نکاتی که باید برای انتقال پول از ایران به کانادا به آن توجه داشته باشید

Submitted on جمعه, 12/14/2018 - 11:36

انتقال پول از ایران:
یکی از مواردی که در صورت عدم توجه می تواند علاوه بر ایجاد مشکل برای گرفتن وام سبب مشکلات دیگری برای هموطنان گردد، مبحث انتقال پول از ایران است. پولی که از ایران به کانادا منتقل می شود صرفنظر از آنکه برای تامین تمامی یا بخشی از داون پیمینت و یا پیش پرداخت خرید خانه باشد و یا برای استفاده های دیگری مد نظر باشد، لازم است موارد زیر مورد در مورد آن مورد توجه قرار گیرد:

1) نامه تمکن مالی از بانک یا موسسه مالی که نشان دهنده سپرده (های) شما در آن بانک ها می باشد. لازم به توجه است که این نامه باید برای حسابی گرفته شود که قصد انتقال پول از آن را دارید.
2) یک گردش حساب شش ماهه از حساب بانکی که از طریق آن پول را به صرافی منتقل می نمایید تهیه نموده و داشته باشید. این امر برای موقعی که احیانا نیاز به نشان دادن منبع پول باشد بسیار به کار خواهد آمد.
3) اگر پول خود را از طریق صرافی منتقل می کنید، حتما این کار را از طریق صرافی های معتبر انجام داده و رسید صرافی که در سربرگ صرافی باشد را دریافت نموده و نزد خود نگهدارید.
4) در صورتی که انتقال پول از طریق یک کشورثالث مانند امارات یا کویت انجام می شود، سعی کنید رسید آن صرافی را هم دریافت نمایید.
5) چک شخص ثالث مخصوصا کسانی که آنها را نمی شناسید را برای واریز پول به حساب کانادایی تان نپذیرید.
مطلب مهم دیگر، زمان بندی مورد نیاز برای در اختیار داشتن پول هست. این امر برای بانک های مختلف متفاوت است و در زمان کلوزینک خرید خانه بسیار دارای اهمیت است. حتما با مشورت با مشاور وام تان از این امر مطلع گردید.
مهران افخمی

بیشترین بازدید اخبار امروز