هوا رو به گرمی می رود، بازار املاک بهبود نیافته است، قیمت خانه ۳۸۰۰ دلار نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

Submitted on ش., 04/06/2019 - 20:31

با توجه به گزارش ماهانه ی انجمن مشاوران املاک تورنتو، تعداد ۷۱۸۷ باب از انواع خانه در جی تی ای در ماه مارچ ۲۰۱۹ فروخته شده است. حجم فروش نسبت به سال گذشته تنها یک باب خانه از سال گذشته کمتر بود ولی فروش نسبت به ماه ژانویه و فوریه ی امسال بیشتر بود. فروش در ماه ژانویه ی امسال ۴۰۰۹ باب و در ماه فوریه ۵۰۲۵ باب خانه بود که در ماه مارچ افزایش یافت.

بازار املاک تورنتو فعال نیست
اگرچه تعداد فروش خانه در ماه گذشته معادل همین تعداد در سال گذشته بوده است، تعداد فروش در ماه فوریه نسبت به سال گذشته کاهش داشته است اما در ماه ژانویه تعداد فروش کمی افزایش یافت و حجم فروش نسبت به سال گذشته با افزایش اندکی به میزان ۰/۶٪ همراه بود.

اما در ماه نوامبر و دسامبر سال گذشته، معاملات در جی تی ای در دو ماه متوالی با کاهش همراه بود. در قیاس با پنج ماه قبل از ماه نوامبر، حجم معاملات جی تی ای افزایش یافته است. در ماه اکتبر نسبت به سال گذشته ۶٪ افزایش، در سپتامبر ۹/۹٪، در ماه آگوست ۸/۵٪، در ماه جولای ۱۸/۶٪ و در ماه جون ۲/۴٪ افزایش داشته است.

قیمت خانه نسبت به سال گذشته ۰/۵٪ افزایش داشته است
به گزارش تورنتوپرشنز،‌ با توجه به گزارش ماهانه ی انجمن مشاوران املاک، متوسط قیمت فروش خانه به میزان ۳۸۲۱ دلار نسبت به سال گذشته که ۷۸۸۳۳۵ دلار بود افزایش یافته است.

تعداد خانه های تازه لیست شده در ماه مارچ ۱۳۹۹۶ باب خانه بود که نسبت به سال گذشته کاهش ۵/۱٪ داشته است. خانه های لیست شده در حال حاضر کم است و این دلیلی برای افزایش آرام قیمت خانه می باشد.

Jason Mercer، مدیر تحلیل بازار املاک TREB می گوید از گزارشات ماهانه ی اخیر می توان دریافت که از یک سو فروش به طرز قابل توجهی نسبت به سطح فروش در سال های ۲۰۱۶ و اوایل ۲۱۰۷ پایین آمده است و از سوی دیگر تعداد خانه های لیست شده کاهش یافته است. بنا بر این در جی تی ای رقابت بین خریداران وجود ندارد که این سبب افزایش آرام قیمت خانه می شود.

TREB کماکان خواستار رهایی از استرس تست است.
Garry Bhaura رئیس انجمن مشاوران املاک در گزارش ماهانه ی به این نکته اشاره کرد که در ماه مارچ شرایط بازار در جی تی ای در مقایسه با سال گذشته سخت تر بوده است و بازار املاک فعال نیست. این به طور گسترده ای به استرس تست دولت فدرال OSFI وابسته است که دست و پای خریداران را بسته است. بعلاوه سیاست های مالیاتی در سطح استانی که برای خریداران خارجی اعمال شد تأثیر بسزایی بر خریداران و فروشندگان داشته است.

وی گفت این اولین بار نیست که TREB درخواست خود را اعلام می کند بلکه بارها و بارها این درخواست را داشته است و امیدوار است که قانونگذاران مالی اصلی کانادا (OSFI) سیاست های مورتگیج و استرس تست را تعدیل نمایند و موازینی را معرفی کنند که استرس تست را تا حد امکان آسان سازد و مدت پرداخت مورتگیج از ۲۵ سال به ۳۰سال افزایش دهند. تنها با تعدیل این معیارها بازار املاک در جی تی ای بهبود خواهد یافت.
تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز