نگاهی به گرانی اپارتمان در تورنتو و ریچموندهیل و جی تی ای

Submitted on ش., 11/04/2017 - 23:41

نگاهی به گرانی اپارتمان در تورنتو و ریچموندهیل و جی تی ای -
آزیتا حائری _ مشاور املاک - شنبه 4 نوامبر 2017 - 12 ابان 96
Lack of ‘missing middle’ housing making GTA’s real estate market increasingly unaffordable
Shortage of shovel-ready land and restrictive policies is impeding region’s ability to build homes and communities.سلام دوستان گرامی - پست شنبه شب در مورد گرانی اپارتمانهای تورنتو و شهرهای اطراف ان از می سی ساگا تا ریچموندهیل و مارکهام هست .. یک مشاور املاک خوب باید از نزدیک فاکتورهای اقتصادی اجتماعی و حتی سیاسی شهر و استان را مطالعه و آشنایی داشته باشد . یکی از مشکلات عمده گرانی نبود آپارتمان به حد کافی و نوساز ساخته شده برای استفاده در شهرهای انتاریو هست . دلیل عمده آن هم قوانین دست و پا گیر شهرداری ها می باشد. مثلا هر شهرداری انتاریو قانون خودش را دارد . این طرف خیابان یک شهر است و یک قانون دارد آنطرف خیابان یک شهر دیگر قوانین دیگر که ترکیب ساختمان سازی را بهم زده است . مثلا در شهر ریچموندهیل که محل زندگی بیش از 30 هزار ایرانی هست شهرداری آن با ماده های قانونی که از سال 1900 یعنی بیش از صد سال پیش مانده است . شهرداری در غفلت ایرانیها ، شهر را در town نگاه داشته است و در تعریف تاون town جمعیت از یک حد بیشتر نمی تواند باشد . شهردارشهر با خواندن آن به نام city شهر بزرگتربا جمعیت بیشتر از 200 هزار نفر مخالفت کرد . بیلدرهای ایرانی ( بساز بفروش ) ها بدلیل قوانین سخت گیرانه شهرداری کمتر حاضر به سرمایه گذاری در این شهر هستند . مثلا در شهرداری ریچموندهیل هنوز سیستم صدور جواز ساختمان دستی انجام می شود و شما باید در یک اندازه بخصوص چاپ کنید و دستی به دفتر انها بدهید و بسیار هم آرام کار می کنند و کمتر پاسخگو هستند و کسی هم نمی خواهد دراین مورد برخورد جدی برای درست شدن سیستم بکند . در حالی که در تورنتو تمامی مراحل از طریق ایمیل مستقیم از دفتر نقشه کش به شهرداری ارسال می شود .
مرکز شهر ریچموندهیل با ساختمانهای قدیمی و کهنه حداقل از سال 2010 توسط مالکان زمین ها که اکثر ایرانی هستند ، تقاضای ساختن داده اند ولی تنها به شرکت ترایدل در وسط این زمینها مجوز داده شده است و باقی در طبقات شهرداری پرونده به دست می دوند و هنوز به جایی نرسیده اند . البته اخیرا از شهرداری ریچموندهیل شکایت کرده اند ولی حرکت رسیدگی لاک پشتی هست .

تمامی مجتمع هایی هم که در این شهر ساخته شده است با مخالفت شهرداری روبرو شده و آنها با شکایت به مرجع بالاتر که هم ده ها هزار دلار هزینه و حداقل چند سال زمان نیاز دارد ، توانسته اند در خیابان یانگ آپارتمان سازی کنند . این مسایل را کمتر مشاور املاکی می داند و یا اگر بداند با شما درمیان می گذارد . من اینکار را می کنم برای اینکه باید شما از علت گرانی و گرانتر شدن آن در تورنتو و شهرهای اطراف با خبر باشید تا بتوانید تصمیم گیری درست تری برای آینده خود بکنید . وقتی عرضه کم است و تقاضا زیاد ( مهاجرین تازه وارد و تمرکز کار و مراکز اداری - تفریحی - بهداشتی در شهرهای بزرگ مانند تورنتو برای شهروندان ) تعادل اقتصادی را به هم می زند .
این نظر من هست البته مقاله تورنتواستار در کل به بررسی دلایل گران بودن اپارتمان می پردازد

منبع
online
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز