ورود بیش از 28 هزار پناهنده به کانادا در سال 2018 / کانادا در رتبه دوم جهانی قرار گرفت!

Submitted on جمعه, 06/21/2019 - 19:29

ورود بیش از 28 هزار پناهنده به کانادا در سال 2018 / کانادا در رتبه دوم جهانی قرار گرفت!
به گفته کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد کانادا سال گذشته با پذیرش بیش از 28 هزار پناهنده به کانادا در پذیرش پناهندگان رتبه نخست و در اعطای شهروندی


Prime Minister Justin Trudeau greets newly-arrived Syrian refugees Lucie Garabedian, her father Vanig Garabedian, mother Anjilik Jaghlassian and sister Anna-Maria Garabedian, right, at Toronto Pearson International airport on Dec. 11, 2015. Nathan Denette / THE CANADIAN PRESS

به گفته کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد کانادا سال گذشته با پذیرش بیش از 28 هزار پناهنده به کانادا در پذیرش پناهندگان رتبه نخست و در اعطای شهروندی به آنها در رتبه دوم دنیا قرار گرفت.
به نقل از سی تی وی، بنابر این گزارش بیش از 70 میلیون نفر در جهان به دلیل جنگ ، آزار و اذیت و … آواره هستند که از جنگ جهانی دوم تاکنون بالاترین رقم بوده است.

در سال 2018 حدود 1.4 میلیون نفر در سراسر جهان نیاز به پناهندگی داشتند ولی فقط حدود 92 هزار و 400 موفق به پناهندگی در 25 کشور شدند که در این بین 28 هزار و 100 نفر آنها به کانادا و 22 هزار و 900 نفرشان به ایالات متحده وارد شدند.

همچنین کانادا با اعطای شهروندی به پناهندگان در رتبه دوم جهانی قرار گرفت .
بنابراین گزارش کانادا در سال 2018 18 هزار نفر و سال 2017 بیش از 17 هزار نفر بعنوان شهروند برگزیده است.

«مایکل کازازولا»، افسر ارشد آژانس پناهندگان سازمان ملل در کانادا، در این رابطه گفت: کانادا یکی از کشورهای پیشرو در پذیرش پناهندگان شده است اما این نگرانی وجود دارد که همین موضوع تاثیر بدی در انتخاب آینده دولت فدرال داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه دو سوم افرادی که بعنوان پناهنده به کانادا مشمول حمایت‌های خصوصی هستند تاکید کرد که این افراد با حمایت شهروندان و نهادهای خیریه ای زودتر و بهتر به نتیجه می رسند.

Casasola رویکرد کانادا را در این رابطه یکپارچگی کار خواند و بیان کرد: کانادا از حضور پناهندگان استقبال و بیشترین تعداد شهروندی را به آنها اعطا کرده است.

بنابر گزارش کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد 55 هزار و 400 درخواست پناهندگی جدید در سال 2018 به کانادا وارد شده که از این تعداد 19 هزار نفر جزو کسانی بوده اند که توسط RCMP به دلیل ورود غیرقانونی به کانادا شناسایی شده اند.

Casasola اظهار داشت: فقط 16 درصد پناهندگان دنیا در ملل توسعه یافته جهان سکنی می‌گزینند.

وی تصریح کرد: ترکیه در سال 2018 با 3.7 میلیون نفر ، بیشترین درخواست کنندگان پناهندگی را از سراسر جهان در خود جای داده در حالیکه پاکستان با 1.4 میلیون و اوگاندا با 1.2 میلیون نفر در ردیفهای بعد قرار دارند.

بیشترین کشور پناهنده به کانادا نیز در سال 2018 با 6.7 میلیون پناهنده، سوریه بود که مردم آن به 127 کشور در 6 قاره جهان پناه بردند که بیشتر آنها در کشورهای خاورمیانه بوده است.

سبزیجات تازه 16درصد گران شد / تورم در حال حاضر به کانادا برگشته است!
بنابر گزارش مرکز آمار کانادا قیمت تمام اقلام اساسی در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته‌اند و در این میان مواد غذایی 3.5 درصد و سبزیجات تازه 16.7 درصد

بنابر گزارش مرکز آمار کانادا قیمت تمام اقلام اساسی در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته‌اند و در این میان مواد غذایی 3.5 درصد و سبزیجات تازه 16.7 درصد افزایش داشته اند که از سال 2016 تاکنون بیشترین میزان افزایش قیمت را شاهد بوده اند.
به نقل از سی تی وی، در حوزه حمل و نقل نیز، حمل و نقل زمینی 3.1 درصد، حمل و نقل هوایی 8.9 درصد و قیمت خودروهای سواری 4.2 درصد و بیمه خودرو 8.1 درصد افزایش یافته است.

با این وجود رانندگان خودروهای شخصی امسال در مقایسه با سال گذشته حدود 3.7 درصد هزینه کمتری بابت بنزین پرداخته کرده اند.

بنابر گزارش مرکز آمار کانادا نرخ سالانه تورم در ماه می امسال افزایش یافت و موجب افزایش 2.4 درصد شاخص قیمت مصرف نیز در مقایسه با سال گذشته شد که از اکتبر سال گذشته تاکنون بالاترین مقدار بوده است.

این رقم در مقایسه با ماه اپریل نیز 2.0 درصد افزایش داشت و به این ترتیب ماه می امسال ، برای چهارمین ماه متوالی شاخص قیمتها افزایش یافت.

این در حالی است که پیش از این کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده بودند تورم ماه می حدود 2.1 درصد باشد و James Marple، اقتصاددان ارشد تی دی بانک، گفت که تورم حداقل در حال حاضر به کانادا برگشته است.

مرگ بیش از 400 نفر در اثر مصرف بیش از اندازه داروهای مخدر در انتاریو
بنابر گزارش های استانی، تابستان سال گذشته حدود 400 نفر در اثر مصرف بیش از اندازه داروهای مخدر در انتاریو جان خود را از دست دادند.

به نقل از سی تی وی، بر اساس آمارهای منتشر شده توسط وزارت بهداشت انتاریو، از جولای تا سپتامبر 2018 حدود 388 نفر بر اثر مصرف داروهای مخدر جان سپرده اند که در مقایسه با سال 2017 طی همین مدت 414 نفر به علت مصرف این داروها درگذشتند، کاهش داشته است.

در مجموع طی 9 ماهه نخست سال 2018 ، حدود 1.022 مورد مرگ در اثر مصرف بیش از اندازه داروهای مخدر در انتاریو به ثبت رسیده است .

در 2017 نیز مجموعا 1.261 نفر در اثر مصرف بیش از اندازه داروهای مخدر

فوت کردند که در مقایسه با سال 2016 که 867 مورد مرگ و میر در این رابطه وجود داشته ، افزایش داشته است.

نتایج یک تحقیق: مصرف‌کنندگان جدید ماری‌جوانا در کانادا دو برابر شده‌اند

برگزاری دادگاه میناسیان بدون حضور هیات منصفه
الک میناسیان، راننده ون مرگ، خیابان نورث یورک تورنتو، تنها در محضر دادگاه حاضر می شود.

به نقل از سی تی وی، الک میناسیان 26 ساله ضمن حضور در یکی از دادگاه های تورنتو مقرر شد دادگاه و محاکمه آینده وی بدون حضور هیات منصفه برگزار شود.

Boris Bytensky، وکیل این متهم، این نوع محاکمه غیر متداول خواند و گفت: من نمی توانم چیز زیادی در این رابطه بگویم چون با تایید دو جانبه دادستانی و میناسیان در این رابطه تصمیم گیری شده ولی بخصوص در رابطه با موارد جنایی این روش خیلی معمول است.

وی افزود: البته همه فکر می کنند در رابطه با این مورد خاص بهترین روش محاکمه نبود هیات منصفه است.

اواخر سال گذشته نیز معاون دادستان کل انتاریو درخواست دادستان را در رابطه دادرسی اولیه این متهم را رد کرد و دستور داد محاکمه مستقیم انجام شود.

Bytensky نیز گفت: از آنجاییکه قرار شده است هیات منصفه در دادگاه میناسیان حضور نداشته باشند ضرورتی هم ندارد که این دادگاه بیرون از تورنتو برگزار شود.

محاکمه الک میناسیان 20 فوریه سال 2020 آغاز می شود.

الک میناسیان، 23 اپریل سال گذشته با یک ون وارد پیاده رویی در خیابان نورث یورک شد که در جریان این حمله 10 نفر کشته و 16 نفر مجروح شدند.

انگیزه متهم حادثه تورنتو چه چیزی می تواند باشد؟ الک میناسیان کیست؟ عبارت “قیام اینسل شروع شده” به چه معناست؟
اخبار کوتاه کانادا: افسر سابق پلیس ونکوور به سوء استفاده جنسی متهم شد

افسر سابق پلیس ونکوور با اتهام آزار و اذیت جنسی دو زن و همکاری در یک پرونده قاچاق جنسی روبرو شده است.

به نقل از سی تی وی، به گفته دادگاه عالی بریتیش کلمبیا، James Fisher، با سوء استفاده از موقعیت، قدرت و شرایط خود زنان را مورد آزار و اذیت جنسی قرار می داده است.

سال گذشته James Fisher با اعتراف به آزار و اذیت یک زن و دختر به 20 سال حبس محکوم شد.

وی پیش از دستگیری، با 29 سابقه در بخش مبارزه با سوء استفاده از کودکان و استثمار جنایی شاغل بوده است.

بخشی از تحقیقات راجع به James Fisher مربوط به «رضا معظمی» است. او در سال 2015، به جرم قاچاق جنسی دختران زیر سن قانونی به 23 سال حبس محکوم شد.

Jason Gratl، وکیل زنان قربانی این پرونده گفت، این افراد هویتشان محفوظ است و پیش از این در دادگاه معظمی هم شهادت داده‌اند.

به گفته وی، James Fisher، این قربانیان را تهدید کرده بود که در صورت بیان سوء استفاده های صورت گرفته از آنها توسط معظمی مورد آسیب قرار خواهند گرفت.

شعله ور شدن مجدد آتش سوزی در آلبرتا
هفته‌ها پس از بی خطر بودن شرایط و بازگشت ساکنان آلبرتا به خانه هایشان، بار دیگر اعلام شده که این افراد محل زندگی شان را ترک کنند.

به نقل از سی تی وی، بنابر اطلاعیه منتشر شده از مقامات این استان، ساکنان آلبرتا باید مقداری مایحتاج مورد نیازشان را با خود برداشته و خانه هایشان را ترک کنند.

در ماه می حدود 5000 نفر برای در امان ماندن از آتش سوزی به مناطق مرتفع عزیمت کردند و دوم ماه جون به خانه هایشان بازگشتند.

سقوط درخت در کمپ نوجوان ونکوور
سقوط درخت در یک کمپ جنگلی جوانان واقع در جزیره ونکوور، موجب مرگ یک نوجوان و زخمی شدن یک نوجوان دیگر شد.

به نقل از سی تی وی، بنابر گزارش گروه اورژانس، این حادثه روز چهارشنبه در کمپ Barnard در فاصله 44 کیلومتری غرب ویکتوریا رخداد.

امدادگران اورژانس ضمن حضور در این کمپ جنگلی موفق شدند یک نوجوان مجروح را با عملیات CPR احیا کرده و به موقع به بیمارستان برسانند ولی نوجوان دیگر به علت شدت جراحات درگذشت.

هویت این افراد از سوی پلیس عنوان نشد.

کمپ Barnard در منطقه Otter Point بریتیش کلمبیا قرار دارد و یکی از مناطق تفریحی و اردوگاهی برای گروه های مختلف سنی از دانش آموز تا بزرگسال است.

بازگشت زمستان، بخش‌هایی از بریتیش کلمبیا و مناطق غربی آلبرتا را سفیدپوش کرد
طوفان برفی بخش‌هایی از بریتیش کلمبیا و مناطق غربی آلبرتا را سفیدپوش کرد.

به نقل از سی بی سی، سازمان هواشناسی کانادا درباره طوفان زمستانی در این مناطق و پارک ملی Jasper نیز هشدار داد. برهمین اساس گفته می‌شود دیروز ارتفاع برف در جاده 97 در Elkhart، به بیش از پنجاه سانت رسیده است.

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز