میانگین اجاره بها در شهرهای کانادا طی آگوست دو هزار و هجده

Submitted on ش., 09/01/2018 - 19:18
Videos

میانگین اجاره بها در شهرهای کانادا طی آگوست دو هزار و هجده
تورنتو- نرخ اجاره در کانادا همچنان در حال افزایش می باشد. بر طبق گزارش Padmapper، طی ماه آگوست 13 شهر کانادا شاهد افزایش میانگین اجاره بها و 8 شهر نیز شاهد کاهش آن بودند. در حالی که نرخ اجاره در 5 شهر دیگر بدون تغییر باقی ماند. طی ماه آگوست، تورنتو از نظر میزان اجاره بها در صدر جدول قرار گرفت. اجاره ماهانه یک آپارتمان 1 خوابه در تورنتو با 2.9 درصد افزایش به 2 هزار و 140 دلار رسید. اجاره آپارتمان 2 خوابه ، در حد 2 هزار و 800 دلار ثابت ماند. بیش از نیمی از مستاجران ساکن تورنتو خواستار اقدام فوری دولت برای کاهش حداقل 10 درصدی اجاره بها می باشند. در غیر این صورت مجبور به ترک تورنتو خواهند شد.

ونکوور پس از تورنتو، دومین بازار گران مسکن اجاره ای در کشور بود. اجاره ماهانه آپارتمان یک و دو خوابه در این شهر به ترتیب 2 هزار و 3 هزار و 200 دلار بود.

بارنابی – بریتیش کلمبیا مکان سوم جدول را به خود اختصاص داد. اجاره ماهانه آپارتمان 1 خوابه با 4.7 درصد افزایش به 1 هزار و 570 دلار و اجاره آپارتمان دو خوابه نیز با 0.4 درصد افزایش به 2 هزار و 270 دلار رسید.

پس از بری – انتاریو که مکان چهارم جدول را اشغال کرد، مونترال پنجمین بازار مسکن اجاره ای گران کانادا اعلام شد. اجاره آپارتمان 1 خوابه با 0.8 درصد افزایش به 1 هزار و 320 دلار و اجاره آپارتمان دو خوابه با 4.9 درصد افزایش 1 هزار و 700 دلار ثبت شد.

ارزان ترین بازارهای مسکن اجاره ای در کانادا، شهرهای ساگنی – کبک و ویندزور – انتاریو بودند. باورنکردنی است، ولی می توانستید یک آپارتمان 1 خوابه در این شهرها را به بهای ماهانه 710 دلار اجاره کنید.

هشدار؛ برچسب چهل و چهار درصد ازغذاهای دریایی حاوی اطلاعات نادرست در باره گونه ماهی
اتاوا- نتایج به دست آمده از تحقیقات جدید نشان می دهد که برچسب نزدیک به نیمی از نمونه های آزمایش شده غذاهای دریایی که در فروشگاه های مواد غذایی کانادا و رستوران ها عرضه می شوند، حاوی اطلاعات نادرست می باشد.

در گزارش مورد اشاره که توسط گروه Oceana Canada تهیه شده، آمده است که برچسب های 44 درصد از 382 نمونه آزمایش شده از 5 شهر کانادا با الزامات تعیین شده از سوی آژانس بازرسی مواد غذایی مطابقت ندارند.

Oceana Canada نمونه های جمع آوری شده را به آزمایشگاهی در گوئلف – انتاریو ارسال کرد تا با استفاده از بارکد DNA گونه واقعی ماهی تعیین شود. سپس نتیجه با فهرست ارائه شده از سوی آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا (CFIA) که حاوی نام های بازاری تایید شده گونه های مختلف ماهی است، مطابقت داده شد.

Oceana Canada می خواهد که دولت فدرال الزامات برچسب گذاری را با مقررات تعیین شده در اتحادیه اروپا هماهنگ نماید.

خودکشی سه مامور پلیس تورنتو طی سه هفته
تورنتو- راب جیمسون دبیر اتحادیه پلیس انتاریو در پی خودکشی سه مامور پلیس طی سه هفته گذشته با انتشار نامه ای سرگشاده از اعضای اتحادیه خواست که در صورت روبرو شدن با مشکلات روحی حتما به مشاور مراجعه کرده و درخواست کمک نمایند.

خودکشی سه مامور پلیس، بار دیگر استرس و فشاری که ماموران امداد پزشکی و پلیس در حین انجام وظیفه با آن روبرو هستند را در کانون توجه قرار داده است. جیمسون در نامه اش می نویسد: جیمسون افزود:

دبیر اتحادیه در نامه اش به تاثیر روحی زیانبار رسیدگی به ده ها پرونده از آزار جنسی کودکان و جرائم خشونت آمیز گرفته تا حضور در صحنه تصادفات دلخراش و مرگبار اشاره کرد و گفت:

وینس ساوویا، مدیر اجرایی Tema Conter Memorial Trust که بر روی حمایت روحی و روانی ماموران پلیس و امدادگر متمرکز شده، می گوید که آمار دقیقی از خودکشی ماموران امداد و پلیس وجود ندارد، زیرا این مرگ و میرها به طور کامل ردیابی و ثبت نمی شوند.

اما نرخ خودکشی نزد ماموران پلیس حدود دو برابر بیشتر از نرخ ملی است که 10 نفر در هر 100 هزار فرد می باشد. این نرخ نزد ماموران امداد پزشکی 5 برابر نرخ ملی است. در سال 2016 نرخ خودکشی نزد این قشر 56 نفر در هر 100 هزار نفر بود.

ساوویا که خود نیز امدادگر پزشکی است می گوید که در 27 سالگی و پس از حضور در صحنه قتل تما کانتر 25 ساله در تورنتو (در سال 1988)، سال ها با ضربه و مشکل روحی دست به گریبان بود. او می گوید: ساوویا افزود: به یک تغییر و تحول فرهنگی در دیدگاه مان به سلامت روانی نیاز است. همه فکر می کنند چون مامور امداد هستیم باید در هر موقعیت خونسردی مان را حفظ کنیم. متاسفانه مامورانی که در حین انجام وظیفه دچار ناراحتی روحی شده اند، به محض درخواست کمک از شغل خود برکنار شده اند. ماموران امداد پزشکی باید از وجود برنامه های حمایتی که در دسترس قرار داده شده، آگاه بشوند تا خود را تنها احساس نکنند.>

دفاع رهبر حزب محافظه کار از لغو برنامه اعطای شهروندی حق تولد
اتاوا- اندرو شیر رهبر حزب محافظه کار، از لغو سیاست بحث برانگیزی که کودکان متولد کانادا را از دریافت اتوماتیک شهروندی حق تولد یا birthright citizenship بر اساس محل تولد محروم می کند، دفاع کرد. اما این تصمیم، با انتقاد و اعتراض حامیان پناهجویان روبرو شده است. آنها می گویند که این سیاست می تواند سبب بدون تابعیت یا بدون ملیت بودن کودکان متولد کانادا شود. در قانون، بدون تابعیت یا بدون ملیت بودن وضعیتی است که در آن یک شخص هیچ نوع رابطه رسمی و شناخته شده ای با هیچ یک از دولت ها نداشت باشد.

محافظه کاران در اجلاس دوسالانه حزب در هلیفکس با تصویب سیاست جدید، از دولت فدرال خواستند که به برنامه اعطای شهروندی کانادا بر اساس محل تولد به کودکان متولد کانادا، مگر به افرادی که حداقل یکی از والدین شان شهروند یا مقیم کانادا باشد، خاتمه بدهد. شیر گفت:

زادگردی (گردشگری زایمان) یا birth tourism، سفر به کشوری دیگر با هدف زایمان در آن کشور است. دلیل اصلی زادگردی، کسب شهروندی برای بچه در کشوری با شهروندی حق تولد یا است. آمریکا و کانادا از مقاصد محبوب زادگردی است. برخی از کشورهای جهان، از جمله استرالیا، فرانسه، آلمان، ایرلند، نیوزیلند، آفریقای جنوبی و انگلستان برای دلسرد کردن گردشگری زایمان، قوانین شهروندی شان را تغییر داده و تضمین می کنند که شهروندی با تولد فقط به شرطی داده می شود که حداقل یکی از والدین، شهروند کشور یا مقیم دائمی و قانونی باشد و چند سال در کشور زندگی کرده باشد.

احمد حسین، وزیر مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا گفت که که به هر فرد متولد شده در کشور حق شهروندی می دهد، از سال 1947 در کشور در نظر گرفته شده است. بر اساس قانون کانادا، هر کودک متولد کانادا (به استثنای فرزندان دیپلمات ها، سفرا و کارکنان دولت های خارجی) به طور اتوماتیک شهروندی کانادا را دریافت می کنند.

دستگاه تست کنار جاده ای مصرف ماری جوانا تایید شد
اتاوا- خانم جودی ویلسون-ریبالد، وزیر دادگستری کانادا با استفاده از دستگاه تست بزاق برای تشخیص مصرف ماری جوانا موافقت کرد. این دستگاه Drager DrugTest 5000 نام دارد و به پلیس برای تشخیص وجود ماده روانگردان THC در بدن راننده کمک می کند. سازنده این وسیله می گوید که دستگاه ظرف 4 تا 6 هفته آینده برای بهره برداری آماده خواهد بود.

دولت فدرال مبلغ 161 میلیون دلار را برای آموزش ماموران پلیس جهت انجام تست کنار جاده ای اختصاص داده است.

حماقت عروس کانادایی؛ لغو جشن عروسی به دلیل امتناع میهمانان از پرداخت هزار و پانصد دلار ورودی!
کانادا- همه می دانند که برگزاری جشن عروسی چقدر پرهزینه است و حتی اگر از قبل بودجه خاصی را برای آن در نظر گرفته باشید، همیشه در نهایت مجبور به پرداخت هزینه های غیرمنتظره خواهید شد. یک عروس کانادایی که فقط با نام کوچک معرفی شده، برای تامین مخارج جشن عروسی 60 هزار دلاری اش در آروبا را از خانواده و دوستان اش خواست که هر کدام 1 هزار و 500 دلار بابت شرکت در جشن ورودی بپردازند. اما چند روز مانده به تاریخ موعود، عروسی اش را بر هم زد، چون میهمانان از پرداخت این مبلغ سر باز زدند.

سوزان با انتشار نامه ای بلندبالا، دوستان و خانواده اش را به خراب کردن زندگی و جشن عروسی اش متهم کرد و نوشت:

اوضاع برای سوزان و نامزدش به مرور بدتر شد. پس از ارسال کارت های دعوت که در آن مبلغ ورودی ذکر شده بود، تنها 8 نفر دعوت را پذیرفتند. ساقدوش و خانواده نامزد سوزان هم قول خود را پس گرفتند و سوزان را ناامید کردند.

نامزد سوزان پیشنهاد کرد که در لاس وگاس ازدواج کنند، اما سوزان این پیشنهاد را رد کرد. سوزان گفت:

همانطور که می توانید حدس بزنید، سوزان نه تنها جشن عروسی بلکه نامزدش را هم به دلیل حماقت از دست داد!

زن مسلمان: توهین آمیزترین بازرسی بدنی را تجربه کردم
دانش‌آموخته‌ دانشگاه و بنیانگذار وبسایت Zeinab Rights می‌گوید از پیش، درباره‌ سفر کاری‌اش از به مضطرب بوده است. او که یک زن مسلمان ساکن ایالت است، از الگوی دشواری‌هایی که در مسیر در انتظارش بودند، آگاه بود. برای نمونه، او می‌دانست که باید دو ساعت پیش از پرواز، در فرودگاه حضور یابد زیرا پیش‌بینی می‌کرد که ماموران یا TSA او را از صف جدا کنند و کیف و چمدان‌هایش را بگردند. او همچنین می‌دانست که مورد بازبینی بدنی اضافی و پرسش‌های این ماموران نیز خواهد بود. او می‌گوید که این ماجرا، در طول دو سال گذشته، به شکل یک هنجار در زندگی‌اش درآمده است.

اما آنچه او نمی‌دانست، این بود که ماموران امنیتی، پس از بازرسی بدنی شلوار او در قسمت میان ران‌ها، به دیگر ماموران در ایست و بازرسی بعدی، اطلاع داده بودند که نیاز به بازرسی او است. در گفتگویی با نشریه می‌گوید در آغاز او مقاومت کرده و به دو مامور TSA گفته که او در دوره‌ عادت ماهانه‌اش است و بنابراین، در آن قسمت، یک نوار بهداشتی دارد. او اصرار کرده بود که ادامه‌ بازرسی بدنی، جلوی دید دیگر مسافران انجام شود، زیرا می‌ترسید اگر ماموران او را به یک اتاق ببرند، اوضاع بدتر هم بشود.

این زن مسلمان می گوید که مقامات TSA با این درخواست او مخالفت کرده‌اند و گفته‌اند که اگر او، با ادامه بازرسی همکاری نکند، نیروهای نظامی ایالتی، کنترل این بازرسی را به دست خواهند گرفت. می‌گوید به این ترتیب او را وادار کردند که به یک قسمت خصوصی برود و به او گفتند که حق تماس با وکیلش را نیز ندارد. در داخل اتاق، افسران امنیتی از او خواستند که شلوار و لباس زیرش را در بیاورد. او که از این وضعیت هراسان شده بود، به اکراه دستور مامورین را اجرا کرد و نوار بهداشتی خونینش را به آنها نشان داد.

می‌گوید پس از عمل کردن به این درخواست غریب و توهین‌آمیز، از ماموران امنیتی خواسته نام و شماره‌ پرسنلی خود را به او بدهند، تا او بتواند این تجربه‌ وحشتناک را گزارش کند. اما، به گفته او، ماموران با دست، نشان‌ روی سینه‌هایشان و شماره‌های پرسنلی خود را پنهان کرده و از اتاق خارج شده‌اند.

که 27 سال دارد، می‌گوید این رویداد آزاردهنده، تنها یکی از دفعات پرشمار در دو سال گذشته است، که او وادار شده، از بازرسی‌های بدنی از این دست، گذر کند. این زن مسلمان می‌گوید شدت گرفتن بازرسی‌ها از ماه سپتامبر سال 2016 آغاز شده و او هر وقت بخواهد سوار هواپیما شود یا از مناطق دیگر دنیا به آمریکا بازگردد، باید این اوضاع را تحمل کند. بنیاد در مورد این مساله گفته: . این بنیاد که ACLU نامیده می‌شود، در هفته‌ جاری، شکایتی را از سوی این زن، به وزارت امنیت ملی آمریکا که کنترل سازمان امنیت پرواز را بر عهده دارد، ارائه داد. در این شکایت رسمی، این بنیاد از وزارت امنیت می‌خواهد که از جدا کردن او از باقی مسافران و این بازرسی اضافی، خودداری کند. بنیاد ACLU گفته باور دارد که دلیل انجام این بازرسی‌های افزوده در مورد خانم ، این است که نام او، در فهرست امنیتی دولت آمریکا قرار گرفته است. این شکایتنامه به امضای یکی از وکیلان عالیرتبه‌ ACLU رسیده که پرونده‌ را در دست گرفته است. در این نامه، جزئیاتی از دست کم 10 بار رویارویی این زن مسلمان با بازرسی‌های بیشتر از معمول توصیف شده که در هنگام ورود او به فرودگاه، در یکی از گیت‌های ورودی و حتی در بخش انتظار پرواز به انجام رسیده است. در این نامه، همچنین به موردی اشاره شده که در آن، ماموران TSA پس از پایان بازرسی او، از یک تیم خنثی‌کننده بمب نیز می‌خواهند دوباره وسایل او و خانواده‌اش را بازرسی کنند.

گفته افسران TSA همچنین درباره‌ اعتقادات مذهبی او، سنی یا شیعه بودن او و نظرش درباره‌ از او سوال کرده‌اند.

بنیاد ACLU در شکایتنامه‌اش، درخواست کرده که تحقیقات گسترده‌ای در مورد شیوه‌ عمل مقامات TSA در مورد پرونده‌هایی همچون انجام گیرد.

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز