خانواده مقتول سیاهپوست از شهرداری و پلیس شهر کبک شکایت کرد

Submitted on چ., 03/01/2023 - 15:20

درپی کشته شدن یک مرد سیاهپوست توسط پلیس در سال ۲۰۲۱: خانواده مقتول از شهرداری و پلیس شهر کبک شکایت کرد

مادر یک مرد سیاهپوست اهل رپانتینی – کبک که در سال ۲۰۲۱ در اثر شلیک گلوله پلیس کشته شد، از شهرداری و پلیس شهر کبک شکایت کرد.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، به گفته وکلای میرلی بنس (مادر قربانی)، تفاوت نژادی احتمالا در رابطه با قتل «ژان رنه جونیور اولیویه» نقش داشته‌است.

ویلرن برنارد، یکی از وکلای بنس روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: «دلایلی وجود دارد که نشان می‌دهد اگر ژان رنه جونیور اولیویه یک سفیدپوست بود، امروز هنوز زنده بود.»

وی افزود: «ترکیبی از مشکلات سلامت روان، پوست سیاه و موقعیت اجتماعی نامطمئن، شانس مرگ را در این حادثه برای قربانی افزایش داده است.»

جونیور اولیویه، ۳۷ ساله، در ۱ آگوست ۲۰۲۱، زمانی که دچار یک بحران سلامت روانی شده بود، توسط پلیس رپانتینی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.

مادر او اکنون به دنبال غرامت ۴۳۰ هزار دلاری از پلیس شهر کبک است.

بنس گفت که وقتی با ۹۱۱ تماس گرفت و گزارش داد که پسرش ناراحتی روانی دارد و با خودش چاقو می‌برد انتظار داشت، به درمان او کمک کنند. ولی در عوض شش افسر پلیس به همراه یک آمبولانس به خانه آنها آمدند.

او در یک نشست خبری گفت: «من می‌دانم، هر اتفاقی هم بیفتد، پسرم به زندگی برنمی‌گردد. با این حال، من اینجا هستم تا خانواده دیگری مجبور نباشد حالی که الان من دارم را تجربه کند، چون بسیار دردناک است.»

ناظر پلیس کبک، با بررسی شواهد به این نتیجه رسیده که ماموران پلیس زمانی که سعی می‌کردند جونیور اولیویه را برای انداختن چاقویی که در دست داشته متقاعد کنند این حادثه رخ داده‌است.

در آن زمان ابتدا ژان رنه جونیور اولیویه به مدت ۱۵ دقیقه چاقویی را که داشته رها می‌کند سپس دوباره آن‌را برداشته و به ماموران حمله‌ور می‌شود و آنها برای دفاع از خودشان ناچار به او شلیک می‌کنند.

انتشار ویدئویی از رفتار خشونت‌آمیز پلیس کبک با یک جوان سیاه پوست خشم مردم را برانگیخت

بیش از 5 بار جریمه در هفته برای مرد سیاه پوست! آیا پرونده نژادپرستی دیگری برای پلیس کبک باز…

منبع: thestar

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز