واکنش کانادا به اقدام ایران در کاهش اجرای توافق برجام

Submitted on پ., 05/09/2019 - 00:36

کریستیا فریلند، وزیر امور خارجه کانادا نیز در واکنش به اقدام ایران در کاهش اجرای برجام در روز سه شنبه تأکید کرد که کانادا از تواقف نامه موسوم به برجام ...


وزیر امو خارجه کانادا فریلند

شورای عالی امنیت ملی ایران روز چهارشنبه ۸ مه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد این کشور اجرای برخی اقدامات در چارچوب برجام را متوقف می‌کند. این بیانیه تندترین واکنش رسمی ایران به قدرت‌های جهانی درباره توافق هسته‌ای به شمار می‌رود.

به نقل از سی‌بی‌سی، وزیر امور خارجه کانادا، کریستیا فریلند نیز در واکنش به اقدام ایران در کاهش اجرای برجام در روز سه شنبه تأکید کرد که کانادا از تواقف نامه موسوم به JCPOA ( برجام ) حمایت می‌کند.

وزیر امور خارجه کانادا در بیانیه خود افزود: ” ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست‌ یابد و توافق 2015 (برجام) ایران را تحت نظارت دقیق آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار می‌داد.”

وی در بیانیه خود افزود: “این توافق نامه بدون نقص نبود ولی به محدود کردن تهدید واقعی برای صلح و امنیت جهانی کمک می‌کرد.”

وزیر امور خارجه کانادا همچنین خاطر نشان کرد که کانادا برنامه موشکی بالستیک ایران را محکوم کرده و تحریم هایی را نیز علیه آن اعمال کرده است.

شورای عالی امنیت ملی ایران در بیانیه روز چهارشنبه خود: «نسبت به هر اقدام غیر مسئولانه، از جمله ارجاع موضوع به شورای امنیت ملل متحد یا اِعمال تحریم‌های بیشتر» هشدار داده و گفته است اتخاذ چنین تصمیماتی «عکس العمل قاطع و سریع» این کشور را در پی خواهد داشت.

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز