راه لقاح مصنوعی بچه دار شد نمیتواند دوقلوهای خود را به کانادا بیاورد
Josef Tito، که از اهالی تورنتو است، پس از مدت ها جستجو بالاخره بچه دار شد. دوقلوهای وی از طریق لقاح مصنوعی، از زنی در کنیا به دنیا آمدند، و اکنون مطابق با قوانین مهاجرت اجازه ورود به خاک کانادا را ندارند.

طبق قوانین شهروندی کانادا که در سال 2015 تصویب شد، کودکانی که والدین آنها کانادایی باشند و خارج از کانادا متولد شوند، به طور اتوماتیک شهروندی کانادا را دریافت میکنند، اما این قانون فقط برای خانواده هایی است که پدر و مادر اصالتا کانادایی باشند، و چنانچه والدین حق شهروندی کانادا از طریق قانون به دست آورده باشند، نمیتوانند این شهروندی را به فرزندان خود منتقل کنند. از آنجایی که Tito اصالتا ایتالیایی است و در 5 سالگی به کانادا مهاجرت کرده، دوقلوهای وی شهروند کانادا محسوب نمی شوند.

سخنگوی بخش مهاجرت کانادا در ایمیلی خاطرنشان کرد این مساله را به صورت جدی پیگیری خواهند کرد.

لقاح مصنوعی بین المللی، موضوعی کمتر شناخته شده است و در کشورهای غربی رو به افزایش است. اگرچه زنان کانادایی حق ندارند برای حامله شدن برای فرد دیگر، از وی پولی دریافت کنند، اما هزینه های آزمایشگاه و بیمارستان بسیار بالا است.

Tito در مصاحبه ای گفت هزینه این عمل در کانادا حدود 120,000 دلار آمریکا می شود، در حالی که وی با جستجویی در اینترنت دریافت این هزینه در سطح بین المللی بین 70,000 تا 100,000 دلار کانادا می شود. وی گفت لقاح مصنوعی در کنیا حدود 60,000 دلار آمریکا (81,000 دلار کانادا) برایش هزینه داشته است.

از دیگر کشورهایی که در این زمینه بسیار ارزان هستند می توان به تایلند، نپال، و هند اشاره کرد.

Tito گفت قبلا راجع به این قانون خبر داشته است، ولی وقتی با سفارت کانادا در نایروبی در این مورد مشورت کرد، به اوگفتند نگران این موضوع نباشد، و اکنون مشخص شده است که آنان اشتباه می کردند و بین 6 تا 12 ماه طول می کشد تا کارهای قانونی دوقلوها انجام شده و قانونا شهروند کانادا محسوب شوند.

علاوه بر این مشکلات، ممکن است دوقلوها حق شهروندی کنیا را نیز به دست نیاورند. چرا که طبق قوانین کنیا، حق شهروندی فقط به افرادی می رسد که حداقل یکی از والدینشان کنیایی باشد. و این دوقلوها از خانمی کنیایی به دنیا آمده اند، اما وی مادر بیولوژیکی آنان محسوب نمی شود و تخمک های اهدایی برای این لقاح مصنوعی به خانمی هندی تعلق دارد.

Robin Seligman، وکیل مهاجرت می گوید این پروسه به اندازه ای که Tito گفته است طول نمی کشد. ولی در عین حال وی به تمامی افرادی که قصد انجام این کار را دارند توصیه می کند پیش از آغاز پروژه به خوبی در مورد قوانین شهروندی کانادا و قوانین کشور مربوطه مطالعه کنند.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز