نرخ بیکاری مهاجران در کانادا به پایین ترین میزان در چندسال اخیر رسید

Submitted on Mon, 12/31/2018 - 21:56

مطابق اطلاعات جدید منتشر شده توسط سازمان آمار کانادا تفاوت نسبت نرخ اشتغال میان مهاجران و افرادی که در کانادا متولد شده اند، با توجه به استخدام رو به رشد مهاجران در کانادا، در حال کمتر شدن است.

مطابق اطلاعاتی که در ماه دسامبر منتشر شد، نرخ بیکاری مهاجران به کمترین میزان از سال 2006 -سالی که بررسی این آمار شروع شده- رسیده است.

نرخ بیکاری برای مهاجران در سن کار در کانادا در سال 2017، 6.4 درصد بوده. از طرفی دیگر این نرخ برای افراد متولد کانادا 5 درصد بوده است.

در مجموع مهاجران در حال حاضر 26 درصد نیروی کار کانادا را تشکیل میدهند. تعداد مهاجران فعال در این حوزه طی سالهای متمادی افزایش داشته است.

مطابق این گزارش "بیشتر مهاجران در کارهای تخصصی، علمی و خدمات فنی مانند مسائل مالی، بیمه، املاک خدمات لیزینگ؛ بخش تولید و سلامت فعال هستند."

مهاجران همچنین نسبت به مردم کانادا مدارک دانشگاهی بالاتری دارند. سال 2017، 49.5 درصد نیروی کار مهاجر مدرک دانشگاهی داشته اند، این آمار برای افراد متولد کانادا 30.3 درصد است.
دیگر نکات مهم این گزارش به این گونه است:

· بخش عمده رشد نرخ اشتغال ملی (66 درصد) بین سالهای 2016 و 2017 به خاطر مهاجران بین 25-54 سال و کانادایی های 55 ساله یا بیشتر بوده است.

· سال 2017، مهاجران اهل فیلیپین بیشترین نرخ اشتغال را داشته اند (88.5 درصد) بعد از آنها اروپایی ها (85.7 درصد)، و کمترین میزان متعلق به افراد متولد آفریقا با 72.5 درصد است.

· در میان مهاجران تحصیلکرده دانشگاهی، نیمی از آن متعلق به افرادی بوده که بیش از یک دهه است در کانادا ساکن هستند و حدود یک سوم از کل موارد اشتغال سال 2017 مربوط به مهاجرانی است که 5 سال یا کمتر در کانادا ساکن بوده اند.

وزیر مهاجرت، احمد حوسن در توییتی راجع به این آمار نوشت "مهاجرت نقشی مهم در تامین نیازهای بازار کار دارد، موجب رشد کسب و کارهای محلی میشود و برای کانادایی ها شغل ایجاد میکند"

اشتغال بر اساس منطقه
بریتیش کلمبیا و انتاریو بیشترین سهم را از مهاجران داشته اند، آلبرتا و سکاساچوان نیز افزایش زیادی در پذیرش مهاجر داشته اند.

سهم آتلانتیک کانادا از مهاجران تنها 6 درصد است، کمترین میزان در کل کشور.

تورنتو با 37 درصد، در صدر شهرهای بزرگ از نظر میزان مهاجران قرار دارد، البته این آمار در سال 2006، 42 درصد بوده است. و اما شهرهای بزرگ دیگر مانند مونترال، کلگری و ادمونتون افزایش نیروی کار مهاجر را طی چندین سال اخیر تجربه کرده اند.

این گزارش پیش بینی میکند که تا سال 2036 حدود نیمی از جمعیت کانادا مهاجران و یا فرزندان مهاجران باشند.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز