هم اکنون فروش کاندوهای جدید در جی تی ای در طی شش سال اخیر به پایین ترین سطح رسیده است

Submitted on جمعه, 05/03/2019 - 20:32

بنا بر اطلاعات انجمن توسعه ی زمین و ساختمان کانادا (BILD) که در انتهای ماه گذشته انتشار یافت، ۲۳۱۴ خانه ی جدید در ماه مارچ امسال فروخته شد که نسبت به سال گذشته در همین زمان ۲۰٪ افزایش یافته است اما این افزایش به طور اساسی شامل خانه های مستقل می شود. حجم خرید و فروش کاندو هنوز در حال کاهش است و نسبت به سال گذشته ۱۳٪ کاهش دارد.

جدید ترین گزارشات تورنتو استار حاکی از آن است که شرکت تحقیقات بازار Urbanation که این صنعت را پیگیری می کند گزارشی انتشار داده است که مبنی بر آن است که در اولین ربع امسال پیش فروش کاندو در شش سال اخیر در محدوده ی جی تی ای در پایین ترین سطح خود بوده است.

این گزارش همچنین می گوید که دلیل آن تا حدی مربوط به تعداد خانه های در دست ساخت می باشد که در منطقه ی جی تی ای به ۷۱۳۷۸ باب کاندو رسیده است که ۹۰٪ آنها قبل از سال ۲۰۱۹ فروخته شده است.

خبر ناخوشایند دیگر این است که تنها ۸ پروژه در اولین ربع امسال شروع به احداث شده است که شامل ۱۸۲۹ واحد آپارتمان می باشد که در طی ده سال گذشته در پایین ترین نقطه قرار گرفته است. تعداد واحدهای کاندوی در دست ساخت در مقایسه با سال گذشته در همین زمان ۴۰۵۳ باب بوده است و در اولین ربع سال ۲۰۱۷ به ۶۲۹۳ باب رسید.

Shaun Hildebrand، رئیس Urbanation به این نکته اشاره کرد که تعدادی کاندو در ربع دوم سال امسال وارد بازار شده است که تعداد قابل توجهی است و تخمین زده می شود که تا ۱۰۰۰۰ واحد افزوده شود. فروش این واحد های جدید در طی فصل بهار موجب رشد بازار در سال ۲۰۱۹ خواهد شد. اگر این واحد ها خوب فروش روند برای امسال علامت خوب و خبر خوبی خواهند بود.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، بر حسب قیمت فروش، قیمت کاندوهای جدید رو به افزایش است. اگر با ربع چهارم سال گذشته مقایسه کنیم، متوسط قیمت فروش در ربع اول امسال به میزان ۱/۷٪ افزایش داشته است و از ۷۶۶ دلار به ازای هر فوت مربع به ۷۷۹ دلار برای هر فوت مربع رسیده است. و اگر با سال گذشته قیاس کنیم به میزان ۱۰٪ افزایش داشته است.

با توجه به شرایط سخت تهیه ی آپارتمان در داون تاون تورنتو، قیمت حتی بیشتر بالا رفته است و قیمت درخواستی ۱۳٪ افزایش داشته است و قیمت هر فوت مربع به ۱۲۷۹ دلار رسیده است.

در مقایسه با اولین ربع سال ۲۰۱۸،‌ متوسط قیمت کاندو های فروش نرفته در جی تی ای به میزان ۹٪ افزایش یافته است و به قیمت ۹۹۸ دلار به ازای هر فوت مربع رسیده است.

با توجه به اطلاعات حاصله که ماه گذشته توسط (BILD) انتشار یافت، تعداد ۱۶۷۹۸ باب خانه در جی تی ای در ماه مارچ برای فروش گذاشته شد که بیشتر آنها کاندو بودند. تعداد ۱۱۷۴۴ باب کاندو و ۵۰۵۴ باب انواع دیگر خانه کلا لیست شده است. این تعداد شامل خانه های نیمه ساز، در دست ساخت و خانه های تکمیل شده است.

با توجه به نظر David Wilkes، مدیر (BILD)، آخرین اطلاعات نشان می دهد که بازار خانه های جدید در تمامی زمان ها پایین است. بخصوص از نقطه نظر فروش راه بسیاری است تا به متوسط ده سال گذشته برگردیم.
تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز